Island/fjordingkorsning - vill ha
Hittade en annons på blocket… om jag hade haft pengar/tid/kunskap, ja allt det där…. låter ju som något för mig…

hihi jag såg den innan idag med. men den ser så gammal ut..
Jo, tänkte lite på det med, fast bildkvaliten kan ju bidra litegranna…

joo iofs.
fast tror du inte den är lite liten? du är väl lika lång som mig ungefär? 163 cm
Nope, jag är 158… men men.. det är ju ändå inget att fundera mer över eftersom jag inte kan skaffa häst nu..
En sådan korsning red jag förra sommaren, och förra sommaren igen. Smulan hette hon, jättemysig.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Jag tycker den korsningen verkar himla trevlig faktiskt. Skulle nog kunna gilla den. Fjordingar är ju favoriterna, sen kombinerat med islänningar som också är rätt mysiga.
När jag var i Danmark såg jag ca 10-20 hästar som var korsade isis/fjording… Känns som att islänningarna (människorna) inte skulle gilla den korsningen eftersom hästar som lämnar Island inte får komma tillbaka osv.
#7 - Nääää, det gillar vi inte!! ;) Men det har väl inte direkt med att importera/exportera att göra utan snarare att vi har kämpat i fleeeera hundra år för att få fram en ras, då ska det vara den rasen och inget annat!! ;) Sedan är fjording nog den rasen jag har svårast för av alla.. :-# ^^

#8 vilka vi?
Vi som i islandshästmänniskor, eller de flesta i alla fall.. :)

Haha vi Juve! Jag äger ju både en islänning och en fjording. *fniss* Vad är jag då?
Jag är medryttare på en isis och skulle inte kunna tänka mig ett föl efter henne med en fjording :S
#11 - Du är en halvislandsmänniska.. ;) Eller egentligen en fjärdedels!! Hahahaha.. :P
#12 - Näpp, håller med dig totalt!! Fjordingar är en ras för sig, islänningar är en helt annan.. Om man korsar dessa hästar får man liksom kanske en wannabe-islänning (skämt å sido ;)) med halvtaskig tölt.. Dessa raser har inte någonting gemensamt så jag kan inte se någon anledning till att korsa dessa raser.. :) Hoppas ingen tar illa upp, inte menat så då.. ;)

Maja, jag måste bara säga detta.. du är sämst :D

#13# Haha en fjärdedels stämmer nog rätt så bra eftersom jag har 4 olika sorters hästar. Men ärligt islänning är ju skönast att rida iaf. *Ler*
#15 - Haha, ja, det vet jag väl.. ;) Hahaha.. Men det är bra gejsa, snart står du där med islandshästfarm.. ;)

#16# Nej, ingen farm men kanske två bara som får gå på lösdrift hemma hos mig. Det skulle vara kanon. Vi får se hur det blir framöver. :)
Hihi.. Vänta du ett tag så får du se, det börjar med en vet du.. ;) Sedan blir det två.. Och tre.. Och fyra.. Sen kommer femman.. ;) "Islandshästar är som jordnötter - det räcker inte med en" läste jag någonstans.. ;)

#18# haha vi får väl se hur många du har snart då. *fniss*
Hihi.. ;) Ja, om ett par år så finns det nog ett par kusar i min hage kan man hoppas.. ;)