Lisettes nya "kärlek"

söt :D

OJ 
Men lilla Bebbe, du kan ju inte bara sätta in en bild och tro att alla är nöjda med det ;) Vad är det för nåt? :)

#3 Det sägs att kärleken är blind 
Åh vad är det för pålle, söt… en tinkerkorsning kanske?! ;D

Vad är det för häst?
Vad är den tänkt till?
Är det en utav dina uppfödningar Bebbe?

# 4 vad menar du?
# 3 det är en Hollänsk import valack, 5 år
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jätte fin
Bebbe, tror Lorita menade ungefär "en bild säger mer än tusen ord". Det var iaf så jag uppfattade det :)

Kanske bara är jag, men jag tror att Lorita menar på något annat, kan vara så att jag tolkar det så för att jag tycker lite så 
han såg ju fin ut !
men jag trodde inte du skulle ha fler hästar bebbe ;)
eller är han bara inne för försäljning ?

Men vad förvirrande ni är :P
Så det är Bebbes häst, som Lisette bara råkar gilla?
jag skulle tro att det är bebbes häst ja, för så vitt jag vet så ska nog inte lisette ha nån mer. (eller?)

Nepp det är bebbes häst som Lisette har blivit kär i =)

tycker hästen är jättetrevlig, påminner fruktansvärt mkt om en häst jag red när jag var liten… =)
åååh, han ser ut som trolle på min ridskola ! :D

Men Snuttan o Lorita, kan ni inte tala om vad ni menar?

raka bakhasor, kort och dåligt ansatt hals, stort huvud, sluttade kors…..räcker det…..jag hoppas det är en valack.
tycker det är en fin häst.

kanske inte världens finaste exsitör, (men vad gör det om den inte ska användas till avel då) Fint mönster den har =)
det står det ju lorita i inlägg 7, import från holland, fem år, valack.
men jag trodde inte att detta inlägg handlade om hur hästen var byggd osv….

#21 det var ju tur 

men vilken TUR att kärleken är blind, för tänk så många som annars hade varit ensamma…!

#24.. *fniss*

glömde ju lägga till en ;) =)

#24 hahahahahahaah den var ju nästan lite rolig!!!! :D

Ja, det är tur att det finns skilsmässor 

Varför ska det alltid klankas ner på hästarna som visas? Kan ju faktist vara så att bilden visar lite fel. Sedan är det en skäck och det kan också förvilla. På ett enda foto kan man inte slå ner på en häst. På det här sättet känns det ju som man inte vill visa ett enda foto på sina hästar med risk att dom blir helt nersågade av några personer på det här forumet. Tycker det är mycket tråkigt faktist.

#29 ska jag ljuga då? denna hästen råder jag ingen att köpa då den exteriört kommer att ge problem.

#29 frågar någon om hästen så måste man ju vara ärlig…..finns det inte dom här som håller på att lära sig att se.
vist jag kan ljuga och skriva "gud vad vacker" men vad gör det mer än en himla massa falsk het.

Men ärligt hon frågade faktist inte. Hon skrev att det var lisettes nya kärlek och ville visa ett foto. Så du behövde inte ens skriva något. Och kände du dig tvungen att skriva kunde du be om fler foton för att vara säker på hur hästen ser ut. Innan du klankar ner på hästen.

#31,31. Man kan ju låta bli att kommentera alls, eftersom det inte var någon exteriörbedömning som efterfrågades i #0.
Jag skulle heller aldrig sätta in någon bild på mina hästar här. Av den enkla anledningen att om jag vill ha en exteriörbedömning så anlitar jag auktoriserade domare/premieringsförrättare till detta.

Nej hon frågade mig och snuttan vad som var fel på hästen, och lite får man tåla när man visar en häst som nästan inte har några vinklar allas rätt.
eller tycker du att man ska jamsa med och inte lär dom unga hur en häst ska se ut för att hålla? Skenheligt kallar jag det, den hästen skulle jag inte önska någon. Färg helt utan betydelse.

