Wow!
I dag fick jag hem träckprovsanalysen på Sorro. Han var helt nollad på även bandmask.
Skönt då slipper man avmaska honom. Hans mage är ju bra just nu. Har varit bra i snart 3 månader. Hoppas det håller i sig nu. :)
grattis!!!!
ska skicka träckprov på mina när det är dax nästa vår.. mina ska ju maskas i februari igen(unghästar) men det kanske går att skicka när som helst??? (dum fråga)

Klart det går att skicka prov när som helst. Men helst då innan du ev ska avmaska. Inte nu för att sedan avmaska om några månader. :)
Vad skönt :)
Vad brukar domdär träckproverna kosta? ^^

Att ta båda proverna på en häst kostar mig 481 kr. Men det är det värt för nu slipper jag oroa hans mage och han kanske är bättre längre tid i vinter.

Oh vad skönt att han är bra i sin lilla magge, håller tummarna för att det består.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Låter härligt gejsa!!!!! :D

Ja, det är verkligen skönt än så länge. Är helt torr. Hoppas att det bara är avmaskningen som gör att han får diarre och han nu är bra i vinter. Håll tummarna ni med. *ler* Isf om han är bra i vinter så säljer jag honom till våren. Tänker även sälja Gejsa med då. Har bestämt mig nu för det.

åh vad bra för honom, håller alla tummar jag har =)
hur har det gått för dom 2 förresten? hittat fodervärdar åt dom?
Perfekt! Då kan jag ta träckprov i slutet av januari då?
#8 Va gör du uppe så tidigt? E de ngn som håller dig vaken?
#0 Grattis!
Min gubbe är nu dålig i magen. Vet ej hur jag ska göra…

#8# Jo, visst hittade jag folk som ville ha dom. Men jag kände inte att jag vågade släppa dom tyvärr.
Men nästa år blir det försäljning i stället. Då blir det ett annat sorts kliental som är intresserade har jag märkt. Det är sista vintern som vi har 4 hästar. Ev flyttar ju dottern i sommar till egen lägenhet och skaffar jobb. Då är det ingen idé med så många hästar ju. *ler*

Hur ofta ska man egentligen skicka in träckprov/avmaska?? jag läste på nån sida var 8:e vecka, kan d verkligen stämma? jag har alltid hört att man gör d på våren innan betet och på hösten efter betet?

Nej inte behöver du ta träckprov så ofta. Det är ju oftast vår och höst. Vid utsläpp i sommarhagen och när du byter till vinterhagen.
Däremot om du har unghäst/föl så är det ju mitt ivintern också.

eli maskades ju innan han kom med och sedan fick jag avmaska igen då hela stallet skulle göra det och han hade fått åsdan där ägg på benen.