Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 1216 ggr
lisette
0

Artikelskrivare efterlyses...

Vill du bidra med en egen artikel till ridsport?

Följande är exempel på vad man kan skriva om… är du intresserad så kontakta mig, CBA eller bubbelbubbel!

~~~~~~~~~~

De olika betten - vad de används till

Sadel typer - vad de används till (MiaMaria)

NH

Fång olika sorter och dess uppkomst - SERIE

Örter

Foder

Distans - SERIE (Neywaz)

Fälttävlan (MiaMaria)

Att starta stuteri

Lagen och hästen - SERIE?

Allemansrätten

Hästraser - SERIE

Barfotametoder - SERIE?

Fortsättning på novellerna?

Hästens historia

Likheter/skillnader mellan häst/zebra

Utdöda raser

Hästpolo

Trav/Galoppsport

Massage

Equiterapeut

En dag i högvakten

Resa med tävlingshäst

Bygga stall - vad ska man tänka på?

Olika mineraler och deras inverkan

Foderslag - SERIE?

Hästens parasiter

Exemhästar (Juve)

Hjälptyglar (Snuttan2)

Hästgodis recept

På tävling - berättelse om vad som händer?

Hästföretag

Olika Westerngrenar (CBA)

Genetik, hur färger ärvs

CBA
0

Jag kan ta den om de olika westerngrenarna…

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

Sadel och fälttävlan skulle jag kunna försöka mig på. Inte på en gång kanske men de kommer så fort jag har fått ihop något =)

Maja
0

Lovar ingenting, men jag kan försöka att skriva om eksem.. Om jag märker att den blir dålig, så får någon annan ta över.. ;)

gejsa
0

#3# Kan kanske hjälpa dig med eksem. Har ju en eksemhäst och skötit om hen rejält eksemhäst.

Alex
0

Jag skulle kunna försöka mig på Genetik, hur färger ärvs. Tycker det är ett väldigt intressant ämne, och har lite koll på en del i alla fall.. Och skulle mer än gärna ta reda på mer för att få ihop en bra artikel. :) Men kan nog inte lova att jag lyckas, beror ju på vad jag hittar för fakta.. Men jag försöker väldigt gärna. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#4 - Ja, visst!! :) Du kanske har bra bilder också? :)

gejsa
0

#6# Nej, tyvärr jag är så arg att jag inte tog bilder när jag skötte en häst här hemma som hade grava eksem.

Alex
0

#6 Jag kan nog kanske ha lite eksembilder.. Inga jättebra, men på häst i eksemtäcke och häst med avkliad man/svans har jag i alla fall, om ni skulle vilja ha det. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mandysan
0

Det kan hända att jag har ngn exem bild…

Maja
0

#8 - Haha.. Jo, man har ju märkt hur era eksemhästar ser ut.. ;) Haha.. Ingen skulle tro på mig om jag sa att de hade eksem.. :P Haha.. ;)

Snuttan2
0

Jag anmälde mig till att skriva någonting förrut, men har totalt glömt bort det.. Generad Vad vart det och får jag fortfarande skriva det ? :P

Alex
0

#10 Haha men jag har nog några andra bilder med lite mindre man på nånstans..;) Vet i alla fall att jag har bilder på Þerna halvt utan pannlugg. :P Och som sagt, eksemtäcken. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#12 - Hahaha.. Ja, för det vore ju kul om jag använde de där du skickade.. ;) Haha.. Många täcken får det bli!! :D

wewwa
0

#5 Behöver du hjälp så har jag nyss läst om det i skolan… : )

Snuttan2
0

Jag har lite bilder på islandshäst med knottexem, inga riktigt bra närbilder, men lite hel och huvudbilder där man mest ser häst som kliat sig och eller ser mysko ut för att han är insmörjd eller bilder på travhäst eller samma isläning med helkropps skydd för eksem..

(travhästen får soleksem…)

Alex
0

#13 Hihi nej de bilderna är väl inte de bästa i det här läget kanske. ;) Om inte en i slutet "med rätt behandling behöver det inte synas på hästen att den har eksem.." eller nåt i den stilen. ^^

