Man och svans..
Nu efter sommaren så har min lilla polles man tunnats ut så förfärligt han har bara några strån i princip. Finns det någon trollformel man kan använda sig av för att hjälpa den lite på traven när den växer ut så den blir tjock o fin igen?
En annan fråga är att han kliar sig mot väggen i stallet så att svansen blir alldeles avskavd. Hade samma problem förra hösten/vintern. Troligen för att han går in på kraft igen och kanske har fått lite för mkt proteiner på en gång.. Vet ni om det är anledningen eller finns det nån annat smart tips för att "få bort" det. Funderar på att köpa en "kli tavla" som finns på hööks etc som man sätter upp i boxen.. Nån som har en sån och vet om den funkar bra?
B-vitamin är bra för päls, man och svans.
Har du provat äppelsidervinäger? det stillar klåda så gott som omedelbart men stinker…lycka till!!

#2 Ska man kleta på eller ska hästen äta det?
#3 Du baddar på utsatta ställen där hästan kliar sej så ofta det behövs med en svamp och det bästa är att det finns på Ica och jag tror att det kostar om jag inte mins fel 21-23kr/l

#0 min pålle gör likadant, han har bara en tunn man o lugg numera.. =(
men ang kliare så köp dig en dörrmatta! det har jag gjort o de var välanvända förra året! =)
#5 Ååh smart. De är lite billigare än den "riktiga" på hökks etc. :)

ja verkligen. mina kostade 40:- st och det struntar hästarna i!