#3. Hon undrade vad du menade med din kommentar i #3.
Jag visste inte att du är domare/exteriörutbildare?

#35 har jag fel om hästen?

sen var det #18 som var kommentaren.

Att säga att det alltid klankas ner är väll att överdriva?

alltid kanske är att överdriva, ofta är nog ett bättre ordval

#36. Eftersom jag inte är någon exteriördomare tänker jag inte kommentera andras hästar utifrån en bild på nätet.
Jag syftar på din första kommentar i #3.

Jag ser det som så att man kan antinge:
1. Säga vad man tycker.
2. Ljuga.
3. Hålla tyst.
Eftersom det är ett forum där det är meningen att man ska disskutera, varför inte ta upp för debatt?
Varje gång man skriver ett inlägg så är det ju nytt disskutionsmaterial. Vill man inte disskutera eller stå för det man skriver eller visar eller att andra ska disskutera det, så kanske det är att fundera på om det värkligen är på ett forum man vill skriva?

#40 bra då lägger vi ner detta
tro mig jag skulle aldrig skriva vad jag inte se…..dom raka bogarna tex utelämnade jag då det kan vara vinkeln på bilden 

#41. Man kan ju uttrycka sig på olika sätt. En riktig exteriördomare letar efter det positiva hos varje häst. Här letas det ju bara fel och de är ju betydligt lättare att hitta.

Annette, exakt vad är det du inte tycker är nog positivt?

#43 positivt du menar mer än "vad söt"? bra manke…bra rygg linjemen något kort……….vid gott hull

I inlägg 4 var det ju inte ens en kommentar om hästen utan en elak glirling.

#46 vad tycker du om hästen?
#46 Lägg av nu va, det beror ju på hur man tolkar det. En elak glirling fick inte jag det till iaf. Förklaringen finns i inlägg #9.

Jag skrev fel, menar försås kommentaren #4, där jag håller med Gejsa om att det är en elak gliring.
#44. Jag tycker inte det är positivt när endast nackdelarna tas fram, vilket det gjordes i #18.
#45. Jag menar de positiva exteriöra detaljerna, vilket är en riktig exteriörbedömares uppgift att hitta, vilka nackdelar än hästen har skall även det som är positivt nämnas.

Vad jag tycker? Ja, som du vet så skriver jag aldrig något om extreiören (stavas?) jag är för dålig på att se sånt på kort. Tycker att foton kan visa så mycket fel. Tar man ett nytt foto så kan det tex visa något helt annat.
Men det som är synd att det oftats är bebbe som får skit för sina hästar. Och så dåliga tycker jag inte att dom är.

Vad jag tycker? Ja, som du vet så skriver jag aldrig något om extreiören (stavas?) jag är för dålig på att se sånt på kort. Tycker att foton kan visa så mycket fel. Tar man ett nytt foto så kan det tex visa något helt annat.
Men det som är synd att det oftats är bebbe som får skit för sina hästar. Och så dåliga tycker jag inte att dom är.

#48# Varför ska jag lägga av? Jag uppfattar det som en elak glirling och fler med mig. Jag måste väl också få säga min mening.

Det som är vackert för mej är säkert inte vackert för andra men det skiter iallafall jag i det är ju jag som ska trivas och vara nöjd.

korsning ponny? söt (Y)

Annette och gejsa sju possetiva ord var om denna häst tack ; )
när jag gick i skolan, och vi visade upp något vi hade gjort för klassen och det var dags för kritik och komplimanger, så hade vi som regel, Alltid säga tre positiva saker, innan man fick säga något negativt. kanske tåls att tänka på ?

#56 då tar vi dom bra manke, skäck och vid gott hull :)
Nöjd nu ?
ja det är väl alltid kul att få höra positiva saker också eller ?

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, tio procent är ju alltid något 

#55. Se #40.

