Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 707 ggr
Lauth
0

Back on Track?

Ni som använt BoT till era hästar, vad tyckte ni om det?

Funderar att köpa hasskydden + lindor till min lillkille, men innan vill jag gärna höra fler åsikter om deras verkan. Dom kostar ju en hel del..

Har hört mig runt bland vänner och bekanta och åsikterna går isär. En del tycker att dom fungerar jättebra och varit räddningen för just deras häst, medan en del inte tycker att det gett något alls?

Snuttan2
0

Jag har rygg-filten eller vad den nu heter och paddar, tycker de fingerar mkt bra.

Har häst med en del spända muskler nu å har på filten några timmar till och från, blir varmare och mera avslappnat i musklerna och bra uppvärmning utav spända muskler innan arbete.

Har annvänt de på andra hästar tidigare vid spända muskler och gallor och varit nöjd med resultatet.

Lauth
0

#1 Har resultatet varit bättre än vid användning av vanliga paddar + lindning?

Snuttan2
0

Det har blivit bättre med vanliga paddar också, men inte alls nära lika fort.

Primee
0

Jag har BoT paddar till min som jag använder ibland som nattbandage o ibland under ridturer - men inte varje dag.

Jag tycker att hans ben ser avsevärt mkt bättre ut efter användningen utav dem.

PonnyAnnie
0

ÄLSKAR BoT :D tycker att dom är sjukt bra x)

Bobby
0

Håller med!

RubHel
0

Jag har BoT ryggstycke till min häst. Hon har den på sig under natten. Har inte använt den så länge men tycker den verkar ge väldigt lovande resultat redan.

Marster
0

jag har bandage underläggen till min häst. mot hennes gallor funkar ganska bra. har i allfall minskat men det är inte helt borta :D

Lauth
0

Fler åsikter?

MiaMaria
0

Super!! Inget negativt o säga!!

Loa-bg
0

Nyligen köpt ett BoT-täcke till Casas dåliga rygg, hittills har jag inte märkt nån skillnad, han är fortfarande inflamerad och varm. Men jag tvivlar inte en sekund på att det är bra, BoT är bevisat bra :)

AliceL
0

har bara bra erfarenheter av BoT :)

[PixelMollan]
0

Jag har några liknande magnetskydd till min häst efter anstängande ridning. De är ungefär som transportskydd som man bara sätter fast i karborren, mycket enkelt. Hade innan BoT-paddarna och lindade fast de, men tycker dessa "transportskydd" eller  va man ska kalla dom är bättre, de tar bort hans gallor mycket finare bland annat :)

Lyrik
0

Har BoT-paddar till Lyriks kotor. Funkar bra till hans gamla ben. Men måste snart köpa nya paddar.

Ingen som vet hur länge de håller?

warum_nicht
0

dom är väldigt bra faktiskt!

Snuttan2
0

PixelMollan, när du säger liknande, menar du att du jämför dina magnetskydd med BoT? På vilket sätt, får BoT är inte liknande magnetskydd :/

[PixelMollan]
0

Asså..ja de va en bra fråga :P Jag menar väl egentligen att jag ser bättre resultat med dessa magnetskydd än vad jag såg med BoT.

Snuttan2
0

Exakt vad för typ av magnet är det?

För magnet-grejer är ju just typiska produkter som lovas göra massor men inte faktiskt finns belägg för att de gör ett dugg i vissa fall…

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmm okej…ja jag vet inte va dom heter nu..de va ett tag sen vi köpte dom, men på min häst så är de iaf skonsamt för honom att stå med dom på över natten efter hård träning, speciellt då det kan vara krångligt i hans ena bakkota(den "klickar").
JAG tycker iaf de verkar bättre för just honom :)

Kan skicka in en bild på hur dom ser ut..(dock inte så jättebra bild, men ser iaf ett bakben)