hästkörkort
i vår kommun finns det möjlighet att gå kurs i hästkörkort på vuxenskolan…
eftersom vi har drygt 11 hästar i vår lilla by (här bor max 250 pers) så tog jag kontakt med det lokala kontoret och frågade om man kunde få en egen kurs till byn, vilket man kunde.
jag ska nu kolla intresset hos de i byn. många av de som har hästar är helt nya i gamet och det kan behövas några lektioner.
totalt i omnejden runt byn så finns det ca 20 hästar. och då räknar jag på 1-3 km… tycker inte det är fyskam för en sådan liten by som djurröd!

Finns ju vissa som skulle behöva det mer än andra kankse 

#1 indeed =)

jag har även varit så flitig att jag ringt vägverket och bett om att få ut skyltar som varnar för häst.
dessvärre så är det inte säkert de sätter upp skyltar. de ska komma ut och kika på hur det ser ut här.
sedan ska de även titta på hur folk kör här… kanske blir det fartgupp..

Vad du är duktig då. *ler* Fixar och donar åt hela byn.

hela byn? tänker på mig själv i första hand där… =)
vill ju inte ha folk som kör som idioter utanför mitt hus. allra helst inte när jag är ute med hästarna eller m vagnen.

Jag tänkte på hästkörkortet. Inte ditt väggupp.:)

aha… =)
ja men det kan ju behövas faktiskt. allra helst när det är så många nya… får väl se vad de tycker bara.. =)
tänkte faktiskt på en lastbil som drog förbi där i fredags kväll tror jag det var lisette. det är ju ändå en så himla liten väg…

Röstar på vägbulor!!! Kan ha vägbulor heeeeela vägen jue ;)

Heja heja flittiga Lisette :)

Listte ska bygga vägbulorna själv oxå vetdu…hon är grym på sånt =)

den 31/10 kommer vi att starta upp detta hemma i byn. hela åtta stycken kommer att vara med, faktiskt alla i byn som har hästar!!!
inte illa! kanske borde kolla med morfar om vi har nån sån kurs här med, han är ordförande för vuxenskolan här.
då får du skriva en artikel om hur det var att gå på hästkörkortskurs ! :D
samma här skulle det också behövas väg gupp…dom håller på att ta ner skog uppe vid en tvmast.och jag har mina hagar efter den vägen och jag skulle absolut inte vilja möta en timmerbil.och inte i den farten som dom åker i……så lite skyltar och gupp skulle inte sitta fel men det är ju ändå inte många som bryr sig.

*harkel*
Jag ska faktiskt oxå va me!! Inte bara byn..=)