#60 OK då har vi olika utgångs läge. vad tycker du som lekman då sju +

#61 Ok 

Tycker du beter dig väldigt barnsligt nu lorita. Eftersom varken Anette eller jag vill kommentera och brukar aldrig göra det annars heller. Varför ska vi nu börja göra det?
Det vi opponerade oss mot är ju din kommentar som vi inte upplevde som särskilt snällt eftersom hon inte ens frågade om utseendet på hästen. Hon var glad och ville visa upp den bara.

Jag är inte barnslig jag vill bara visa för dom som inte kan exteriörbedömning hur en häst ska se ut…..
varsegod med din kunskap om hästar skriv alla + du kan se 

#65. Finns du med på SH:s lista över auktoriserade domare?

Jo, faktist tycker jag det nu lorita. Du fortsätter tjata om att vi ska skriva fast du vet att iaf jag aldrig gör detta på ridsport. Jag skriver aldrig om ridning heller. Så varför ska jag börja nu?

skriv bara vad jag har fel om…..

Nej, jag ger upp faktist. Tycker inte att detta ger något. Har sagt min mening så för min del räcker det gott och väl.

det är bra du ser inga + heller, bra då är vi överens.
Söt

#71 söt???????????? lite mer tack 

Men snälla Lorita vill du vara snäll och sluta nu? Ingen vill svara angående hästens exteriör så det är väl dags att sluta tjata?

#73 jag förstår att exteriören inte är något man vill prata om….jag hoppas bara att en eventuell köpare är medveten om det.

Nej och Ametist bild #75 (?) är kraftigt över byggd bak.

är inte #0 och #75 samma häst?? Säger som Annette och Gejsa och tillägger att den som ger sig på att exteriörbedömma en häst på bild ger sig på något omöjligt såvida dom inte har 4a bilder tagna framifrån bakifrån och från båda sidorna på en korrekt uppställd häst!!
//Mickan

Jo #0 och #75 och #77 är samma häst, och han ser olika ut på alla biderna, det är därför jag säger att man inte ska dömma en häst efter en bild.

Det lustiga i allt är ju att hon själv skriver att hon vill se fler bilder i tråden exteriör. Ändå kunde hon bedöma/döma ut din häst av en bild. :)

#80 Mmmmm eller hur!!!!!!!

Jag är ganska van nu.

#82# Ja, så ska det ju iaf inte vara.
Jag tycker din häst är jättefin :)
Helena

suck

Den där hästen skulle jag kunna stjäla! Fast de skulle jag kunna göra med flera av bebbes hästar,dom är så fina

Vad skoj att iaf några tycker om mina hästar

Tycker också att hästen är fin och sen gillar jag skäckar.Men är det inte så att mycket kan man "ändra"på med rätt ridning och träning?? Tänker på min egen häst som har fått en hel del nya muskler på kroppen efter 1 år arbete.

Hur hästen är konstruerad i skelettet kan du inte ändra på Binni.

Ok, jag tänkte mest på musklerna.

Ok. Att muskla hästen korrekt går ju alltid att göra, även om det är svårare med häst som har kroppen emot sig till att arbeta lösgjort och inte gå på bogarna.

Vilken jävla pajkastning det kan vara här inne ibland…
Några självutnämnda proffs kan verkligen konsten att hacka ner på andra, ingen nämnd ingen glömd!
*** Kärleken övervinner allt ***

Japp ibland säger det bara splasch i ansiktet.
Jag tycker hästen ser trevlig ut!!! Han kommer säkert glädja sin ägare, även om han inte har full pott exteriört.
Om vi bara skulle spara hästar med perfekt exteriör, då skulle det inte finnas många hästar i detta landet…

Jag tycker hur som helst om hästen, något annat kan inte jag uttala mej om. Ser läcker ut 
men bebbe, jag vet inte om jag fick svar där uppe nånstans, är han hos dig bara för försäljning eller ?

Japp han är här för försäljning.
aha ! :D är det ni som importerat honom också ?
#94 OT men försäkringspremierna skulle bli lägre!!!:O)