Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 555 ggr
Zadeira
0

Nu har jag provridit.

Jag vet inte vad som hände nu, men hela mitt långa inlägg kom inte med…

Nu har jag iallafall provridit den nioåriga american curly valacken Blueberry, och jag har en hel del att fundera över innan jag bestämmer mig.

Det var ingen direkt hit faktiskt, för han ignorerade alla framåtdrivande hjälper och lunkade på i skritt hela tiden utom en långsida. Ägaren berättade att han fått för sig att han mest inte vill något alls när man rider i paddock/ridhus, så jag ska väl mest rida ut (på våra ickebefintliga ridvägar) om jag tackar ja. Jag kan mycket väl tänka mig att han funkar bra som "lunka runt på"häst, men han är nog ingen man gör något avancerat med.

Det är gratis, och enda kravet är att jag tar fodringar ibland, så man kan ju alltid ge det en chans och hoppas att vi kommer bättre överens längre fram. Jag har ju ingen häst alls nu, så det är kanske bättre än ingen… Men jag ska fundera på det ett par dagar.

bubbelbubbel
0

låter ju inte som om du är speciellt insnöad på han…
men fundera du, och tackar du ja och det inte funkar kan du ju alltid sluta. :)

Johanna
0

Vem vet… han kanske blir bättre när du ridit den ett tag o ni lärt känna varann.

hur som är det ju härligt att bara få vara i stallet så här års.. ;)

längtar som sjutton efter min pålla…

fridak
0

Om det är tänkt att du mest ska rida ut på honom så kan du ju rida honom ute innan du avgör om du vill fortsätta. han kanske är en liten vilde utomhus?

Zadeira
0

Well, jag är väl inte helt pepp på honom, men å andra sidan är det ju en häst och det väger upp rätt mycket ;)

Det är väl tänkt att jag ska rida lite "vad jag vill", men eftersom han inte alls gillar paddock/ridhus så lär det ju inte bli mycket mer än rida ut… Om man inte vill slita ut sig helt… Efter en 20 minuter på honom i torsdags känner jag fortfarande i höfterna att jag slet som ett djur…

Vi får se…