Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 941 ggr
Zadeira
0

hur länge ska man vänta?

Hur länge ska man vänta på svar när man svarat på en annons angående någon som behöver medryttare? Jag vill gärna ha svar så fort som möjligt, man vill ju veta om man har chans att bli medryttare igen…

Jag skrev till henne igår förmiddag,och tänkte väl att hon skulle svara tills idag, men det har hon inte. Jag blir helnojjad, tänker väl att det kanske är fel på equippas mailgrej och hon inte fått det och att jag borde ringa henne istället,fast sen vet jag att alla inte (inklusive mig själv) kollar sin mail varje dag… Borde jag ringa henne ikväll, eller ska jag vänta en dag till på mailsvar?

Anledningen till att jag är så nojjad nu är för att jag verkligen vill ha den här chansen… främst för att jag stortrivs på stället hon har hästen uppstallad, har ju själv varit där i fyra år fast i stallet lite längre upp i stallet med ridskola och där ridhusen och ridbanorna ligger…

AnnaLundin
0

Är du otålig så ska du självklart ringa!

Det är ju bara att säja att du har mejlat också!

Zadeira
0

Jo, det kan jag ju alltid göra. Otålig är precis vad jag är, vill ju få reda på mer så jag ser om det är något för mig, vilket jag tror.

lisette
0

alltid lättare att ringa tycker jag.

Zadeira
0

jag är precis tvärt om. Eller ja, det är ju lättare för man får direkt svar, men jag avskyr att prata i telefon med okända människor.

lisette
0

jo det gör jag med, men det bästa botemedlet är ju faktiskt att ringa.. ;) man vänjer sig ju tillslut.

pippa__
0

Stämmer faktiskt som Lisette säger..tro det eller ej ;)

Är oxå väldigt rädd för att ringa, men det börjar bli bättre..=)

Zadeira
0

hehe, verkar som om alla tycker jag ska ringa, så om hon inte mailar under dagen så ringer jag väl ikväll.

Loa-bg
0

Brukar väl ta tid att svara, hon kanske har läst det men vill tänka lite på det eller hade hon inte tid att svara just då :)

Ring istället, det är lättare att berätta mer om sig själv då och ägaren till hästen kan ställa frågor lättare osv ;)

fridak
0

Jag skulle antingen ringa eller vänta otåligt i en vecka. har jag itne hört ngt efter en vecka så antar jag att jag itne kommer höra ngt alls.

Zadeira
0

Jo, jag tänkte vänta tills imorgon, och har hon inte mailat då så tänker jag försöka ringa henne imorgon kväll, eftersom jag inte hinner ikväll.