Karledsinflammation..
Nån här som har haft de på sin pålla? vad gjorde ni då för att "få bort" det?
Puttt!!!
Puuutt jag vet att ni finns där ute nån stanns :D *ler*
PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTT
ingen som vill ge tips? jag har en ponny här hemma som är svullen hela benet :(

Kanske en dum fråga, men har du haft vetrinär ute?
nix.. men jag o travtränarna håller på o tvätta hennes ben med grönsåpa. det har dom gjort på sina. men jag vill veta hur NI gör då era har fått?

Har kollat runt lite på internet…alla som jag läst om tar ut vetrinär och följer deras råd därefter..
ok:) men jag ska kolla om han är på kliniken idag annars så ska jag försöka ta reda på hans nummer :)

Mmm dom säger oxå att det är bara bra om hästen rör på leden, men INTE belasta och anstränga..skynda långsamt =)
jo jag är ute och promenixar lite med henne på stallbacken så hon får röra på fläsket lite :D
Pepini har som ärrbildningar i en karled, är det något sånt du menar? Det ser typ ut som mugg och lera, men det går kappt att få bort.. Jag använder Hydrokortisonsalva på det för att muka upp.. Kanske vore något att prova?
Hon är svullen ända upp på benet. och alldeles tjock mellan hov och kota. och bak där så äre som sårskorpor. men jag ser inget sår?.. och jag får inte ens ta på benet för då försöker hon sparkas. men inte av ren hat utan det gör bara så ont :( och igår så hoppade hon runt på 3ben och stödjade sig lite på hoven bara :(
Jag kan försöka ta lite bilder på henne idag så får ni se hur det ser ut :)
_thilda_ - skumt..

lymfangit?
hon hade visst både karleds + hovböld :(

hade genast tagit ut veterinär om hon är svullen så pass mkt.
har glömt o skrivit att hon är på bättrings vägen nu :)
Hennes enorma starka vilja gör så hon satsar 100%. Hon vill helt enkelt bli frisk :)
Gick och pratade med henne idag på banan. Vi snackade om segern. Hon visade mig att hon var stolt över den.. (hon och jag har ett speciellt "band").
Du måste bli bra igen så du kan springa fler löp - och som svar så kastade hon med hovet o skrapade med hoven i marken och frustade.. Tittade på mig och la huvet på min axel och gnuggade mulen mot min kind :)
Segern??? Hade hon hovböld för tre dagar sedan och tävlade idag?

#18 Det stod inget om att hon tävla idag. Bara att de snackade om deras seger tillsammans:):) Tror det var för någon vecka sen:)
Jag hade faktiskt inte väntat en dag om hästen var rejält svullen i benet…. Veterinär direkt!
#18 japp en vecka sen :)
Och sen vart hon jätte dålig :O
Har glömt o säga att luddan är tillbaka på tränings vägarna nu och håller på träna upp kondisen nu inför kommande start på ev bergsåker eller klubbmästerskapet som vi troligt vis komma vinna :P haha (kassa hästar i klubben, och min är snabbast :P ) :P