Jag får tydligen inte bestämma!
Min häst har bestämt sig! Hon ska bo kvar! Nu är hon i sitt andra nya hem sedan jag började försöka sälja henne. Förra ägaren innan mig sa att hon inte gick att fånga i hagen och var stirrig och inte går att rida. Båda de som tagit hem henne på prov nu säger samma sak. Så har hon aldrig betett sig här. Hon har verkligen bestämt sig. Så, nu får hon komma hem igen och bo kvar här hos mig!
Och hästar är dumma?! Inte denna i alla fall! *skratt*

hahha, hon vill ju inte skiljas från dig ;)
sötehäst :D

sofies pim va ju me lite sån ;-) ville vara hos sin mamma
Harry blir ju stirrig när ngn annan än jag lastar honom….
eller ja, ajg ahr en teori om det… ska prova att köra med stallägarens släp om hon går med på det….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Åh! Det är ju egentligen härligt att det kan bli sådär. Det visar ju verkligen att hästen trivs där den är nu. :) Dock lite jobbigt om man verkligen måste sälja. Hur ska du göra nu då? Ha kvar henne? Om man får vara nyfiken. :D
en liknande sak händ emed tova.. hon lastade sig själv i princip. varje gång. aldrig några problem. när hon skulle åka till sin nya ägare vääägrade hon gå in i finkan. jag kämpade och kämpade… känns som att hon visste vad hon hade framför sig..

Beror kanske på att de som tagit hand om henne inte klarat av henne och att det tar tid för din häst att klimatisera sig?
När jag fick Peppe gick ju allt åt skogen, gick inte lasta för då slog han runt, kunde inte rida ut för då stegrade han bara, fick inte tag på honom i boxen och ibland stack han när man ledde honom… Men idag finns inte något av dessa problem, han lastar sig själv (!), går alltid dit jag vill och jag har i stort sett glömt att han överhuvudtaget inte gick att få tag i boxen :)

min Peppe har haft väldigt svårt för att öppna sig för människor (har inte blivit bra behandlad tidigare i livet och vågar inte lita på människor till 100%). det är först nu i vår sen han blev till salu som han släppte in mig och visar att han gillar sällskap trots allt, vilket ju inte gjorde det lättare att sätta ut honom på annons. fast sen när vi ställde fram ett hinder så kom jag ju förstås på varför vi satt ut honom på annons….
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Solskenshistorien som jag önskat mig gick åt pipsvängen. Bettan kom hem på kvällen förra lördagen. Släppte ut henne i hagen och tänkte inte mer på det.
På söndagen hade jag och en vän bestämt att vi skulle rida tillsammans. När jag var ute och gav hästarna vatten upptäckte jag att Bettan gick annorlunda. Bad min sambo titta på henne när jag sprang med henne. Hann bara springa "bort" innan min sambo sa att jag inte behövde springa mer. "Hon är halt bak". Det har inte blivit bättre och veterinären säger att det inte kan ha hänt när hon kom hem utan när hon var hos "fodervärden". Vet. säger också att det inte egentligen är någon mening med att behandla henne för det kommer troligen inte göra någon skillnad. Hon är jättesvullen i bak och har skitont rent ut sagt. Så nu är slakttid beställd och tårarna rullar ner för mina kinder. Min älskade fina häst. :-(
Aww.. Stackare!! :(
ne men usch vad tråkigt……..

usch vad tråkigt ..! :(

Nä fy vad tråkigt =(

vad tråkigt!
kommer du att ta strid med fodervärden?
#13 Nä det är ingen mening. Klantiga jag veterinärbesiktigade inte henne innan hon åkte och det finns inte en chans i världen att jag kan bevisa att "skadorna" uppkom hos "fodervärden". De hade henne bara 1 månad och skadorna kan ju uppkommit dan innan hon åkte, även om veterinären inte trodde det. Dessutom har jag aldrig haft några problem med henne här hemma, medan där gick det inte ens att fånga henne i hagen så jag kan inte låta bli att tro att de gjort någonting mot henne. :-(

gud vad tråkigt! stackars dej….

#14 ajajaj… har du konfronterat fodervärden då? vad tråkigt!!! =(
jag skulle nog ha pratat med fodervärden iallafall.