Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 767 ggr
Linda
0

FÖL LEVERERAT!

Nu har Soya vårt hbl sto givit oss världens finaste brunfärgat föl!!!!!23:30

[slo]
0

GRATTIS! Skrattande Vad ska den rackaren heta då? Och vad är det för kön??

Linda
0

Tror att det är ett sto..ha ha vi är så noga med att sto och föl lär känna varann innan vi kikar efter..man vt aldrig den kan ju även vara en snopp lös killeFundersam

Lyckliga är vi iaf!!

Faxlin
0

haha, snopplös kille. *fniss*

GRATTIS (igen) !!
Kul att få höra att mamma och dotter mår bra.

Hon borde heta vacker på spanska. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Tack både Åsa, SLO!!

-Jo Bonita vore inte dumt men i nu läget kanske hon borde heta Älgen..hmm vad heter det på spanska??fniss

Cattis
0

Grattis Linda!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Linda
0

Tack, tack..hi hi kan intyga att shettis föl är sötare..men hon är underbar iaf:)

Wanilj
0

GRATTIS!!! Va underbart! Ser fram emot att få se lite bilder!

Kram på er!!

Linda
0

AAa sååå underbart!!

-Nä måste gå och kika så hon släppt efterbörden..har ju snart gått 2 timmar och ännu har den inte kommit ut eller fölan diat ännu..

-Hon försöker,försöker men det blir så fel..

-Kommer jag kunna sova månne?

-Håll era tummar nu så att efterbörden släpper, att ungen diar så matte kan få pusta ut..

-Nu loggar jag ut!

Kram på er!!

Linda
0

PINSAMT!!!

-Det bidde en hingst!!

-Den hade tydligen bara väldigt liten…..

-Så välkommen till världen vår lilla kille!!!!

[slo]
0

Då kan han ju få heta Bonito, om du fortfarande är inne på vacker Flört Läste spanska senast i högstadiet, och har ett svagt minne av att man kan ändra kön på dom flesta orden så… Fundersam

Annars har jag för mig att älg heter Ante… Hehe, ganska gulligt va!

Faxlin
0

*Asg* Du är skojig du Linda. Han hade så liten. Vad hade du förväntat dig? En elefantsnabel? hihi

Audiatur et altera pars

emsems
0

guuud va roligt!! nu vill vi bara se bilder!!

bebbe
0

Vad glada mina tummar blev när dom slapp lös, och vad glad jag blev att det gick bra, GRATTIS

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

ThereseW
0

Grattis mormor!

Kiara
0

Grattis, Linda och Soya, det är jättesvårt att se könet innan dom kissat första gången, man får glutta under svansen det är säkrast

Hannapanna
0

Grattis till eran kille!! :D

Linda
0

Tack allihop!!

-Lite osäker bara på att han diat ordenkligt , hittills har vi bara sett att han greppar ca 30 sek till och från..Man inbillar sig ju alltid att något är fel ju..

-I dag blir det nog en lång spännande dag:)

Eve
0

Grattis :) Kommit på något namn än?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Linda
0

Nää

*L*
0

GRATTIS!!! :D:D

Linda
0

Tycker inte riktigt Sulliwan passar men vi får väll se:)

*L*
0

hmm kanske Johnny men det e juh ett vanligt namn och inte spanskt

lisette
0

linda, kolla in dom sidorna jag länkade till när bebbe ville ha namnförslag till sin föle…

grattis… skönt det är över nu va? o vilken tur att du var hemma… :D

mazze
0

Grattis Linda, hoppas allt fortsätter att gå bra!Glad

Marre79
0

Grattis Linda!!!! Lycka till med bebisen!!!

CBA
0

GRATTIS MORMOR !!

Jag sa ju det blir en hingst, jag kände det på mig !!

Det sista jag skrev i "Vax proppar" var hör av dig när HINGSTEN kommer :o)

Hoppas jag känner rätt om mitt föl oxå !

Vad roligt för dig Linda, du som vill eha en framtida vallack :o)

Se till att få in bilder snart oxå….håller ju på att förgås av nyfikenhet !

