Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 656 ggr
Lilla_My
0

Första tävlingen :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen blev den av, min & Lilla Mys första körtävling tillsammans Skrattande. 04.30 ringde klockan, och det var bara till att pallra sig upp ur sängen och ta sig ner till stallet och förbereda, dagen efter valborg och allt… Alla hästarna i stallet skulle fodras och släppas ut, och sedan tog jag tag i ryktning och putsning av ponny. Kvart i 8 bar det av till Johannesberg, i Gottröra utanför Rimbo där körtävlingen skulle äga rum, den första för säsongen.

Jag fick förfrågan om jag ville delta en vecka innan tävlingsdagen, så jag hade inte hunnit förbereda mig särskildt mycket, med träning och så. Men det gick bra iallafall. I dressyren fick vi 90 poäng (max var 160). Det var väldigt annorlunda bana mot vad jag är van vid att träna på hemmaplan i stallet, den var mycket större… Och bokstäverna hade dom satt på lite dåliga ställen och så… Så serpentinerna som vi gjorde blev väldigt olika stora bågar… och sedan ryggningen gick inte så bra, det är något som My har väldigt svårt för… Sedan var det dags för precision, där rev vi typ två bollar i grundomgången, så det blev ingen omkörning för oss… Men jag är nöjd iallafall, kom 6:a av 11:a bland ponnyerna. Och jag hade ju helt klart den minsta, och sötaste ponnyn av alla på tävlingen Cool. Ni kan väl berätta lite om er första tävling??

Lilla_My
0

Glad

Lilla_My
0

:)

Hannapanna
0

Va fin hon ser ut!!

Lilla_My
0

#3 Tack ;) Första gången jag själv fått chansen att se hur hon går framför vagn :) Har ju bara sett ett par bakben och ett par lurviga öron när man bara sitter där bak i vagnen Räcka ut tungan Bra att se foton :D

Linda
0

Vad roligt!!

-Jätte fina bilder, ni ser så propra ut ju;)

-Tänk att Lokes morsa e sååå fin!

Kram/Linda

lisette
0

jättesupersött… :D