Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 842 ggr
FummelFia
0

Har inte med hästar att göra...

Bara måste få skriva av mig lite. Det är värsta polis pådraget i garaget under mitt fönster… Va nån som körde in dit med en splitter ny BMW på skrikande däck i värsta farten å sen kom pressen och sen civilarna :P Och garaget vart avstängt i ca. 1 timme. Händelse rik kväll. Hoppas ni har haft lika kul =)

Linda
0

Ohå kul med lite live tv ju:)

FummelFia
0

Jupps, speciellt när man själv går ut för å köpa cola =)

Linda
0

Det beror ju på vilken form colan är i ju;)

FummelFia
0

Flytande Coca-Cola light :P Fast fick iofs se han som blev gripen för vansinnes färden =)

[slo]
0

Undrar om han också skulle köpa cola… Hehe…

Linda
0

Kanske inte light;)

Faxlin
0

*Asg* Nu var ni ju skojiga. Ja se vad som händer i storstaden Stockholm. Här är det sååå lungt, det allvarligaste som händer är när grann kärringarna klämmer näsan i dörren för att de är så jäkla nyfikna. Eller att sonen eldar av en hel äng och nästan startar en skogsbrand. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Hi hi!

Aj lät ont att klämma näsan ju;)

gejsa
0

Klämma näsan!! Hur lyckas man med det eg? ha ha

[slo]
0

Jamen dom e ju nyfikna!

På tal om det, jag måste bara berätta vad jag har noterat här idag, hehe!

Det är såhär för dom som inte vet, jag bor i villa i ett område som på senare år har blivit ett snobbområde. Och på våran lilla gata (8 hus) så bor jag i änden. Grannens granne är ganska nyinflyttad och har pedantisk ordning i trädgården, säger inte ett knyst, hejjar inte när man ses eller nåt sånt. Och då har dom säkert bott här i tre år nu.

Nu har kommunen fått för sig att dom ska gräva ner några ledningar, vet inte om det är el eller telefon, längs med hela gatan… Men iaf, så det är en grävskopa här, som jag förövrigt terroriserar genom att ha massa viktiga ärenden ut och in så han får flytta på sig stup i kvarten, mohaha Hemlis 

Dom som bor i det huset har två ungar, typ 10 bast ungefär, och dom är helt sålda på den här grävskopan, maniskt! Springer runt och tar kort, står och tittar, pekar… Det ser precis ut som dom aldrig sett nåt sånt förut! Och när jag och mamma satt och käkade mellanmål tidigare idag så kom vi fram till att dom måste vara uppvuxna i betongdjungeln! Det blev med ens så tydligt varför dom är så maniska med sin trädgård, tystlåtna och allmänt skumma!

Usch vad det blev långt… Och antagligen ganska krångligt… Men det gav mig ett gott skratt tidigare idag vill jag lova Skrattande

Faxlin
0

#8 & #9: exakt som #10 säger. Otroligt nyfikna.

#10: Visst är det underbart med sådana människor som bara håller sig för sig själv. Fan, man ska kanske ta kusarna och flytta till en trea mitt i Gävle. Tror du man får hysa in kusarna i garaget. hihi

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Åsa, hur kul är det? Räcka ut tungan Visserligen har jag kanske haft otrolig tur med mina grannar, två av dom kan jag utan problem gå över till en kväll, ta några öl och snacka skit… Och då är dom ändå 35+, och jag var nog 17 första gången det hände Hemlis

Faxlin
0

Hmm, jag har nog otur bara. Men jag bor i en jäkla inavelsby där kärringar med hagar där hästar bryter benen av sig anmäler folk som inte gör som hon gör. Om man inte sätter täcken på hästen får man en anmälan för hon slänger på tre täcken på sina.

Usch, jag vill flytta!!

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Men det har nog inte med grannarna i sig att göra, utan snarare hästhållningen… Har en svag magkänsla att "jag vet bättre än dej"-mentalitet är vida spridd när det handlar om hästar… Tyvärr. För visst är det så att man aldrig kommer 100% överens med alla i ett stall med, ska vi säga, 15 inackorderingar… Det har aldrig jag lyckats med iaf, fast det kanske säger mer om mej Räcka ut tungan

Faxlin
0

haha, ja men det rör sig inte bara om hästarna, det är hundarna också. Så det är nog bara så att de inte har något annat för sig i denna förbaskade håla.
Tror de tillbringar för mycket tid med näsan mot fönser rutan eller i dörrspringorna. Skulle behöva gå in och lägga sig en stund och tillbringa tiden där tycker jag. ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

så är det faktiskt inte här i min by. alla sköter sig själv och jag tror inte jag har hört ngn snacka om ngn annan. ganska skönt faktiskt.

slo, det säger inte så mkt om dig egentligen. det är ganska svårt att dra jämt med 15 olika personer som säkert 13 av dom tror att de vet allt om hästar… :D jag hade aldrig klarat det.

Faxlin
0

Vilken underbar by lisette. Finns det plats för en till familj där? En med en massa barn, hästar, hundar och illrar?? ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

jaaa klart det finns. jag kan slå upp tält ute på min åker :D

vi har lite tokiga vänner/grannar bara, men de är underbara!

