kostnadsförslag
blir ju ev så att jag måste sälja mirran… vad är ett lagomt pris?
sto, 170 cm, 2001. kompletta handligar med pass, stam, röntkenbilder (1 år gamla), stoprovsbedömningar, rastypsbedömningar. systar vann årets mecklenburgarsto. imp tyskland med stammen rathenow - decano. (längre bak har vi kända namn som Ramiro, Pik Bube och Ramsez), alltså både dressyr och hoppstam.
Hon är i tyskland tävlad 120 som 4 eller 5åring. tränad av kempe hof. sedan opererade hon ut lösa benbitar, blev kollad av veterinär och helt godkänd, igångsatt, kollad igen, såldes till mig. har tränats hela tiden och byggt upp en helt ok grundkondis. är i tävlingskondition nu. tävlad upp till 1.00 nu, tränad på ca 120 banor och enkelhinder ca 145. löshoppad. kan byten och vänder snabbt.
dressyren: tävlad Lb dressyr med godkända resultat. kap för msv om något år med rätt träning. väldigt fint steg.
gott psyke, alltid snäll. lätt att sko, lasta, klippa, hantera i alla lägen.
har ej varit skadad eller sjuk förutom en ink på bogen som håller på försvinna.
otroligt välriden och mjuk.
prisförslag på en sådan häst?
ingen som kan göra någon uppskattning?

ååh vad svårt.. hur ser hon ut i kroppen?? (bild) tänkte ifall hon ser ut som rasstandard, eller har hon några avvikelser? Har hon haft föl?
inga föl. hon är fin i typen, har runt 7or som lägsta betyg på alla prov.
föröskte skicka med bild, men då hängde sig sidan.. men det finns på min sida

okeej. jadu sånt här är ju svårt =)
vad har du tänkt för pris? eller om man säger så här, hur mkt skulle du kunne tänka dig att ge för henne (om vi nu låtsas att hon inte är din och att du skulle köpa henne)?

Just hästar i denna klass tycker jag priserna varierar Massor på och bara för att de ligger på annons på ett pris betyder ju inte att de säljs för det sedan ju.
Men jämför man med annons nu så är det väll iallafall över 60.000:- som de brukar ligga på, och upp till 80.000 värkar vara hyffsat
Under 50.000 är det i stort sett bara hästar med fel på utav olika slag (jag har spanat mkt eftersom min låg i den prisklassen nu, och japp det är en hel del fel på henne).
Tittar jag riden häst som gjort något och har stam och inte bröjar bli för gamal så ser det ut som att alla börjar kosta över 70.000 ärligt talat, så jag hade ngo om jag var du provat att lägga priset där…
Går ju alltid att börja högt och sänka när man ser att ingen svarar :P

vad är hon för ras? det kan göra ganska så mkt vettu :)

Vet inte riktigt men ca 80.000-90.000 skulle jag tippa på
#6 jag antar att hon är en Mecklenburgare med tanke på inlägg #0
ok ni tror alltså det ligger kring 80.. hade hoppats på lite mer, men det kanske inte är det..
jo, hon är mecklenburgare!
#5 Vet du mkt om hästpriser?
Mysan i mitt nya stall skall ju säljas.
3-årig vbltravare, oreggad, ej frysmärkt, ej travtränad. Liten häst, var enligt ägaren, 150 som 2-åring. Inriden, men inte mkt mer. Men rids som en vuxen häst (ute och galopperar låånga turer…
).
#10, skulle tippa på max 10 000… varför rids hon så mycket om hon bara är 3 år?
jag sitter och klurar på de lösabenbitar hon är op för.. tycker ju inte att man rek ett sto med lösabenbitar till avel direkt.. kan vara prissänkande men det får ju marknaden avgöra
nästan alla hästar har ju lösa benbitar, och det är väldigt sällan det påverkar hästen. Mirran har ju inga kvar nu, men tova hade hela livet, och även flera hästar ajg känner till.. det är nog bara det att man sällan märketr dom eftersom inte så många röntkar sina hästar
Har de? Det hade jag ingen aning om! Vårt förra hbl var röntgad ua och damen här e ju också röntgad ua.. Vart satt Mirrans?
Men det var som sjutton.. för de rekommenderar ju att man helst inte ska avla på det då det tros finnas en ärftlig samt en miljöfaktor..
Men vad vet jag?
Just det, det går inte att gå in och kika på bilder på henne då din sida är spärrad..
Mitt tips är att gå ut och kika på vad hästarna som är utbildade/tävlade på samma nivå ligger i prisklass..
varför är min sida spärrad? jag har inte spärrat? kan testa adda dig å se om de tblir någon skillnad…
ja häromdagen var en annan persons sida spärrad utan att hon visste det?!?
Adda mig får vi se vad som händer!
nu fungerade det.. hon är fin din pålla! rent spontant kring de70000- 80 000?.. lämnar du bort henne på försäljing kanske du kan få mer…
världens finaste =) jag testlade ut en dyr annons på 120, fick direkt napp, så vi får väl se. hellre sänker jag priset om jag hittar rätt ryttare. insåg att jag nog inte vill lämna ut på foder, detta pga att man aldrig vet vad man får tillbaka…och vet inte om jag kommer kunna ta tillbaka henne heller… bättre å sälja å sedan i så fall köpa en ny om det blir så.. även om det känns skittrist,,, 
#18 Det var ju jättebra!!! Förstår ditt resonemang.. tänk om ngt händer med henne? Det är även för mkt pengar, skulle du få 120 000 nu så är det inget att diskutera!!
Man lånar ju inte ut 120 lök hur som helst
Lycka till och håll oss uppdaterade!!

Såg annonsen, såg bra ut :)
Jätte intressankt att höra hur folk svarar, om du vill skriva ut det.

kan någon länka till annonsen? hade varit kul att se den…

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=132483 där är annonsen =)
#13 Undrar bara vad du baserar att "nästan alla hästar har lösa benbitar" på? Vi har haft 7 st hästar o dom har inte haft lösa benbitar. Men vi kanske bara har haft tur? Våra grannar oxå kanske…
Trist att behöva sälja iaf, vet att det inte är roligt. Hoppas att du hittar ett bra hem. : )
ja jag hoppas verkligen att du hittar ett bra hem!!!
#23, hm.. baserat på erfarenhet, inte någon undersökning.. har bara upptäckt att alla hästar jag varit me om röntken på har lösa benbitar, antog att det därmed var så pass vanligt..?
ett par stycken har hört av dig, en kommer och provrider nästa vecka mest troligt. sedan är det en som har frågat en massa och är intresserad men inte bokat in någon tid än. sedan är det någon som var intresserad för som max 90', så vi får väl se…! jag tänkte ju åxå att jag räknar med en viss prutmån så..!

Håller tummarna för att det går bra!
jo vi får hoppas det… =)
många som har hört av sig ännu?
55000-60 000
#25 Okeej.. Då har vi olika erfarenheter.. ; )