Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 451 ggr
PimTheGreat
0

Känns toppen!!!

Igår bestämdes det att Shirley nu har tagit över all träning av Fontane. Hon ansåg inte han lämplig för mig som gravid att hantera just nu och jag kan väl hålla med henne. Han är ju lite hipp som happ i vad han vill och inte vill och han är då den som tar till ALLA sina flyktvägar som han kan hittar. En bestämd herre till MAX som INTE är rädd utan bara spelar rövare med oss….det har vi märkt nu!

Så nu har jag lilla Moye att pyssla med när jag vill om vardagarna och ut och köra när jag vill…. han är en pojk att lita på till 100%. Känns skönt.

Så fr om nu tills jag sätter igång i jan/feb så har Shirley honom och sen återstår det att se hur han är till sitt sätt och psyke då. Har han inte ändrat sig utan fortsätter med att HELA tiden ska testa och hitta på nya grejer att flippa för så blir det försäljning. Jag ser ingen framtidshäst i en sådan häst och ingen häst som jag känner kan bli trygg som tävlingshäst heller….rätt som detär står man vid transporten och ska iväg och han flippar och låtsas vara SKITRÄDD för transporten han åkt 100 ggr innan…( ett ex) ….förstår ni hur jag menar jag tänker?? Måste dock också tänka på att jag då med är mamma och har ett ansvar att inte utsätta mig för mer risk än nödvändigt.

Vi får väl se hur det hela går. Är ju några månader dit…… men det känns så bra att veta att han kommer inte bara stå utan det blir typ "utredning" under tiden jag är hemma…. Man måste dock med tänka att Fontane gått i en hage endast under 6 års tid och det tar tid/ om det går….att få bort det tänkandet han utvecklat under de åren…. han har fruktansvärt mkt flyktinstikt…

lisette
0

tycker du har kommti fram till helt rätt sak sofie. man ska inte äventyra sig själv (eller ens barn) för en häst.

det blir säkert bra!

PimTheGreat
0

#1 känns som ett vettigt och bra beslut så det är nog ett rätt bra beslut…..Glad…jag kommer hålla tummarna att han slutar med flipperiet.

pippa__
0

Lite hjärngympa löser allt ;) Du ska se att han inte gör dej besviken!!!

PimTheGreat
0

#3 hoppas inte det….