Bildkollage
Jag har blivit ombedd att fota alla hästarna i stallet för att sätta upp lite foton i ramar på klubbrumsväggarna
.. Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska ha dessa bilder eller om jag ska fota flera… Vad tycker ni? Pedros blir nog till att fota om… Mios med, tror jag.. Uno vet jag inte, är så himla osäker.. Jag har en till på Kajsa, vet inte vilken jag ska ta. Funderar på att fota Lykka själv..
Vad tycker ni?
Bilderna

Det beror nog lite på vad för stil ni går för på bilderna..
Nu varierar det ju en del, vissa är mer snygga bilder, andra är mer poträtt-bilder och andra är mer roliga…
Kanske fråga hästarna till varje häst å ge de ett par bättre bilder att välja emellan?

tycker det ska vara enhetligt.
alltså:
likdant uppställda.
på samma ställe.
antingen enbart huvudbilder eller helkropp.
sen ska det vara en snygg bakgrund, en lugn som inte tar uppmärsamheten från hästen.

sen tycker jag det är lite synd att många av bildena är tagna ur grodperspektiv.
samt att antingen har alla träns eller grimma på sig.

Fast det blir lätt lite stelt om det är uppställt ordentligt och snyggt och prydligt, kanske man i litet stall går för mer personligt, att den som tex jobbar mkt i repgrimma å håller på med den stilen har på sig det medans busig liten ponny har grimma som passar sig, tänker att det hela beror lite på vad för stall det är och vad man går efter för stil…
snuttan - vilka är roliga? :S
lisette - miljön runt stallet är väldigt stökig, därför måste man nästan gå bort en bit med hästarna för att hitta en bättre bakgrund. Då kan man inte släppa hästarna utan grimma, dessutom skulle det vara omöjligt att få alla ägare att ställa upp på att gå med mig och fota..

#4 beror väl helt o hållet på vad man själv tycker är snyggt. jag gillar när det ser ut så. =)
#5 det är ju lite synd. annars får du fixa i PHS =)

Jag klassar bilderna på Korint, Quincy & Uno som mer "roliga". :P
Kan ni inte släppa å vill ha mer stiliga bilder, så grimma eller träns?
Vill inte alla ägare att sina hästar vill bli fotade eller varför skulle inte det gå? Tänker för isåfall borde du nog inte fota de alls heller, kan bli sura miner och det är ju inte meningen…
Snuttan2 - jo, de vill att de ska bli fotade, men de vill inte ha någonting med det att göra.. ja, knepiga människor, jag vet
#8 hmmm… det där är väl typiskt för vissa…
Fina bilder by the way!!
kan tycka att du ska ha en bild utan täcke på Kajsa, för de andra var väl utan? Det stjäl lite av blickfånget…tycker jag..Det är för rent:O)
Mrs-Dibs - Som sagt svårt när det inte ens är min häst att styra om den har täcke eller inte..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#14. riktigt fin bild!

#19 - Tack :)