Tips
Tänkte dra ut till stallet i eftermiddag.. Där finns det ju två isisston och ett varmblodssto.. Jag har varit rätt så mycket med isisarna nu ett tag och tycker så synd om älgen (som jag kallar varmblodet ^^) så jag tänkte ta ut henne idag.. Det är bara ett problem..
Hon blir inte riden så ofta så hon har massa energi.. Jag vägrar att rida ut själv på henne, så jag tänkte träna lite annat med henne.. :) Har ni några förslag på någonting som man kan göra? Tänkte gå ut på en långpromenad med henne, kan det vara något? :P
Du kan ju göra litet allt möjligt med henne, ut isk ogen, följa john mellan träd, zickzacka mellan träd, med lång ledtygel av något slag.
kör lite toffroad :D bra för både dig o hästen :D
glöm inte reflexerna! det rä fortfarande älgjakt!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#1 Precis reflexer är oerhört viktigt och om hästen dessutom kallas Älgen kan hon ju bli misstagen för en älg ;D
Värd på Choklad iFokus
*fnittrar*
älg som älg, muttra skarpskytten….
skämt åsido, men reflexer är tokviktigt! Både på dig o på hästen!

ja, vem vill missa ett tillfälle att vara så het med en reflexväst på sig? ;)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Hihi.. :P Japp, reflexer får åka på oss två.. :) Funderar på att montera på två horn så blir hon en ÄKTA älg.. ;) Hahahahahaha.. ^^
*ASG*
Juve, jag har renhorn du kan låna om du vill? tyvärr inga älghorn men horn som horn eller? :D
Jamen, det lär ju fungera.. ;) Bara inte tomten kommer och tar henne.. :P Men hon skulle väl antaglgen springa därifrån för allt förutom mat är jätteläskigt.. ;)
Ett annat tips när älgjakten fortfarande är igång, är att prata högt med din häst när du är ute och rider. Då är det nog ingen chans att du blir misstagen för en älg.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
elelr så blir man utskälld fö rat tma nskrämmer bort älgarna… :S
ALternativt är att ta emd sig en liten bandspelare o spela hög musik på den…… eller sätta fast litet bjällror i grimman o på grimskaftet.
#10 - Kanske är bättre det än att man blir skjuten ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
förut så hade jag en cdspelare som gick på batteri :D den hade jag med mig i rockarden då jag var ute och körde ^^ haha
Eller klä ut sig till tomten så blir det äkta jul redan nu.. XD Haha.. Älgen och tomten.. ^^
Jamen visst, vi ska både höras och synas!! :) Hihi.. :)
låter bra det Juve!

ni kmr bli snyggast i hela skogen ;D
Borde ta med mig fotograf.. ^^ Någon som vill ställa upp? ;)

HAde du bott bakom trädet där *pekar* hade jag kunnat fota dig :D ^^
Jaha.. Men bodde inte jag i en stubbe på din tomt trodde jag.. XD HAHAHAHAHAHA!! Bra minne.. ;D

JUSTE, så kanske det va ?! ^^ elr i vilken stubbe ? stenstubbe ? x)
Hahahahahaha.. Jaaaa.. :P Ehm.. Nån stubbe bara? :P

okey då ^^
plinga på fönstret när du ska ut med älgen så kmr jag med kameran ;D
*trött* Haha.. Okej, nu är jag tillbaka.. Pållan har inte gått på flera veckor, hon har haft lite problem med ryggen till och från, matte kan inte rida just nu etc. Men jag gick ut på en promenad med henne, i trav och skritt, longerade lite på åkern, klättrade lite upp och ner för kullarna, sick-sack mellan träden.. ^^ Hihi.. Superskoj ju!! :D Hon skötte sig huuuur bra som helst!! :D
Hihi, juve det där är Tap In - travarn va ? ;)
Nä, men hans dotter.. ;)
Hihi menade ju det ;P
Hihi.. ;P Jaha.. ^^ Haha.. Född -00 är hon i alla fall.. :P Och stor som en jag-vet-inte-vad.. :P