Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 747 ggr
MiaMaria
0

Tullgarn del 4 samt Flyinge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då va jag vid dator igen. Kom hem tidigare än beräknat från Flyinge så de blev en ledig helg hos pappa o RM i Enköping.

Senaste tiden har varit lite olik än va de brukar vara, speciellt senaste veckan. I tisdags morde bar de av med 2 hästar till skåne. Ena släppte vi av hos Mattias Jansson på hans (och andras) otroligt vackra anläggning o sen va de Flyinge för hela slanten. Primavera va ju med i unghästchampionatet så jag, Sigrid o Pauline samt 2 av sigrids barn åkte ner. Har haft fullt upp varenda dag kan jag lova. Hela tisdagen gick åt att köra lastbil i 60 mil. Onsdagen va vi på flyinge o kollade (bodde två första nätterna på Sigrids tränares anläggning i lastbilen) o på torsdag morgon flyttade vi Primavera till Flyinge. Dock blev jag sjuk o låg i lastbilen hela dagen innan de bar av till Lund på jourläkaravdelningen, inte så kul men är bättre nu. Torsdag kväll red Sigrid PV inne i Crawfoordhallen o sen va de natt. Fredag va de dax för tävling, PV skötte sig super o gick på 72,2%, toppen men räckte inte till final men de spelade ingen roll, hon va så fin så!!

Men så i går till lunch fick vi nog, jag är sjuk o de va så kallt för oss alla o sova i lastbilen så vi åkte hem. Enligt planerna skulle vi stannat kvar o kollat finalerna men skönt o komma hem oxå.

Skulle ju ha träffat Lisette men de hanns inte med tyvärr.

Ja de här hänt så mkt så jag kommer inte i håg allt…Men lite bilder har jag iaf som vanligt =)

Först ut är Primavera, dock ville hon inte va med på kort riktigt…

MiaMaria
0

Rosa ridstövlar någon?? ;-)

MiaMaria
0

De här med strass tycker jag börjar gå överstyr…

MiaMaria
0

Även så de här med massa olika färger på allt…

MiaMaria
0

en liten del av MAttias otroliga anläggning, här e de nybygda stallet, helt i gammal stil för o passa in men sååå vackert inne

Mandysan
0

#2 Jag är kär…;D

Vad kul att det går så bra för dig!

MiaMaria
0

Har ju lovat ridbilder på mig när jag rider Contino men min mor är inte bästa fotografen tyvärr… Här håller jag på o ta av mig jackan om ni undrar…

MiaMaria
0

Ja o såhär ser resten av bilderna ut…

MiaMaria
0

Ja de va nog dom de.

#5 Tack! Usch inte för mkt strass…

__iE
0

låter kul, förutom att du blev sjuk då .. :)

Snuttan2
0

Har sett Schumacher sadeln förrut och de (finns två varianter på strassen) är inte stilfulla, nepp :P

Kul att det går bra minus sjuk då :)

MiaMaria
0

Tack Jenny!! =) Någon som håller med mig! =)

Ja men visst är de kul!! Sjuk är ju som sagt inte kul men jag överlever så jag klagar inte =)

Snuttan2
0

Jag överlever med men klagar massor Oskyldig

Har du fast anställning nu, eller provjobbar du?

MiaMaria
0

Provanställning i 6 månader o de har ju gått ett tag på de, vet ärligt talat inte hur länge jag varit där, tror de är 5 veckor men är inte säker. Men är iaf klart att jag ska säga upp mig från de gamla jobbet, har ju tjänstledigt därifrån nu.

Snuttan2
0

Då har du ju anledning till att skaffa internet där ;)

MiaMaria
0

jo de blir såklart! =) Men funderar nu på o skaffa en lägenhet ist för o bo i vårat lilla kollektiv så som vi har de nu, känner att de tär rätt bra på en o bo så även fast vi är väldigt överrens o är väldigt sammansvettsade. Rätt skönt med egen toa, dusch o kök oxå…

Snuttan2
0

är väll skönt att inte bo på arbetsplatsen med, då kommer man ju aldrig ifrån arbetet sas och lär väll tröttna på även världens bästa om man inte får omväxing ifrån det…

hur många av hästarna som visas på hemsidan har ni där på tullstorp?

MiaMaria
0

I dagsläget är de 12 st om jag räknat rätt, men sen är de några som ska säljas men inte är ute än för att dom inte är redo oxå. Har i dagsläget 35 hästar allt som allt tror jag på Tullis

MiaMaria
0

Rättning, inte tullstorp utan TullGARN Jenny ;-) Annars hamnar du ju hos Janne =)

Snuttan2
0

Hur många är ni som arbetar där? (intressankt att höra hur det skiljer sig med antal personer/hästar)

MiaMaria
0

Det är jag då o så har jag 2 långtidspraktikanter på obestämd tid.