Horse World Online
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Video från deras kickstarter kampanj eftersom det inte fanns någon bättre och tillräckligt kort som visar spelets fördelar.
Ett hästrelaterat off topic, men jag tycker att ifokus-hästvärlden förtjänar att få ta del av detta spel. Inte minst de som inte kan få sin dagliga dos av häst på annat sätt 😛.
HWO är ett amerikanskt hästspel på internet, gratis att spela och ingenting man behöver ladda ner (det kan dock se olika ut i olika webbläsare) och det handlar mest om avel, träning och tävling. Men det skiljer sig från andra spel som howrse och starstables. Föl föds små och blir större medan de växer upp och blir äldre. Skimmlar föds i sin basfärg och skimlar ut allt eftersom åren (i spelet) går. Och så ser man på hästens mage om den är dräktig, fet, smal och så vidare. Därtill går spelet ut på att man ska ta fram raser genom selektiv avel från ursprungliga hästraser. Typ "Tarpan x Przewalski" blir (ibland, om man har tur/otur) Exmoor Ponny.
Det kan också vara ett bra sätt att lära sig nya färger (finns endel färger och teckningar som inte är något man vanligen träffar på i Sverige) eller lära sig genetiken bakom dessa. Och så får man förstås hästkontakter från all världens hörn.
Adressen till sidan är: http://www.horseworldonline.net/

#1 Nja, HWO fanns långt innan Howrse kom till, men det har legat nere för renovering i typ 5-8år någonting. Om något så har howrse snattat från HWO (men det tror jag inte heller, konceptet är ganska utbrett). Man blir ju bättre på engelska när man spelar spel på engelska 😉
Verkar riktigt kul! Får sätta mig och testa när jag hinner :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid