Provridning
Hej!
Jag funderar på att provrida en ponny som jag har ridit förr på ridlektioner (en ridskoleponny) och jag vet väldigt mycket om henne. Ska jag provrida henne ändå och isåfall - vad ska jag ställa för frågor? Det var ca 1 år sedan jag red henne pga att jag bytte ridskola, men aja. Vad ska jag göra?
Hoppas att ni förstår /Linnea 😍
Är hästen till salu eller vad handlar det om?
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Som ovan säger, varför ska du provrida?
Enklast att veta anledning så att man kan anpassa frågor därefter.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#1 Ja, det är den. Eller, alla hästar är till salu där 😃
Jag skulle gärna vilja köpa hästen, och då provrida den före, för det var ett tag sedan jag red den 😉
Alltid bra att prov rida så man känner att det är bra. Frågor: om den har haft fång eller eksem, om hovarna är bra och verkas regelbundet tex:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
Håller med #5, om att ställa lite frågor före köpet, t.ex. Om hovarna är bra & hovkvalitet, går med eller utan skor? haft någon sjukdom/skada tidigare, olater? , hur den fungerar med andra hästar=rang hög eller ranglåg? Kan den ridas ut själv utan andra hästar? stå själv i stallet eller hagen utan att bli stressad? Vad den äter för grovfoder & om den äter något särskilt kraftfoder. Gått på bete?
Jätte bra om du kan få provrida hästen före köpet, det tycker jag är en självklarhet att man ska få göra, så man känner att man "klickar" med hästen & att du kan rida hästen i alla gångarter. Fråga gärna om du kan få rida ut en sväng, kanske hoppa något hinder? det är bra om du får testa så mycket som möjligt för att se så att du trivs med hästen & kan se hur hästen beter sig.
Lycka till :-)
Kom-ihåg st besiktiga hästen innan många ridskolehästar kan ha problem med sig vet en bekant som köpte en ung 6 åring med pålagringar i hovled och inflammation i kotor och dyl
Mvh Tiktak
Okej, tack för alla tips!