Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 358 ggr
elin
0

vad gör man??

när hästen e grymt dålig i magen pga gräset som kommit o alla nya grenar o rötter hästen får tag i?

Har fått tips om filmjölk, vad tycker ni?
Om jaa.. hur mkt?
Finns de ngt annat o ge?
För magen..

/elin

/Elin

gejsa
0

Är du säker på att det är gräset? Mina hästar är dåliga av hösilaget allra helst min fjording. När gräset kommer och hon får gå ut i sommarhagen så blir hon bra. Men är det tillfälligt kan du väl pröva mag- tarm balans eller något. Filmjölk är inte bra det är isf A-fil med laktos eller vad det heter med bakterier som man ger om hästen har haft diarré länge.

elin
0

Nisse går på hö.
Upptäckte igår att hon va hemskt dålig i magen.. fick tvätta hennes bakben o bakdel med vatten o kamma ut svansen o dränka den med pälsglans.. så nu går hon med fläta.

Hon har inte varit såhär dålig innan, visst hon har alltid varit lite till o från men nu är det värre än ngnsin.
Jag vet inte vad jag ska ge eller göra..
Mamma ska ringa o rådfråga en veterinär på måndag (har bara telefontid på morgonen o de e fredag i dag.)
Vet inte vad jag ska ge så länge..?

/Elin

gejsa
0

Åk till granngården och köp mag- tarm balans. Det är en liten hink och kostar ca 230 kr. Det har blivit lite obalans i magen. Det brukar rättas till av detta. Läs på burken hur du ska ge.Det är inget farligt.

cinna
0

Proviva jordgubb om inte filen eller yoghurten går ner…