Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1316 ggr
Linda
0

Vax proppar

-Nu äntligen börjar det kännas som om någonting händer:)

Soya har fått vaxproppar och nu är bäckenbanden helt uttänjda:)

-Så morgonen har bestått av att sprita, tvätta boxen, rykta, tvätta juver och skap och så inbaka helfläta i svansen.

-Just nu fick hon faktist gå ut med kompisarna i hagen för att hon skulle få röra sig lite.

-Jobbigt bara om hon väljer att föla ute längst bort..(våra hagar är lite för stora för att "bära" hem en nyfödd hbl fölunge för..)

-Håll nu tummarna för oss:)

Anki113
0

Håller tummarna så att det värker. Lycka till.

Linda
0

Tack!!!!Glad

bebbe
0

Mina är rent blå, och naglarna obefintliga fniss

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Linda
0

Åh vad ni e rara, då får jag väll hålla tummarna för era ston också;)

CBA
0

Det är så spännande…hoppas hon ploppar ikväll och inte allt för sent i natt så ni får några timmars sömn iaf !

Jag håller både fingrar och tår :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Ja det skulle vara skönt att få sova för omväxlingens skull, även för stackars Charlie som snällt hjälper till att springa ner i stallet.

CBA
0

Nästa gång skaffar ni en fölvakt va ;o) ?

emsems
0

vad härligt!! underbart att det är på väg. vi hoppas på många fina bilder på en liten!

CBA
0

Jag har telefonjour nu…vågar inte lämna mobilen mer än en meter ifrån mig ifall dom ringer och säger att NU verkar det vara på gång. Jag hoppar till varje gång mobilen ringer :o/

Linda
0

#9 Fölvakt lär inte behövas detta är NOG sista fölet vi tar (de börjar ju samlas på hög eftersom jag inte säljer mina hästar ju;)

-Ju du lär ju snart få två fölsamtal;)

gejsa
0

Ok! Då sker det nog i kväll. Hoppas på det. Ring mig när det kommer ut något föl.

Linda
0

Såklart!

-Nu har vi tagit in henne, tvättat rent osv.

-Hon har nämligen legat i hagen och rullat ner på knä ett par gr..Men nu sedan vi tog in henne har hon bara stått oberörd och käkat mat som om inget var på gång..

-Hoppas iaf att det e det!!!!!

gejsa
0

Det är nog dags i kväll. Har hon fått proppar och bäckenet mjukt så är det nog dags. Hon väntar nog till kvällen ska du se. Lycka till!

Linda
0

Hoppas hoppas..man börjar ju misströsta lite..vid detta lag..

gejsa
0

Ha, ha det var nog hingsthållaren som räknade fel. Soya fick ju föl med oss exakt på dagen.

__iE
0

hoppas att fölet kmr ikväll då ! =)

Håller tummarna stenhårt! :)

Hannapanna
0

*håller tummarna oxå*

Min vännina fick i går natt ett litet fuxsto med bläs! e. Carte D´or och mamman är ett fullblod.. :D Supersöt är hon såklart! Hoppas du snart får se din lille stjärna också! :)

Linda
0

#15 Eller ultraljudetFundersam

-Jätte många ston som gått över tiden i år, jätte många även inne på shetland.

-Sungrias uppfödares sto har också gått över tiden lika länge…vår veterinär intygade också att det var jätte många ston som gått över tiden och hans teori va att det varit så kyligt att stona är smarta som väntar och håller på sigFlört 

-Nä nu vill jag verkligen ha min föl unge juSkrattande 

-Hur sent får jag ringa Carola?

Vänligen ganska uppspelta/Linda

Cattis
0

#18 och många har fölat för tidigt Flört idag föddes ett föl två v för tidigt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

mazze
0

Hoppas allt går bra och lycka till!

CBA
0

Jag börjar bli riktigt nervös för din skull Linda….så fort jag loggar in mig kollar jag om det blitt nått :o)

Stenis
0

Åh, vad spännade! Det är inte varje dag som det föds en superstjärna!

Håller alla mina tummar för att det går fort lätt och bra för Soya och för dig Linda dricker jag ett glas vin =)

Åh vad nyfiken jag är! Krama om Soya och säg att gamm'matte bidrar med alla kraft hon teleportiskt kan skicka!

gejsa
0

Hallå! Jag är uppe än. Men du sitter ju här så troligtvis har inget börjat än. Det blir väl mitt i natten då isf. Men då får du ringa på morgonen. Man blir så uppspelt om du ringer mitt i natten så man kan ju inte fortsätta att sova då.Skrattande

lisette
0

*nynnar* nånting - händer, det är nåt skumt på gång…

Stenis
0

Åhh, jag är nyfiken jag med, men jag vet ju att det kan ta mååånga timmar innan det händer något även efter det att växpropparna blivit synliga!

kom igen nu Soya!

