Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 451 ggr
gejsa
0

När man läser sånt här....

så bestämmer man sig snabbt för att avliva hemma. Trotjänaravlivning är det enda tänkbara för min del. Får jag bestämma det den gången det är dags så…..Om dom inte är på djursjukhuset och måste tas bort snabbt förstås. Suck!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1019835.ab

Stackars djur som måste utstå sådan smärta innan dom slipper lida mer.

Saxo
0

Usch jag glad att min kille kommer avlivas nu på tors hemma i hagen <3<3 å inte slakteriet,

gejsa
0

#1# Varför ska den avlivas då? Är den gammal och sjuk?

Saxo
0

#2 har har problem med sitt ben, en skada. som aldrig kan bli bättre , å han har nu blivit sämre., men jag å min mor har fattat beslutat att han ska få somna in :(

gejsa
0

#3# Stackaren då! Men skönt att slippa åka bort och tas bort.

Saxo
0

#4 jo ! han har ju fått butta med så han hade ändå inte kunnat gå te slakt :)

gejsa
0

Mm det har nog nästan dom flesta lite äldre hästar fått någon gång i sitt liv.

Saxo
0

jo precis, jag känner en som fått tagit bort två hästar i år , det är inget bra häst år i år :(

gejsa
0

Ja, jag vet också ett par stycken tyvärr. Bl a en travare som stod inackorderad hemma hos mig i augusti. Grannens häst också pga olycksfall. Sedan är det ju att antal här på ridsport som varit tvingade att ta bort sin häst pga olika orsaker.

Saxo
0

det är hemskt :(

davidia
0

jag tycker absolut att det ska bli mer inspektioner hos folk och absolut på sådanadär ställen!!!detta är sjukt

[Lill-Jonna]
0

Gud vad hemskt

NovaRoll
0

Ja vad säger man…det finns inte ord för vad "vissa" är kapabla till, personerna har nog aldrig lärt sej känna respekt för levande varelser, där är det läge att slå igen butiken och tur att inte alla funkar lika dan`t, beklagansvärt är det

Lizzan
0

Huh! hemskt

thilda-
0

Min ponny ska med mig i graven!! :) hon ska då få slippa ligga på affärn ner packad i en låda :O