försäkringsbolag
har pratat med sveland nu om att ändra alla våra försäkringar till dom. rubbet, hus, bilar, djur… hon jag pratade med sa att i vanliga fall så tar dom inte in 17 åriga hästar som nyförsäkran, men om vi flyttar över allt så går det bra.
vad har nu för försäkringsbolag och vad har ni för erfarnhet av sveland?

Jag hade dem förut men bytte för de höjde premien. Min unghäst blev nästan dubbelt så dyr. Sedan tycker inte jag att de är särskilt trevliga. Jag hade dem sedan 97 till 04. Det känns som om de blev för stora. För de var mycket bättre förr. Men det finns för- och nackdelar med alla försäkringsbolag. Nu är jag riktigt nöjd med det nya bolaget. Har inte sett några nackdelar ännu.

Jag har folksam på Bus. Har en självrisk på 2500:-, sen ersätter dom allt över. Medicin står jag för själv.

Jag har IF. På shettisarna har jag 2000 i fast självrisk och 4000 på de stora. Det känns skönt att veta att jag betalar 2000/4000 och inget mera. (förutom medicin). Är så glad att jag bytt bolag.
Agria
glömde säga grundsjälvrisk på 2300 med 0% rörlig självrisk innom självriskperiod på 125 dagar. Har då alltså bas liv o användbarhet ,bas veterinärvård ,agria plus och incident

Lucky har jag i Agria. självrisk 1900 (betalar endast självrisken) försäkringsbolaget betalar allt över, även medicin, veterinärens bilresor m.m. Mycket nöjd är jag! Dom är jättetrevliga på agria plus att det går snabbt oxå.
Kiara är försäkrad i folksam men när jag så småningom köpt loss henne byter jag över henne till agria oxå.

#6# Du har väl också 20 % utöver all veterinärvård inte bara självrisken?

#6 ja det har ju jag på hunden ivf… 20% som man måste betala själv.

Ja. det var därför som jag bytte bolag för att det kan bli så himla dyrt. Blev glad att jag hann göra det när min isis blev skadad förra våren. Han låg inne på Strömsholm i 13 dagar. Det kostade över 28.000 kr och tänk 20 % på det. Det är alltså 5600 kr som jag slapp betala. Det är ju mycket pengar som man kan göra något annat roligt för.

Jag har sveland till min gamle häst. Det var när jag köpte honom han var då 15 år. Ville inte byta då. Sedan är det ju nu försent. Han är 21 år.
Jag har Agria på hundarna.
Folksam på dom andra 3 hästarna.
Men det är inte bra att byta bolag om man har haft någon skada. Skulle hästen bli skadad igen så är det svårt att få någon ersätttning.

#7. Nej jag betalar inte 20%. Allt över 1900 kr står försäkringsbolaget för =P
Hösten 2004 var han inlagd på Strömsholm 1 vecka pga. broddspark på käken, allt som allt gick det på runt 25 000, jag betalade endast 1900 kr. 

När tog dom bort det då? För det var ju därför som jag gick över till annat bolag? Vet du det?
jag har agria på båda mina hästar. jag har inte jämfört priser med andra bolag. Men dyrt är det 

Agria på både häst och hund
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#12. Tror dom ändrade det precis innan gubben var på Strömsholm som tur var!!) så typ sommar/tidig höst 2004. Men jag har även sån här Multiförsäkring, det kanske bara gäller dem. Vet inte.
folksam

# 10 ingen av mina djur har haft ngn skada. den lille är ju inte försäkrad, men det ska göras. jag orkar bara inte ha alla försäkringar på olika håll. tycker det är lite onödigt.

#15 I mitten av oktober -04 fick min gamle svår tarmvred och opererades men gick tyvärr inte att rädda så han fick somna in. Jag hade honom A1 försäkrad i Agria (nu tror jag dom kallar den förs. nått annat) och jag behövde oxå bara betala självrisken på ca 1900 :- allt utöver det betalade Agria. Totalt så kostade hans tid på Strömsholm mellan 30-35000:-.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#18. Jaa men då måste det ju vara samma!
Har för mig att det heter Multiförsäkring nu, men e inte säker. Det är nämligen far min som tar hand om allt sånt där med papper. hihi.

Ok! Då måste dom ha ändrat försäkringen efter att jag flyttade därifrån. Jäklar också. Och dom som har höjt självrisken till 2500 kr nu där jag är. Agria hade ju bara 1900 kr. Det är alltså 600 kr i skillnad som jag får betala om min häst blir sjuk och det går upp till detta belopp.

Det var som sjutton att agria oxå har ändrat, visste inte.. Men dom blev väl tvugna att konkurrera. Tror ju att dom oxå kommer att höja, min försäkring på folksam bet jag just nu bara 2000 i självrisk. Men det höjs i samband med nytt försäkrinsår i juli..