Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 969 ggr
-Japp-
0

skär till klippmaskin.

hur länge brukar ett skär hålla så man kan klippa hästen med det?

är det verkligen så att det inte ens räcker till en häst? eller beror det på hur mycket päls hästen har?

gejsa
0

Ett skär till en maskin ska räcka längre än en klippning. Men du kanske hade för svag maskin till din häst? Vad heter klipparen?

-Japp-
0

#1 vet inte, vi hyr den bara.

hyrde den för 2 årsedan klippte Schess täckesklippning, och sedan Millan samma som Schess och när det var pyttelite kvar på Millan dampade den..

förra året klippte jag Schess helklippning, inga problem då.

detta året dampade den redan efter en och halv sida på Japp :S

men visserligen har Japp galet TJOCK och MYCKET päls.

men klippmaskinen har ett par år på nacken, men det är väl skären som avgör det om det går att klippa hästen eller inte?

gejsa
0

Det finns ju olika sorters skär med och om den tex är omslipad många ggr så klart den blir sämre. Men blev den vädligt varm fort så kan det vara så att den fick jobba för mycket för den var för svag också. Det finns ju klippmaskiner för hundar och för hästar. Du kanske har för en hund? Jag har tex en sådan Oster som dom har på vetererinärkliniker oftast. Den är till för hundar. Men jag klippte två fjordingar kläppesklippning en gång och det fungerade bra. Men skäret blev vädligt slitet då.

Peppe
0

Troligtvis behöver antingen skären slipas, grövre skär eller bättre inställningar på maskinen. har han tjock päls kan man köra med ett koskär först och sen ett hästskär

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

för övrigt köpte vi våran maskin för 2 år sen och har använts totalt 15 ggr sen dess. dock med 2 olika skär och vi har inte slipat nåt än. kanske dax att göra det när jag tänker efter

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

-Japp-
0

ja, jag vet inte alls vad det är för skär eller maskin, vi hyr ju den bara..

thilda-
0

Det finns en på Ponnytrav.Ifokus som säljer en klippmaskin :)

-Japp-
0

#7 jaha?

thilda-
0

Om du ville köpa en egen (A)