CBA
Hur gåre för dey o mammahästen? :)
Måste ju va på G snart eller?
/Elin

Ja vi håller tummarna:)

Jag var dit igår och kramade på henne och magen…liiite mer juver och större mage nu än för 10 dagar sedan men inget annat som tyder på att hon är på gång snart.
Uppfödaren tror det dröjer ett tag till *suckar djupt*
Hon är inget svullen "därbak" och bäckenbanden håller ihop så fint så det lär nog tyvärr dröja ett tag till :o/
I mitt fotoalbum finns det 2 nytagna foton på henne från igår :o)
Så fort hon visar på någon förändring så ringer uppfödaren mig….väntan känns evig…
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
ÅÅÅÅ skriv direkt om det har hänt något !

Då ska jag kika in i ditt album och kika
kram/Linda
Ps CBA: På fredag e jag ledig, så om du inte är och tittar på ditt eget föl så..

Jag lovar att skriva så fort jag vet mer :o)
LINDA- Det skulle kunna passa…det borde inte vara nått…jag har iaf inte skrivit upp nått i kalendern :o)
Då packar jag in pojkarna i bilen och kommer isf….gör dig beredd på att bli söndersnackad av min stora ;o)….jag vet inte VEM han har ärvt det från *ser oförstående ut*
Vi kan höras på fredag fm…när är ni vakna (så jag inte väcker er igen he he) ? Bäst för mig är eg att åka innan 10 för då hinner inte lillen somna igen utan kan göra det i bilen/vagnen…

Nu har jag tittat på dina bilder, och nog ser det ut att vara dags snart.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#6 ja men hon har inte lossat i bäckenet och har inte blivit platt i "bak" än…men det kanske händer i en handvändning och vips så är det nära *hmmm*

Det kan gå fort ju:)

Fortfarande inget telefonsamtal 

Då blir det fredag natt då en vecka efter Sulliwan, helt 99% säker hi hi

Jag sitter med en klump i magen om att hon ringer i kväll eller i morgon bitti och säger att det kan vara på G *tuggar naglar*

Tänk om jag får rätt!
-Ja då tror jag vet vart du kommer befinna dig i helgen:)

Jag är beredd på att telefonen ringer när som helst !

Nä nu ska jag ta och klä på mig och åka hem och hämta ungar och fixa hästarna i den underbara solen

Du ska KLÄ PÅ dig och ÅKA HEM och hämta ungarna….har du varit på rymmen *skratt*

Ha, ha hon har ju jobbat natt ju.
Har du närma till stoet CBA?

Nja, sådär…..det beror på vilken väg jag tar…jag har en väg som tar 1 ½ timme att köra och en annan som tar 1 timme…båda går mycket genom tätbebygt område de första 45 min-60 min så man kan ju inte spätta på i fri fart direkt :o)

Oj! Men då kommer du ju inte att hinna fram i tid. En fölning tar ca 30 min om den är normal.

Vaxpropparna kommer ju tidigare
Nu får fölisen komma har du inte väntat länge nog

Vaxproppar kan man ju ha ett bra tag innan fölning. När sedan fölningen sätts igång så går det fort.

Jag pratade med uppfödaren i morse för att kolla om något alls hänt med mamma häst, men det enda är att hon fått liiiite större juver.
Hon ringer mig SÅ FORT det minsta tecken på att det kan vara på gång…
#18 Jo jag vet….det grämer mig…så vi får hoppas att hon visar nått i god tid så jag hinner dit !

#21 kan du inte få sussa på soffan där, när vaxpropparna kommer?

#22 OM det är så att hon visar tecken att hon är på G (och inte smyger helt med det) och dom ringer så åker jag dit och sover i stallgången om det skulle behövas ;o)
Jo, dom är väldigt trevliga så nog skulle jag få sova på soffan om jag ville….