Många kramar från mig !!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Glömde nog att säga Grattis i dag när du ringde Linda. Så jag säger det igen Grattis till dig och Soya. Men var är bilderna som du lovade skulle komma på datorn. Jag är så nyfiken på att se hur han ser ut ju.

Glömde säga dig en sak när vi pratade i telefon!

Sätt inte ihop dom på minst 5-7 dagar nu med dom andra i flocken. Eftersom Soya är så rädd om sitt föl så kan det hända olyckor om dom kommer rusande.

Grannen gjorde ju så och hon skulle försvara sitt föl som bara var ett dygn gammal. Hon skulle sparka mot den som kom faranade och råkade sparka av benet på fölet i stället. Så det fick avlivas omg. Så var försiktig. Man kan aldrig vara för försiktig. Så skynda långsamt med hopsläppet.

Linda
0

Nu är juag så nöjd och känner mig nästan bakis efter så få timmars sömn, son och mor mår bra och han käkar nu bra, bajsat som han ska:)

Believer
0

Grattis Linda!! Skrattande Väntar oxå på bilder nu hihi

Mandysan
0

Grattis Linda och Soya!

Stenis
0

Åhh vad kul!

Grattis till er alla!

Roar mig med lite namnförslag

Saké,  japanskt brännvin, eftersom mamman heter Soya =)

Sahib = herre

Salve = var hälsad 

Sirat = prydnad

Sisu = inneboende kampivilja

Sukiyaki, japansk maträtt, är inne på Soyan igen

Eller döp honom till det han kommer att bli "Super Star"Cool

Lycka till med bäbisen!

gejsa
0

Här kommer ett litet foto på ett fjordföl som bara är några dagar gammal.

lisette
0

tyckte iofs saké var shit häftigt…

sweet and sour annars? ;)

gejsa
0

syns inte bilden?

Marre79
0

det blev ingen bild Gejsa

gejsa
0

Va fasen jag ser ju den.

Marre79
0

här syns ingenting

Linda
0

Tack allihop!!

-Super star jätte fint!!, och jag som just börjat vänja mig vid Sulliwan iaf..Vi  får se;)

-Bilderna kommer i eftermiddag..hittar inte sladden ju;(

Faxlin
0

Jag ser ingenting jag heller.

Linda, vart är korten, sluta genas att dreggla över din söting och bjussa på lite kort. hihi

Audiatur et altera pars

Linda
0

Hittar inte sladden..Fundersam

jen
0

grattis Linda!!!  leta sladd nu så vi blir lugna här Skrattande

Linda
0

Absolut, så nu loggar jag ut så länge:)

elin
0

grattis Linda!

Skönt att väntan e över nu!
Visa bilder nu för sjutton :)
kram på dey o Soya!

/Elin

Faxlin
0

Linda, se nu genast till att hitta sladden. Vi vill också dreggla lite över din herre ju. ;-)

Audiatur et altera pars

Marre79
0

Jag vill oxå se bilder, såg ju Soyas förra hingst när han va liten…

__iE
0

Grattis !

Till både dig & föl & mor :)

gejsa
0

Var är du Linda??? Det är kväll nu och inte eftermiddag.

Faxlin
0

Japp, nu har mååååånga timmar gott. Nästan så man blir orolig ju.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, jag tänkte detsamma. För i morse var hon orolig att fölet inte hade diat ordentligt. Jag sa att det tar ju ett tag. Hoppas bara att hon inte har behövt ringa efter en veterinär nu bara. Var det inte i dag som hon skulle ha fest och dricka ordentligt eller var det i morgon?

Faxlin
0

usch, nu är klockan ännu mer. Och jag börjar få magvärk. Tänk om något har hänt.

Audiatur et altera pars

Linda
0

Har varit på språng hela dagen!!

-Nu e jag tillbaka och har just nattat hästarna och äntligen fått på min drake till mamma häst grimma..

-Hon har ju inte lämnat boxen på ett dygn, det som är så viktigt att hon rör sig..

