nej va tufft!
nu tror jag att det är tredje gången på två dagar den är här, hihi

#2, hhaha, ja det är den ^.^

haha, vilket uppståndelse det blev kring denna varelse ;)

den där har vi ju redan haft en tråd om =P
haha ojdå, då var det inget 

o jag har inte en enda gång gitit att öppna länken.. *vägrar* ;)
Haha, varför? :)

för att jag är lite lat. men jag har faktisk klickat på den nu.. =)

Varför känns det där jätte fejk? En sån häst/zebra borde ju fått lite mer uppståndelse än så..? Ingenting om vart den finns m.m. Hmm.. Näej de där tror jag inte på för fem öre förrns jag fått mer information. Dessutom OM det nu är sant så tycker jag att det är jätte fel, är emot korsning mellan häst och zebra jätte mycket. Ser ingen poäng med det alls!
wow!!! vilken läcker teckning!!! Skäck!!! MUMS!
den var söt.häftig teckning!
Min första tanke var "varför". Okej om det vore ett misstag, men det verkar inte så. Hoppas inte dom gör det till en vana…
Schloss Holte Stukenbrock heter djurparken där den finns förövrigt, ligger på gränsen mellan Holland och Tyskland…

men den har jag sett i ngn tidning för typ ett halvår sedan…
visst var det häftig teckning på den, men häftigt tycker jag inte att det är att korsa två olika sorter sådär 
det finns nog ett naturligt skäl till varför mulorna blir sterila…. för att inte häst och åsna ska bli en sorts ras.
det är nog samma sak här.
nu var detta visserligen en olycka, men ändå

Jag undrar också lite över skälet till varför man gör det här?
Vad skulle det vara bra för?

Missade att det var en olycka…
Undrar hur man lyckas få hästen 6 zebran tillsammans, de brukar inte vilja umgås mkt alls efter vad jag har läst..
Tvivlar på att det verkligen var en olycka eftersom det drar ju ganska bra med publik att ha en sån där på ett zoo, så jag tror att det ligger lite planering bakom det.

Vart har vi föresten fått att det var en olycka ifrån? Stod inget om det i den här artikeln tänker jag på…
Var det inte en till artikel nån annanstans "Häbra" kallade dom det, tror det stog där att det var en olycka men inte vet jag :p

Mli, den är väll ngt för oss? x']
#20 ja, i nån artikel stod det så.

Det riktiga namnet på den korsingen är sebroid, fördelen är ju att den korsingen blir steril
ett misstag tror inte jag heller att det är. Men det är tydligen enkelt att få en sebra och en häst att para sig med varandra.
#23 det är nog naturens försvar till förökning av "felaktiga individer" som gör att de blir sterila som tur är…

Jag läste att de blir sterila för att det blir ojämnt antal chromosoner, antagligen eftersom de har utvecklats för långt ifrån varandra som de har olika antal chromosoner…

även om det var en olycka eller inte så var den faktiskt jäkligt söt =)

tur bara att den är steril 

Den är väll söt i färgen, men i användar-syfte för häst så är den rejält ful tycker jag… :S

#28 ja 
Angående aveln i sig, så är människan besatt av att få fram så udda saker som möjligt… kolla på bilar, hundar, katter, mobiltelefoner, TV, datorer osv…
Vissa utvecklas för att vara STORA vissa för att vara smååå, vissa för användbarhet, vissa pga skönhet, vissa för en viss udda talang eller utseende… Vissa pga ren slump/misstag.
Detta tolkar jag som UDDA… För vem har en zebra hemma???
Jag har vart på en gård där dom hade en zebroid, han/hon var dessutom til slalu på blocket tidigt i våras.
Det var en söt liten korsning, men där hade ponnystoet rymt in till zebrahingsten (som var dne enda hingst av ngt hovdjur inom ett "par mils radie") Så dessa zebrakorsningar finns i sverige också.
Vet tine om han/hon blev såld eller om de står kvar ute förbi frändefors ut mot mellerud till.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Nån som vet var de går att köpa sånna? ^^ hehe, så snygg!
Nej men herregud :D En skäck som är… randig? Fett hett.
Jag har sett i ett hästlexikon en sån här korsning men då var hästen typ som en vanlig zebra fast istället för vit var den brun och så var ränderna lite oskarpare, lite brunare än svarta.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
den ser häftig ut det håller jag med om med den teckningen, vad kallas det randig skäck ???
men nu vet ju säkert dom flesta vad jag tycker om korsnings avel utan en vettig tanke, utan bara för nöjes skull eller känslomässig. detta får mig att rysa men tröstar mig med att dom blir sterila.
Jag har ju hört talas om korsningar mellan åsnor och hästar, men inte Zebror och hästar xD
Men igentligen, det är inte sannt (tror jag) det är typ som att korsa en katt med en hund :S xD
Zebror och hästar är ju igenteligen inte häller alls samma raser, därför är det omöjligt….

#36 Det är alldeles, alldeles möjligt för Zebran och hästen är lika nära släckt som åsnan och hästen.
vad söt, men det randiga ser så ditklistrat ut :/
#36 Zebra och åsna är också hästdjur. Så de KAN få avkomma men avkomman blir steril.
Precis som jag tror det är med VARG och tamhund… Räv är också ett hunddjur. Är det någon som hört om en hund och räv som parat sig någon gång???
#10 Hon står på en djurpark i Tyskland, närmare bestämt Djur- och safariparken Stukenbrock i nordöstra Tyskland.
Hittade även denna sida, med bilder och videor på Eclyse; http://technorati.com/tag/eclyse