Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 522 ggr
reddie
0

räfflad eller slät gummi ;)

Valfri associering av rubriken…men det jag är ute efter är gummimattan i transporten. Har ni släta mattor eller räfflade?
Har själv en räfflad och funderar på att lägga in en ny. Känns spontant som att en räfflad inte är lika hal men säkert svårare att få tag på till ett bra pris.

Vad har ni för erfarenheter.

wewwa
0

Vi har ingen egen transport, men de vi har lånat har alltid haft räfflad, jag tkr att det verkar bra och det har fungerat kanon oxå.. : )

[Jennniie]
0

Har inte heller någon egen, men dom jag lånat/hyrt har haft räfflad. Förutom en , den hade slät gummi och sen var j*vligt svår att få ren sen när man skulle städa ur den. Höet o allt liksom fastnade, lättare m räfflade!

Maja
0

Hahahahahaha.. Jag brukar köra med.. Ehm.. Ojdå, fel ämne.. XD HAHAHAHAHA!!

__iE
0

HAHAHAHHAHAHA, DET (Maja).. Jag visste det, :( xD

Snuttan2
0

Fast även "släta" mattor har ju en räffling/mönster i sig, eller menar du totalt släta?

Och ser man på "släta" mattor med mönster i, men inte liksom de som är randigt räfflade så tror jag att ska man ha bra sådana så kostar de ärligt talat Mer än de där enkelt räfflade…

De med bra mönster tycker jag är mkt bättre än de randigt räfflade.

Loa-bg
0

Det beror ju lite på hur det släta ser ut. Golvet i min systers släp är slät, men påminer lite om tyg och är mkt svår att glida över. Vårt släp har ett ganska slätt golv men det är små "gummikulor" som sticker upp och det är omöjligt att glida över det.

Personligen är jag inte så glad i de gamla räfflade, de känns lite hala och är jättejobbiga att rengöra, tycker jag.

[Jennniie]
0

Den transporten som hade slätt gummi var HELT slätt, inge mönster eller något allt. Visst kanske lite mindre halkrisk på dem, men jag skulle hellre ha en bättre räfflad. En som har samma egenskap som en slät, alltså ingen halkrisk.