Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 808 ggr
gejsa
0

Wow!

I dag fick jag hem träckprovsanalysen på Sorro. Han var helt nollad på även bandmask.

Skönt då slipper man avmaska honom. Hans mage är ju bra just nu. Har varit bra i snart 3 månader. Hoppas det håller i sig nu. :)

Lindbygarden
0

grattis!!!!

ska skicka träckprov på mina när det är dax nästa vår.. mina ska ju maskas i februari igen(unghästar) men det kanske går att skicka när som helst??? (dum fråga)

gejsa
0

Klart det går att skicka prov när som helst. Men helst då innan du ev ska avmaska. Inte nu för att sedan avmaska om några månader. :)

[Quellii]
0

Vad skönt :)

Vad brukar domdär träckproverna kosta? ^^

gejsa
0

Att ta båda proverna på en häst kostar mig 481 kr. Men det är det värt för nu slipper jag oroa hans mage och han kanske är bättre längre tid i vinter.

bebbe
0

Oh vad skönt att han är bra i sin lilla magge, håller tummarna för att det består.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

pippa__
0

Låter härligt gejsa!!!!! :D

gejsa
0

Ja, det är verkligen skönt än så länge. Är helt torr. Hoppas att det bara är avmaskningen som gör att han får diarre och han nu är bra i vinter. Håll tummarna ni med. *ler* Isf om han är bra i vinter så säljer jag honom till våren. Tänker även sälja Gejsa med då. Har bestämt mig nu för det.

Believer
0

åh vad bra för honom, håller alla tummar jag har =)

hur har det gått för dom 2 förresten? hittat fodervärdar åt dom?

Lindbygarden
0

Perfekt! Då kan jag ta träckprov i slutet av januari då?

#8 Va gör du uppe så tidigt? E de ngn som håller dig vaken?Oskyldig

Lyrik
0

#0 Grattis!

Min gubbe är nu dålig i magen. Vet ej hur jag ska göra…

gejsa
0

#8# Jo, visst hittade jag folk som ville ha dom. Men jag kände inte att jag vågade släppa dom tyvärr.

Men nästa år blir det försäljning i stället. Då blir det ett annat sorts kliental som är intresserade har jag märkt. Det är sista vintern som vi har 4 hästar. Ev flyttar ju dottern i sommar till egen lägenhet och skaffar jobb. Då är det ingen idé med så många hästar ju. *ler*

Scandi
0

Hur ofta ska man egentligen skicka in träckprov/avmaska?? jag läste på nån sida var 8:e vecka, kan d verkligen stämma? jag har alltid hört att man gör d på våren innan betet och på hösten efter betet?

gejsa
0

Nej inte behöver du ta träckprov så ofta. Det är ju oftast vår och höst. Vid utsläpp i sommarhagen och när du byter till vinterhagen.

Däremot om du har unghäst/föl så är det ju mitt ivintern också.

Scandi
0

eli maskades ju innan han kom med och sedan fick jag avmaska igen då hela stallet skulle göra det och han hade fått åsdan där ägg på benen.