Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1154 ggr
Mandysan
0

Stallplats sökes!

Då jag inte klarar av att stå kvar där jag har Foxen nu så söker jag akut en ny stallplats. Den ska vara i Skövde, lämplig för bronkithäst (dvs bra ventilation, om det inte är kallhyra ska hösilage ingå och helst ska ingen i stallet ha halm). Vettiga bussförbindelser eller gångavstånd från Lunden området är ett krav.

PM:a eller skriv i tråden om du har en lämplig stallplats, har hittat ngn på internet eller undrar något =)

/Amanda

Snuttan2
0

Hoppas att du hittar något, förstår att du behöver en annan än där du står nu!

Marster
0

skövde ? är det i skåne ? XD

Mandysan
0

1:a tyvärr för långt bort =/
2:a oxå för långt bort i bushen =(
3:e Det vore den isf, ska höra med mamma och kolla bussförbindelserna :)

Anledningen till att jag söker stallplats är att det är grymt dålig stämmning i stallet =( Tjafs hit och dit, personal som skiter i att mocka åt min häst osv…

Mandysan
0

#2 Precis, och visst det större stallet där funkar men som sagt, det är dålig stämning…:(

#3 Nope det är i Skaraborg…

Mandysan
0

h*****e! jag såg fel på trean, den är oxå way off….

Snuttan2
0

Det går inte att göra som jag gjorde när jag letade stallplats å ta å bara besöka alla stall i närområdet som du är intresserad utav (eller ringa för den delen) å fråga om de har stallplats ledig?

Häromkring är det många som inte annonserar å eftersom det är viktigt med vart det ligger för dig så blir den delen rätt ifrån början iallafall…

Maja
0

Usch, då, jag letar vidare!! :)

Mandysan
0

#7 Grejen är att det inte finns några vettiga stall som jag känner till :/ Jag har väldigt dålig koll på stallen runt omkring eftersom ajg mest rider i ridskolans skog.

Jag får helt enkelt flytta upp till Stockhom när jag ska börja på gymnasiumet ^^

Snuttan2
0

vi har iallafall bra luft i kallstallet å älg är mkt snäll ;)

Maja
0

#9 - Jaaa.. Ta med Foxen till mitt stall!! :D

Mandysan
0

1:a - way off…
2:a - en utav de tidigare…
3:e - Det vore isf ngn av dem i Broddetorp men då kan hon lika gärna stå hos bebisens uppfödare, han bor oxå där…

#10 Bra luft = bra ;) Snäll älg = Foxen är inte snäll :/

#12 Men Foxen vill inte stå med några isbjörnar i Uppsala ;) Hon vill stå med riktiga hästar gärna valacker..^^

Maja
0

Mwahaha.. Ääääh, det är bara två isbjörnar (eller tre när jag har lyckats övertala mamms och papps.. ^^) sen är det en älg med samma färg som Foxen.. Alla är dock ston.. ;D

Snuttan2
0

min tjej önskar också att hon skulle stå med pojkar :P Fast inte de som står i hennes stall, vi spanar in två pojkar som står i varm-stallet Oskyldig

Mandysan
0

*S* Det är fortfarande Uppsala, då är det ju inte långt till Sala där Foxen kan stå gratis ^^

Jag hittade en stallplats i sthlm, jag vet inte vart men det lät perfa för Foxen, ska bara hitta ngt liknande i Skövde…

Mandysan
0

#15 haha, pôjkarna i samma stall duger aldrig :P

Annette
0

Det finns ett stall i närheten av mig som jag tror har utebox/lösdrift. Det är ju jättebra för hästar med luftrörsproblem.

Mandysan
0

#18 Ligger det i Fjället eller?

Annette
0

#19. Ja, vid bron.

Mandysan
0

#20 Då vet jag nog vilket det är 8inte jag men ridskolechefen + vetrinären), dit kanske jag borde ta mig och knacka på ;)

Annette
0

#21. Det skadar ju inte att fråga.

Vad har du för veterinär?

Mandysan
0

#22 A-K Sandberg, hon jobbade på ATG i Skara förut..