OT....hur allvarligt...
….ska man ta på att man varje morgon mår illa och börja kallsvettas och få känseln av att försvinna??? Går in i v. 31 på fredag. Försöker nå barnmorskan men kommer inte fram. har även frågat på gravid.ifokus…..men tänkte fråga här inne med. Känns så obehagligt. Jag äter direkt när jag stigit upp och jag kan få denna känseln bara av att ligga och titta på tv…..medan jag skrev detta fick jag avbryta 3 ggr för det kändes som allt började snurra och jag skulle försvinna igen. äter vitaminer och järn för mina värden och de har gått upp nu….någon som vet om detta är normalt….får panikkänsla när jag känner att jag börjar försvinna eftersom jag är själv hela dagarna. Jag är hemma sjukskriven nu 100% och börjar mitt havandeskapslediga 22/10.
om du inte får tag på barnmorskan så kan du ju ringa till sjukhuset och få en tid hos doktorn..för nåt är det ju som inte är bra…

sjukhuset tar inte emot för dessa besvär….min väninna har haft värre besvär men fick inte komma in förrän bm gav remiss
Bara att åka in till akuten, dom är skyldiga att ta emot dej men med trolig lång väntetid….
ja man kan ju åka in akut också..

Jag tycker att du ska åka in. Tror inte att det är någon fara det är nog busen i magen som trycker på någon nerv, jag hade så ett par dagar men det gick över av sig självt. Hoppas det löser sig och att du får svar.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ring sjukvårds upplysningen eller om du har fått telefon numret till förlossningen. Sedan tar du taxi till sjukhuset!!
Hade jag varit dig hade jag ringt till något sjukhus och berätta hur det är. Tar dom inte in dig så tjata.
bebben ligger inte på ngn nerv som gör att du känner dig yr? Eller trycker på lungorna så du får svårt o andas o sen blir yr. Ring sjukvårdsupplysningen o åk sen in! Ditt barn o dina behov det handlar om! Ingen kan neka dig vård!
MEN en gång åkte jag in på akuten utan o ha tagit kontakt m dem innan för jag hade JÄTTE (aldrig haft innan o inte efter heller…)ont i bröstet o det stack när jag andades…(trodde jag skulle dö i en hjärtattack..) MEN hon sa på akuten att jag inte fick komma t ngn läkare utan åka t jouren!!!!!!!!!!! tänk om det varit allvarligt? O jag dött i bilen t jouren..Så arg jag var…bölfärdig körde jag istället hem o sket i det. Tur det gick över av sig själv…men men man kan aldrig lita på dem!

#8 fast akuten och jouren i kristianstad låg inte så långt ifrån varandra innan, nu ligger det tom i samma entré.. ;)
men det är hemskt när man inte blir trodd för ens krämpor.
har ni två olika ? vad är jouren för nått lisette ?

man åker till jouren om det inte finns tid på VC.

Hur har det gått?
hm, vi har ingen jour här. VC och akuten…

Har tid hos min barnmorska imorgon. Ska vara därkl 10.00 så får se vad som sägs då…..men flera har trott och svarat mig att det antagligen är bebisen som ligger och trycker på en nerv så jag antar att det säkert är något sådant, men får se vad BM säger imorgon och hur mkt magen har växt….har för mig mitt magmått var 27 sist. (har ej journalen här sen jag var hos läkaren sist. han irrade bort det och antar det ligger i deras mapp där nere…:(……..)
är det "bara" när du ligger ner som känslan kommer?
Det är nämligen vanligt när man ligger på rygg då man är lite längre gången.. jag kunde inte ligga på rygg alls, blev helt andfått och jätte yr ( man känner sig redigt berusad)
hur är det med ditt blodtryck?
just det… du har inte fått ngn klåda??

#15+ #16 Det kommer när jag ligger ner också. Mådde jättedåligt förra gången när jag var hos tandläkaren, de kunde inte sänka ner mig, men det gick bättre igår när jag var där…skönt nog för jag blev jättedålig hela dagen förra gången….
…usch…. men jag kan få detta även om jag sitter också. När jag titar på TV, skriver här på datorn eller vad som…inte glad för att sätta mig i bilen på fm. Brukar vända vid 15- 15.30 på eftermiddagen. Tycker det är så konstigt allt. Mitt blodtryck är normalt. Klåda har jag lite på magen bara….det börjar väl sträckas nu, känner dag från dag skillnad på min mage. Naveln kommer utåt snabbt nu och sparkarna är ordentliga! ibland undrar jag om h*n har disco i magen som magen hoppar runt och h*n far runt där inne…….
…men det är en härlig känsla. Nu känns allt jätteverkligt och börjar bli smått nervös för att bli mamma….
…..

Var hos BM idag och tog upp detta med henne och hon sa att det är bebisen som trycker på stora kroppulsådern och hindrar då blodet att komma fram i rätt takt och då kan man känns svettningar och yrsel. hon sa att man ska upp och gå när man känner så och klarar man inte det ska man lägga sig på sin vänstra sida…..
#9 Ja men inte kul o behöva ta sig till nästa ställe när man väntat bra länge för o komma in på första stället?
Sen kunde ju inte hon veta om det var en hjärtinfarkt eller ngt sådant bara av att jag sa att jag hade ont i bröstet??? Idiotiskt!
#18 Vad skönt det inte var ngt allvarligare..har för mig jag hade ngt sånt under ngn av graviditeterna…det var JÄTTE jobbigt!