Ponny eller Häst?
Säg att du är ca 14-15 år. Du har ridit i flera år, kanske en 5-9 år, och har haft häst (A - C ponny) i några år. Du tävlar mycket, och vill fortsätta med detta. Nu ska du uppgradera dig, köpa en större ponny, en D-ponny eller en Storhäst. Vad väljer du?
1: En D ponny, det blir för mycket med häst direkt, vill ta ut hela min ponnytid först. (det behöver inte vara exakt denna anledning)
2: En storhäst, bra att börja rida storhäst som så ung, så att man kan tävla på högre nivåer som äldre sedan. (det behöver inte vara exakt denna anledning)
MOTIVERA DITT SVAR!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Man har ju flera år kvar som ponny ryttare, och är fortfarande ett barn/tonåring, klart man ska satsa på att köpa en ponny att ha flera års tid roligt med!

Jag skulle köpa en ponny, de är så himla mysiga, skulle vilja rida ponny så länge som möjligt

Stämmer in bra på Hanna, hon har haft alla kategorier, har en litem-mittemellan D-ponny nu, ska förmodligen sälja till våren, samma ålder osv ;) kanske ska tillägga att hon rider o tävlar sin mammas häst också, blev dessutom utagen till Future Riders med denna häst :)
Iaf, så funderade hon på en stor D elr en häst, men sen kom hon fram till att hon nog ska ha häst för hon har kommit över ponny åren, elr hur man ska säga ^^
Jag vet själv inte vad jag hade valt, är ju lite äldre nu o lång så jag hade just nu tagit häst :) Men är det du som funderar ? Är inte Mahjong (elr vad han heter o stavas ^^) D-ponny ? :)
#3 Okej :P Haha nej, jag kommer köra på ponny tills jag blir 18 ;) Jo, Mahjong är D. Sedan har jag ju en B som jag tävlar med också. Vill ev ha en mellanstorlek, C, menmen, kom på tanken att bara skita i alla ponnyer och gå över till storhäst, men det var ironiskt x)
MVH

Ponny xD måste ju rida ponny medans det går sen har man ju hela livet på sig att rida stor :D ^^,

#4, okejokej :) Är man inte för lång så ska man satsa på ponny tkr jag :) ;D
#6 Det tycker jag med :)
MVH
häääst !
jag är ingen ponnymänniska…
det kanske visserligen beror på att jag mest hållt på med stora..

Det beror på hur lång man är och hur man klarar av att sälja sina bästa vänner.
Eftersom jag inte vill skiljas från min vän så skulle jag ha köpt en stor, ung som jag kan njuta tillsammans med i massvis med år
jag säger samma som reddie.
Jag skulle nog tagit D.ponnyn :D för han har ju endå några år kvar på ponny
Jag är en riktig ponnymänniska, så den dagen jag är för gammal för att tävla ponny kommer jag nog lägga ner :S Så jag skulle självklart välja 1. =)
PONNYYYYYYYYYYYYYY!!!!! :)

JAg skulle välja häst.
Tycker faktiskt det är lite fel att köpa ponny bara för sakens skull, sen ska den ändå säljas.
En häst kan man ha livet ut.

PONNY!!! Ta vara på ponnytiden !!!

Ponny, jag skulle då trivas bättre med en och jag är intresserad i att tävla och då blir konkuransen för stor om man har häst. Dessutom är ponnyer enklare pga. dom är mindre.
Ponny.
Rider isis nu i C ponnystorlek tror jag, helt perfekt :)
Enkelt svar - Islandshäst!! ^^

Rider ju bara hästar, är ju lixom lång (A) ^^
Så säger häst! Men älskar små söta ponnyer!
Ponny, är inte intresserad av att tävla.
Helena