Isabellskäck
En kompis till mig letar efter en isabellskäck (tydligen en gammal dröm) c-d eller liten häst. är det någon som vet någon som är till salu?
Duger det med islandshäst? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja vist om man kan rida western på den 
Det går säkert efter lite träning.. ;) Hihi
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#3 Ja vist dom kan ju hoppa
Bild?
#4 Snygg säker något hon skulle gilla 

Jag vet en isabell skäck,d-ponny.Fast tror inte att den är till salu:)

Vad är det för knepig människa som köper häst efter färg =S "En bra häst har ingen färg"

#7 hon har haft en dröm och just börjat leta, klart att sen måste ju hon och hästen passa ihop också……..western på ganska låg nivå är vad hon rider/satsar på
Visst kan man ha en dröm, det är väl allas rätt? Sen att man kanske får vänta länge innan man hittar hästen med rätt färg OCH som fyller alla andra krav… det är en annan femma:O)

#4 jädra så fin h*n är…. så ovanlig i min ögon. inte sett många i den färgen….
#5 Är visserligen unghästar som står på Island, så kanske blir lite onödigt krångel.. :P
Och har bara lyckats fånga en på bild, till vänster här. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Denna är till salu

Min kompis har en isabellskäck som är islandshäst! Jättesöt :)

tittade på bilderna, den första o en till ser ut o vara RÖD skäckar inte isabell.. Isabellskäckar är ganska ovanliga, men det finns några, hoppas du hittar din drömhäst:)
hm, jag blir fundersam.
jag undrar om inte min lilla shettis måste varit nån isabellskäck.
jag har aldrig kommit fram till vad han egentligen var.
ser ju ut som någon chokladkolafärg :P
dååålig bild.

#16 Min ponny är röd skäck och han är MYCKET mörkare än dom ovan! :)
vilket då kanske kan betyda att min lillkille var isabell ? :D
#16 - *hon som är sämst på det här med färger gör ett försök ^^* Men i och med att hans huduv är mörkare, likså benen - är han inte musblackskäck? (A) ^^

#21 tycker också han ser ut som en musblackskäck :P är däremot inte säker på om det finns någon färg som heter så :P =S
//Mickan

#22 - Hihi.. Va bra!! ;) Jooodå, musblackskäckar finns det gott om, i alla fall inom islandshästvärlden och jag antar att shettisar är det också.. :P
mahaha ! musblackskäck, åh isabell lät finare :P
#25- Så länge du inte hade kletat ner honom i lera innan fotot togs? (A) ;D
haha, njaae, inte vad jag minns :P

bubbelbubbel.. va glad om du har en musblack skäck, det finns verkligen inte många !! han ser fin ut:) Har han en ål på ryggen? för då behöver du inte fundera mer.. då är han black.
Isabell är han inte i alla fall, Bubbel.. Eftersom han har svart man så är han i så fall gulbrunskäck, om fläckarna är i den färgen, och han är utan ål. Fast måste ju säga att det mörka huvudet säger black.. ;) Men svårt att se på det fotot.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hm…ål…*funderar* shit, det är ju säkert 8 år sen jag tittade ordentligt på honom sist, min lillkille !
har funderat på att åka till honom nångång, åker förbi där nämligen varje gång jag är hos pappa, men det blir lixom inte av…
men njäe, ål tror jag inte att han har.
borde nog åka dit och titta….
#13 Den ponnyn är inte Isabellskäck. Den är gulbrunskäck. En isabell har inte svart man och svans. :-) Men den var jättefin! Skulle gärna köpa den om jag hade råd! :-)
#16 Nä, han är inte isabellskäck. En isabell är en fux med gulanlag. Den ponnyn på bilden är troligen gulbrunskäck eller musblackskäck. Har den någon ål?!
#15 Jag tycker inte den ser rödskäck ut. Då hade den varit mörkare. Lättare att se om man får se fler foton förstås.
#30 Har han inte ål är han troligen gulbrunskäck. Ska försöka leta reda på ett foto på en gulbrun v.s en musblack.
Gulbruna ponnyer!
http://shetlandsponny.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=171e3d24-add5-4537-9e4f-bbff84160a51
Musblackar
http://shetlandsponny.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=a6d8583e-e384-41e6-991a-ac0da098ad39
Här finns bilder på en musblackskäck! Så jäkla snygg! :-)
http://web.telia.com/~u91127518/one.htm