Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettkörning
Läst 1132 ggr
Yazmine
0

Körning

Vilken är den bästa utrustningen till min blivande kör häst ? Vad behöver jag,har en bröstsele och en rockard räker det ?

LinaN
0

Någon mer än jag komemr säkert säga baksele…. den används för at thästen ska kunna bromsa korrekt i nedförsbackar o dyl…..

Sedan behöver du en lagom lång pisk som hästen inte är rädd för, en filt för dina egna knän och gärna ngt skydd på huvudet til len början med.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

babsan77
0

Bröstsele utan fast brösta är att föredra… Equilex har bra billiga och kompletta selar…

gejsa
0

Är det bara för husbehov? Då räcker det med en vanlig bröstsele.

Mandysan
0

Jag kikar lite grann på olika bröstselar för ett ev köp oxå=) Men jag undrar vad som bör sitta på selen, är bara van vid travselar sen tidigare.

Yazmine
0

#2 Hur vet jag om det är en brösta som inte är fast  ?Den selen som jag har kommer från Globus och det är två jordar på den(tror det heter det i allafall)

En fråga till finns det nånstans som man kan se vad dem olika delarna heter på en sele ?

babsan77
0

http://cliffords.se/ har de en bra körsida, där man kan se selarnas delar… OM bröstan sitter fast eller inte ser man om den sitter fast i däckeln vilket den inte skall göra… http://www.equilex.se/ har de billiga och BRA selar, som är kompletta…

En bra sele skall inehålla dubbla gjordar, baksele, draglinor, man skall även använda sig av en svängel…

Spannarboda
0

kanske en sele,brösta,slagjord,tömmar,huvudlagsäkerhtsrem(om du har remsele) och en vagn, hehe kör trav så tog det vi har till våra hästar

Dobby
0

#6 Jag var inne på equilex o kikade, hittade inga selar där. endast några tömmkörnings gjordar och enbart tömmar som kostade 1600:- Billigt?

Midlingur
0

#8 Kolla under kategorin " Till kusken"

Lyrik
0

Har loksele till min körhäst, äldre armemodell med hintertyg (baksele). Långa terylentömmar, bjällerkrans till vintern.

Dobby
0

#9 Tack!  jätte bra ju!

Shettisar02
0

Drive Out har också.