Hästar som äter allt!
Jag har en häst som i stort sett kan äta vad som helst. Bullar, godis, plommon, kakor av alla de slag och provivadryck m.m. Det enda som inte går ner är semlor. ;D Det kan vara grädden som gör det.
Förut hade jag en ponny som också åt allt hon kom över. En dag när hon gick lös på tomten och vi hade ställt ner en tallrik mat till hunden som bestod av kött och ris, gissa vem som helt plötsligt stod där och åt? Allt för att hunden inte skulle få något. Hon kunde även sluka sockervadd, pommes frites, klubbor, glass och självklart det som min nuvarande häst äter. När man var på tävling med henne så gick det inte lång stund innan hon dök på allt man kunde tänkas äta. Tror till och med att hon fått i sig en bit av en kebabrulle en gång. Lite annorlunda beteende. ;D Nu låter det som att hästarna borde varit uthungrade och därför skulle kunna äta vad som helst, men så är inte fallet. Det känns även som att det bara är just mina hästar, iaf i det här stallet, som tycker om alla dessa saker också, för när man provar att ge någon annan häst så spottar de genast ut det man givit dem.
Nu undrar jag alltså vad ni har för erfarenheter av detta?
Äter era hästar konstiga/roliga saker? :D
Mitt förra halvblod käkade tabasco, senap, kaffesump, nåt mer halvvidrigt som jag inte minns och banan… :)

Har aldrig prövat ge något sådant åt mina hästar överhuvudtaget, äter sällan i närheten av dem, isf handlar det om moroten jag ämnade för hästen men råkande bli uppäten av mig på vägen ;)
Dessutom är/var mina två kräsna av sig.
Haha, kaffesump låter ju inte som det godaste kanske ;D
min äter apelsin :D hehe

Har inte testat o pula i honom något så värst konstigt..
Men en gång när vi hade våra årliga långbordsfester inne i stallet var min häst vääldigt intresserad utav det som stod på bordet, så han sträckte sig ut o stoppa ner mulen i en skål med dillchips som han glatt smaskade i sig 
Sedan äter han oxå geléhjärtan, men bara de utan socker de med socker tar han inte emot!
Han älskar de flesta frukter, som melon, plommon o de "vanliga" frukterna, men allra mest tycker han om vindruvor.
Haha, om det är ett bord med mat i närheten är det ganska stor risk att något försvinner. Känner igen det där med chips. Sånt brukar gå hem här också. :)

har itne testat ngt konstigter, roger har bara fått frukt och pepparkakor. men han går gärna fram till en massa grejjer och försöker kollar vad de är för ngt med munnen, en enorm bäbis är han!

mi häst är också allätare.. :)

Reddie är kräsen. Äter inte ens vanligt husman knäckebröd. Men knäckebröd med fibrer och fullkorn slank ner utan problem

norman äter allt!! tvättsvampar, djungelvrål, cocosbollar,klubbor,glasspinnar ja allt ätbart och allt som inte är ätbart;)

just det! han äter inte kattmat:Pdet är nog det ända

öhum, nyårsafton som var tillbringade vi ju i stallet med en flaska skumpa. Nicole är ju gräsligt nyfiken så jag hälde upp lite i handen ve och fasa hon provade! nordisens stor favorit är wickshalstabletter. Marquise tar gärna lite apelsinskal när tillfälle ges.
Kom på att min häst dricker vin och äter kräftor också. Man slutar aldrig förvånas. ;P
Min kompis häst älskar skumtomtar… ;) Har en låda med såna i boxväskan när det är säsong. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
haha, en häst som jag känner gillar lakrits :P
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Mna hästar äter karameller och choklad

Wilda dricker saft 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

En ponny en kompis hade innan, åt upp hennes macka med julskinka på ^^
Lyrik gillar starkcider/öl. Äter snus (påsarna).
Halstabletter åker ner.
Hade en sköthäst som älskade clemetinskal och vingummin!

min första häst. en fjording älskade skinkmacka.. ;)
Plutten gillade cola… om det var light…
en annan häst jag hade åt precis allt…. han åt tom en snöboll som jag hade gjort…
min förra kompis häst kunde du inte greja med fören hon fått en tablett ask med salta katter eller viol. eller en burk fanta i olika smaker..
Min häst hon gillar festisar x) Och mintgodis kan slinga ner ibland, man får väl ta och se var hon egentligen gillar.. hmm..:P
Delay äter det mesta… Har inte provat ge henne så mycket i fall det kan va farligt för henne men det som gått ner är bland annat sprite, olika sorters karameller, glass, sånna där sura "S"-godisar m.m. Hon gillar att ha saker in munnen också och "bära" på saker, tex borstar ^^.
Calle, gillar banan, ostfralla, och gärna en slurk ÄPPELMER! ;) haha.