CBA
0

#24 jag får lite vibbar jag oxå…..det är ett tag sen jag skrev i Lindas gb och fråga om det visade något mer på att hon är på G…men jag får inget svar trots hon är inloggad *hmmm*

Jag sitter otåligt och väntar på svar men måste ge upp snart innan pannan slår i tagentbordet…är sååå trött !

CBA
0

*sjunger* di du di du di du di du…..jisses….jag kan ju inte gå och lägga mig NU ju….fast ögonen ser åt septober och hålls uppe med tandpetare så KAN JAG BARA INTE *gääääsp*

CBA
0

Näääee…nu MÅSTE det vara nått på G *iiihh* (eller så har Linda somnat med näsan i datorn)

CBA
0

Jag är ledsen man jag håller inte ut längre..nu somnar jag snart *gäspar ännu större*

LINDA…i morgon när jag vaknar så vill jag ha ett mess på min mobil om att ditt hingstföl är fött….förstått

God natt go´vänner….over and out *blipp*

Stenis
0

Nej CBA det ska bli ett stoföl har jag bestämt! En minisoya!

Faxlin
0

Ohh, spänningen stiger. Men det har ju inte hojtats till än. Så jag får väl fortsätta att kika in under nattens gång. hihihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

#30 Japp brunfärgat hingst föl levererat!!!!

CBA
0

#30 Vad var det jag sa ;o) *fniss*

gejsa
0

Ja, Soya är snäll. Jag ville ju också helst ha en hingst som sedemera skulle få bli valack. Och mycket riktigt det fick jag ju av Soya. hi hi

Linda
0

Ja vad duktig hon är vi fick ju tillochmed de färger vi ville ha på fölen ju;)

gejsa
0

Nja, inte riktigt. Jag hade nog velat haft lite mer fux i Sorro. Och du ville ju inte ha en brun utan fux. Men det har du kanske glömt. he he

lisette
0

stod det inte sto i #32 innan??? *förvirrad*

då har linda startat trenden.. eller egentligen var det ju bebbes olinda som gjorde det. nu ska ni se att alla andra ploppar nu oxå :D

gejsa
0

Jo, det stod sto i natt. För hon hade inte sett den lilla snopppen än då. hi hi

lisette
0

då var jag inte så förvirrad ändå :D

Linda
0

hi hi nä det var nog jag som var förvirrad och lite skakig i natt;)

CBA
0

Jag har ännu inget hört *suck* om att nått nytt har hänt med min mammahäst…åker nog dit igen i morgon igen och kollar läget :o)

Linda
0

Åååå har du sagt åt stot nu?

CBA
0

#42 Nu har jag pratat med både sto och föl att nu har dom knipit färdigt…men jag fick inte så mycket som en spark i gehör *suck*

Linda
0

Då så då kommer fölet i morgon eller på fredag natt, det känner jag på mig:)

CBA
0

Ja du…man kan ju hoppas !

Hon var inte ens det minsta svullen därbak och bäckenbanden är där dom ska fortfarande *suck*…på fredag är hon isf 13 dagar över tiden !

Hur många dagar gick Soya över ?

gejsa
0

Har för mig att hon skulle föla 15 april och fick den 28:e så det blir väl 13 dagar. Är det rätt Linda?

CBA
0

Ja just det…den 13:e skulle ju Soya ha fått…ja då blir det 13 dagar :o)

gejsa
0

Nej, den 15:e skulle hon väl fått? Skulle hon ha fått den 13:e så hade det ju blivit 15 dagar över tiden.

CBA
0

*skratt*…jag slant visst på tagenterna….jag tänkte 15:e men skrev visst 13:e *skratt*

Jag har inte bara problem med att läsa text…jag kan visst inte skriva den heller ;o)

gejsa
0

Skrattande Ok! Men då är vi överens iaf.

CBA
0

Japp Glad

Linda
0

Japp det stämmer hon gick enligt hingsthållare och ultraljud över 13 dagar över tiden:)

gejsa
0

Ha, ha lite sent att komma nu Linda.