#14 Tack så mycket, det kan jag nog behöva. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

#11 tror det var hjälptyglar.. kan kolla det när jag kommr hem

lisette
0

puttar upp denna igen…

ni som har skrivit i tråden nu, jag skriver in er på att ni tar de ämnen ni skrev ovan…

CBA
0

putt

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

__iE
0

putt

lisette
0

*påminner*

Anna
0

Jag skriver gärna lite noveller om det är i intresse, skriver rätt mycket så… ;) Behöver de vara en viss längd på dem?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

DojoKelder
0

#22 jag tycker det hade varit jätteroligt med lite noveller!!

Cydonia
0

Hm, jag är inte expert på något av dessa områden. Men jag kan kanske bidra med lite foton till artiklarna…

Anna
0

#24 Bra idé ;) Foton ställer jag upp och bidrar med jag också självklart!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Alex
0

Hmm.. Jag kanske skulle kunna bidra med nån novell också om det är intressant. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

absolut, bara skriv och pma dem till mig.

längd? inte för långa… ;)

AliceL
0

Jag skriver gärna om tävling och sånt :)

lisette
0

bara skicka över era bidrag till mig, gärna med bilder med så fixar lite artiklar! =) bilder mailar ni på andorsdrottning@hotmail.com eller så länkar ni till dem i pm:et om de finns upplagda på nätet.

Cydonia
0

En liten fråga bara - kan man skriva dikter också?
Och föresten, det måste ha med hästar att göra va?

lisette
0

dikter är ok, och ja, det ska ha med hästar att göra!

lisette
0
LinneaG
0

Jag har en liten sammanfattning från boken Ridlära, dock bara en del av boken, inte kommit igenom hela än. Om de skulle va intressant?

Snuttan2
0

Boken Ridlära utav Bo Tibblin?

Går du någon utbildning som annvänder den som material, eller hur kommer det sig att du skrivit en samanfattning? (är mest intresserad utav vad för svenska utbildnignar som rekommenderar den.. ;))

LinaN
0

Har en idé som jag fick igår, ska förska på det litet mera sen får du en artikel av mig lisettan :D

inget av det ovan föreslagna.

sen vet ajg at tjag lovat dig en artikel om ardennern också ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Maja
0

*sjunger* Hihi.. Ajdå, eksemisarna ska komma nåååågon dag.. :P Jag ska jobba på det.. ^^ Har massa grejjer på datorn hemma men har inte pallat sammanställa allt.. ^^

Sen så har jag för mig att jag hade sagt att det skulle komma en isisartikel med.. :P

LinneaG
0

#34 - ja Ridlära av Bo Tibblin.

Nej, fått boken som förslag av en tränare(ägare till en fd foderhäst) gjorde en sammanfattning för att göra det lite kortare och lättare/snabbare att förstå.

Snuttan2
0

Är det en utbildad tränare? (följdfråga: a,b eller c?)

LinneaG
0

#38 - vet faktiskt inte om hon är utbildad. Det jag vet är att hon ridit in hästar som gått långt, samt att, om ja minns rätt, att hennes bror rider in/till och utbildar hästar och polishästar.

SofiaGenne
0

"På tävling - berättelse om vad som händer?"
Vill ni alltså ha en artikel om vad som pågår under tävlingsdagen, hur allt går till från morgon till slut :)?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

AnnaJohansson
0

Kan också bidra med lite bilder :)

lisette
0

#40 ja precis!

SofiaGenne
0

#42 Den kan jag nog ordna :P

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

lisette
0

maila till ridsport.ifokus@hotmail.com

kan ta ett tag innan artiklen kommer in, samt, om det finns bilder. skicka med dem oxå!