-Hon får tyvärr (efter 8!!! timmars slit att väl få på den..sova med grimman på och så tar vi mor och son på promenad innan de får gå i ridhagen ett par timmar..suck..undrar om det går att fånga henne sedan bara..

gejsa
0

Ja då, du får tag på henne ute. Hon är värst inne i boxen med fölet. Är väl livrädd för att bli fångad och sedan tar man fölet för henne. Var hon arg mot dig eftersom det tog 8 timmar? Hotade hon dig med baken eller vad?

Linda
0

Aa hon gick runt så jag blev rädd att hon skulle skada både mig och fölet medan och var så beskyddande, eftersom hon blev hov opererad i sommras vågar jag inte låta henne gå utan framskor igen så hon har ju skor på fram..Värsta tanken: Tänk om hon trampar på lilleman medan jag försökte jaga runt henne i boxen.

-Det var därför jag verkligen kämpade med att locka på henne med godis så hon skulle komma självmant.

gejsa
0

Hovopererad??? för vad? Vad då måste hon ha skor jämt för det? nu minns jag ingenting. Så  hon var inte tjurig då?

Anki113
0

Har du samma otur som mig Linda. Mitt sto fick överbelastningsfång p.g.a boxvila och måste nu ha PG-bslag livet ut. På framhovarna. Tycker också att det känns skrämmande att man inte får plocka bort när fölis föds. Tänk om det blir skadat.

gejsa
0

Ja, som tur va så hade hon iaf inte fått det när vi ägde henne. För då hade hon inga skor på sig när hon fölade osv. Tog på dom efter ca en månad när vi skulle börja rida henne så smått igen.

Linda
0

Jo men det minns du väll, hon var ju total halt och åkte in och ut på klinik, röntgen men tillslut hittade vi en skada inne i hoven.

-Nu har hon inte haft något problem men man är ändå lite larvig..

-Ska höra med hovslagaren så får vi se om vi vågar pröva..

gejsa
0

Ja,men opererad blev hon väl inte???

gejsa
0

Har för mig att det var en skitsak som gjorde henne halt. Som ni hittade efter några turer hos vet.

Linda
0

Jo det var ju igentligen en "skit" sak som hade hamnat innuti hoven, vi var ju tvungen att låta verka upp hela hoven och ha silicon, sulor osv i flera månader.

gejsa
0

Ja, det var det jag hade för mig. Gobban har haft en böld nyss. Ska väl börja skritta igång honom i morgon. Jäklar vad han haltade. Ville inte ens stödja på frambenet där bölden var. Jag såg ett scheniario att han var sparkad och jag var tvungen att ta bort honom. Men då var det ju så enkelt.

Linda
0

-Fast det var tydligen ända in på benet..-Kommer knappt ihåg själv nästan..senil??

gejsa
0

Ja, du börjar ju bli gammal nu din stackare. Hela 25 år eller vad var det? Jag är ju dubbelt så gammal som dig nästan. harkel

bubbelbubbel
0

åh grattis linda! så himla roligt, och skönt att väntan är över !

Wanilj
0

underbart! En liten pojke har ni nu fått! Meb jag håller ju på att förgååås! Vill se foto!!!!

gejsa
0

Titta på Bilder på föl så ser du foton Wanilj.

Julia
0

Grattis, äntligen kom det:P

Linda
0

Ja, nu är din syster här och tittar på honom också:)

Tinka
0

Grattis till fölet Linda!

mazze
0

GRATTIS OCH LYCKA TILL!

Matilda
0

Grattis till bebisen :)

Linda
0

Tack, tack ni är såå gulliga allihop att jag blir alldeles vek:)

Tummelisa
0

Så otroligt kul att fölet har kommit. Här har hänt så mycket på sidan och jag har hur mycket som helst att läsa nu när jag inte varit här på, ja jag vet inte hur länge. Är mycket engagerad i olika hästevenemang internationellt. Hoppas allt går väl med fölet.

Linda
0

Välkommen tillbax:)

Sandra
0

Grattis till fölkillen!!!

Tänkte bara säga att älg på spanska heter alce… men kallas också ante och anta.

Grattis igen! Såg bilder på den lille på nån annan tråd och han va toksöt!