OT antibiotika
i fredagsnatt lyckades jag stuka foten rätt så rejält, det gjorde svinigt ont och jag hade ont hela natten+ att jag inte kunde gå på foten morgonen därpå.
Men sen lyckades jag cykla till stallet iaf o mocka osv. foten blev bättre och redan på kvällen kunde jag gå utan att halta.
Men nu börjar det göra ont igen och jag haltar lite.
Jag går på antibiotika men har inte tatt medicinen sen i gårkväll, kan det vara det som gjort att foten blivit bra så snabbt och sen blivit sämre igen ?
Kan ju tillägga att jag gick ngn mil igår utan problem, men kvider o haltar bara går lite nu…

Antibiotika är bara effektiv mot bakterieinfektioner. Vet inte om den har en smärtstillande effekt?

okej, ja jag har ingen aning, e så långt ifrån doktor man kan komma.
Men dvad händer i foten om man vrickar den?
men herregud, varför går du "ngn mil" när du vrickat foten ? :O

det bara blev så, vi gick till ett ställe sen fick vi gå tillbaka igen för att komma hem.
Antibiotika mot stukad fot?????
Det är ingen behandling. Mot vrickad fot gäller rörelse fram till obehag. DVS rörelse och belstning är inget hinder men troligen har du överbelastat foten som nu med inflammatiriska reaktion= rodnad, värmeökning, svullnad.
Vem fick du antibiotika av? Är din fot verkligen frikänd av läkare??? Ibland kan en vrickad fot vara en bruten fot. Just därför att den blivit sämre…

det är inte för foten som jag käkar antibiotika. men jag tror inte foten är bruten eftersom jag kunde gå på den i lördagskväll nästintill smärtfritt.