Vad är Rekyl?
Jag rider en nordsvensk vid namn Rekyl varje söndag.
Han är helt "min" från 09.00-12.00. Jag rider upp han på ridskolan,
ryktar han, rider var jag vill, ryktar av han och rider tillbaks han till
betet. Jag betalar för att rida honom. Vad "är" Rekyl?
Sköthäst/Medryttarhäst/något annat?

hyrhäst kanske?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Skulle tippa på sköthäst/medryttarhäst. Du betalar ju för att rida honom(medryttare), men du gör det endast en gång i veckan(sköthäst). De är iaf så JAG ser på de :)
Medryttarhäst skulle jag säga.. :P
#2 - Är man medryttare om man betalar? :P Jag får rida hästarna i stallet när jag vill, hur länge jag vill, göra vad jag vill etc. och behöver inte betala alls, men klassar de som medryttarhästar.. ;)
rekyl är din medryttarhäst i mina ögon.
sen tycker jag inte att man kan klassa allt som man betalar för, som medryttarhästar, jag har haft medryttarhästar, och har aldrig betalat en spänn.
#2, vad är det du menar med att det blir en sköthäst bara för att hon endast rider honom en gång i veckan ?
en medryttare behöver ju inte rida 4 dar i veckan, en gång är nog många som också gör?
man måste inte betala för att ha en medryttar häst .. själv har jag varit medryttare på flera hästar utan att betala . däremot fick jag sköta stallsyslorna för att få rida :D då hästen var frisk :P , och bara stallsyslorna när hästen tex var halt.. men det gjorde inte mig något :D bara hästen mådde bra . och ägaren tyckte det var riktigt skönt med en vilodag i veckan :D själv har jag bara en skötare på min häst, då hon är lite ung för att kuna rida homoom.. då han fortfarande är i unghäst stadiet , Dvs fortfarande Grön ioom hoppning och dressyr , men börjar bli riktigt bra nu :D , ska tävla den 27:e oktober :D
Tina….han är andelshäst, är man medryttare rider man mer än en gång i veckan
Skulle säga medryttarhäst.
Själv har jag en medryttarhäst (eller två kan man säga) och betalar ingenting.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

medryttarhäst eller hyrhäst klassar jag det som. är det ngn annan som har honom likadant som du? fast självklart på andra tider isf;) om han går på ridskola i veckorna och hyrs ut i helgerna så klassar jag nog honom som hyrhäst. Tar du däremot hand om honom för att ägaren behöver ngn som rider/pysslar så är det nog en medryttarhäst.
Jag sa: JAG klassar de som medryttarhäst om man betalar. Alla behöver ju inte tycka samma som jag :S
Sköthäst - då rider man andras hästar och hjälper till utan kostnad. Man sköter om någon annans häst.
Men medryttare anser jag som att man delar på kostnader (eller hur mycket man nu kommer överrenns om) samt tar hand om den.
De är va jag tycker.
ELLER så rider en skötare inte utan bara borstar, mockar osv ( men i detta fall rider ju tjejen ) och en medryttare rider hästen.

Jag skulle kalla dig medryttare…

Okey:)
Jo, det är så här. Rekyl har 4skötare (fre,lör,sön) jag är den enda som rider han på söndagarna. Efter jag har ridit kan det hända han går med nån/några lektioner. Mån, tis, tor, fre? är han en lektionhäst.
Jag tror ägaren tar betalt för att få pengar in till ridskolan och få ordning lite, hur skulle det se ut om alla kunde rida gratis? Bråk till 100 istallet om hästarna.
#6, varför måste man rida fler gånger veckan för att vara medryttare ?
#11 Nu (efter den beskrivningen) så skulle jag kalla det Andelhäst. Du är andel på en lektionshäst :)
andel= man äger en del av hästen.
Du är medryttare på Rekyl.
Andel är några personer delar på en häst ja. De betalar för att rida. (vilket även medryttare gör)
Jag själv red på en ridskola innan där man kunde ha andelshäst, vilket jag självklart hade. Vi var två tjejer som fick dela på 4 dagar i veckan(tisdag, torsdag och helgerna) och betala 650 kr i månaden för det. På tis o tors så red vi lektion för ridlärare på "vår" häst och på helgerna fick vi rida hur vi ville, tävla om vi ville det.
Jag hade iaf kallat de andel.
Varför inte bara fråga hon som har ridskolan vad du är för något??

medryttare skule jag vilja kalla det…