[slo]
0

Ah, det är dom riktiga originalen i byhålorna som är dom bästa Skrattande Tyvärr har "min" håla blivit infesterad av massa snobbiga storstadsbor som förstör mina ridvägar med stora villor och dyra bilar Skrikandes

Faxlin
0

Usch lät inte alls bra slo. Kan du inte testa att rida genom deras fina trädgårdar och använda deras fina bilar som hinder då? hihi

Audiatur et altera pars

lisette
0

och överfeta golfbanor va??? jag har skenat över en golfbana som var helt sumpig… :D :D :D

[slo]
0

Nja, det är inte så klokt tror jag, får vänta tills mörkret faller… Eftersom, vad jag vet, så har jag enda skäcken på flera mils håll Oskyldig Det värsta är väl dom gårdarna som bytt ägare, som vi tidigare har fått rida över om vi skött oss, och helt plötsligt när man rider där helt ovetande så kommer nån fan utspringades och skriker och gormar… Suck.

lisette
0

men vadå. köp några tuber med skokräm?

lisette
0

#0 vad var det som hade hänt då?

[slo]
0

#23, annars kanske jag kan ta kontakt med en häxa och be om nån förtrollning, eller nåt *asg*

lisette
0

du kan väl be hon häxan i shrek? fast hon är ju ond… då kanske det blir en zebra?

Faxlin
0

haha, vad ni är skojiga. men slo det där med skokrämen lät väl inte sååå dumt. hihi

Audiatur et altera pars

lisette
0

jag har mina ljusa stunder *sträcker på sig*

[slo]
0

Mjo, kanske… Synd att det inte finns några travare kvar på stationen, nån av alla 60 eller vad det var som gick här förra sommaren borde varit ridbar Hemlis

Åh, en zebra har jag alltid velat rida på och det blev ju inte bättre när jag såg ZuperZebran!

Faxlin
0

Den filmen tycker jag om.

Audiatur et altera pars

lisette
0

man kan väl inte rida på zebror har jag för mig? de har för klen ryggrad. men det finns korsningar på häst/zebra… kommer inte ihåg vad den rasen heter bara. lite häftigt faktiskt :D

[slo]
0

Nja, jag tror inte heller det… Men en häxa kanske kan fixa det, vem vet Skrattande

CBA
0

#10 slo- Har dom bara grävskopan med sig….hjälper det inte till om man har en grävmaskin till grävskopan, det måste vara värsta biffarna till karlar som orkar baxa runt med grävskopan annars tänkte jag FlörtSkrattande

F´låt…jag retas med dig…jag har blivit lite skadad av maken som är byggnadsarbetare och som har drillat mig i 16 år vad det heter Glad

Ett annat ord som jag sa fel i början är de stora svarta murarhinkarna på 17 liter som många har vatten i till sina hästar….det är inga hinkar utan heter RULLE…så ber man en byggare om hinken fattar han inte vad man menar !

Lite onödigt vetande så här på kvällskvisten…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Varför kallas hinkarna för rulle??

lisette
0

typ, en hink är ju en hink. eller en spann :D

gejsa
0

Ja, jag tyckte också det.

lisette
0

men det kanske har med språket att göra. hade jag sagt rulle till min granne som är byggare hade han inte fattat vad jag menat.. "tapet rulle?"

gejsa
0

Ja, vi får väl förklaringen när hon kommer hit ut igen.

[slo]
0

CBA, japp, det var två biffiga män i 25års åldern med bar överkropp som sprang runt med en grävskopa… Avundssjuk? Flört

gejsa
0

Ha, ha vad roliga ni är. Skrattande

Hur gjorde dom när dom grävde med skopan då? hi hi

[slo]
0

Ska jag förklara i detalj hur deras vältränade kroppar glänste av svett när dom stod här utanför och jobbade eller? Förvånad

Nej, nu tror jag det börjar bli för oseriöst Oskyldig Självklart var det en grävmaskin!

Linda
0

Jag tror oxå att vi är lite spännande;)

-Kärringarna och gubbarna är helt tagna över den konstiga blondinen som proppar ner sina ungarn i en vagn och spatserar fram och tillbax till tåget i ur och skur i högklackat..

-Sedan är vi nog spännande eftersom vi verkar så krångliga med våra hästar, ungar och ett tvättsträck med spännande out-fits hi hi här snackar vi storböänder som skulle anse att även om vi bodde här till vi vore hundra så e vi ändå stadsbor:)

-Men jag älskar att få fart på skvaller det är dels så jag överlever denna grusväg och friska luft …så gärna att jag bjuder på mig själv:)

CBA
0

Det är gammalt byggspråk som har funnits sedan urminnes tider…varför just den typen av hink kallas rulle vet väl ingen det bara heter så helt enkelt. Även sotarna har ett eget språk som är väldigt invecklat.

Min man fick lära sig av sin bas, för 15 år sedan när han började jobba på bygge att hink och spade har man i sandlådan, rulle och skyffel hör bygget till.

Det är möjligt att detta är slang på byggen just här i Stockholm, men alla på byggena säger rulle om just den typen av hink.

#37 Din granne måste vara en målare om han pratar om tapetrulle..ingen byggjobbare :o)

#39 Nix, jag är inte det mista avundsjuk..jag har ju min alldeles egna bygghunk här hemma som jag kan titta på hur mycket jag vill ;o)

[slo]
0

CBA, vad säger bygghunken om att du kallar honom just det? :P

CBA
0

#44 Han sitter här brevid och läste vad jag skrev och hade inga invändningar :o)

Han ÄR en hunk med stora muskler…faktum ;o)