Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1403 ggr
pippa__
0

Nu Är Herkules Hemma!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp lite bilder från hemkomsten…Lisette fyller på me fler sen oxå…ska även försöka lägga upp film om youtube inte tar heeela dagen på sej me de andra filmerna….

pippa__
0

pippa__
0

..

pippa__
0

pippa__
0

pippa__
0

pippa__
0

..

pippa__
0

..

AusaBausa
0

Han är ju helt underbart söt o go!!!!! skulle kunna bli kär i honom..passa dig så han inte försvinner i hagen när jag är där ;-D! Han skulle nog passa Kefir!

bubbelbubbel
0

nämen vilken sötsak ! :D och såååå liten :P

pippa__
0

Mmm Kefir kan komma så ska hon få smaka!! hihi

Mmm bubbel visst är han söt!! Men liten nääää han är faktiskt hela 85 cm hög!!! hihi

Believer
0

vilken liten goding =)

pippa__
0

#11 Mmm han är goo!!!! :D

bubbelbubbel
0

han är ju en jätteliten plutt !

pippa__
0

#13 E han väl inte :P hihi

jn84
0

Vilken himla söt!!! Och vilken fantastisk man han har! Verkligen kanonfina färger!

bubbelbubbel
0

#14, JOHOOOO! :D

lisette
0

här kommer då mina bilder

lisette
0
lisette
0
lisette
0
lisette
0
lisette
0
lisette
0

ponnygalopp

lisette
0

brago är sur

lisette
0

här är man i säkerhet

lisette
0

brago ser ut att tänka "undrar vilken del som är godast?"

lisette
0

jag hör dig men ser inte dig?

gejsa
0

Haha vilka roliga foton. VAd liten han är i jämförelse med Brago ju. Men Brago måste ju tycka att det är jättekul att få dit en som är nästan lika stor som han själv t o m mindre ju. *fniss*

Vilken man och lugg denna häst har. Herregud, jag tar nog honom i min ficka och sticker. *hihi*

lisette
0

här kommer merry i full fart för att kolla vad som rörde sig.

lisette
0

äsch det var ju bara en boll

pippa__
0

Hihihi blev ju coola bilder!! :D

pippa__
0

#28 Ska du me sno min häst??!!!! Då vill jag iaf ha manen och luggen kvar!! ;)

lisette
0

finns mer intressanta saker, sticker igen!

lisette
0

hår?

lisette
0

#28 tror faktiskt inte det. han var ju inte speciellt snäll mot herkules. vi får väl se hur det går… men det är verkigen tripp trapp trull.

gejsa
0

Va! Var inte Brago snäll mot Herkules?? Fast dom är lika små nästan. Vilken kille du har. Fast det blir nog bra sedan ska du se. Har du kollat dom i kväll? Går Herkules för sig själv än eller?

pippa__
0

#36 men brago VÅGAR inte tycka om honom än för det säger Merry att det är förbjudet ;)

Alex
0

Hihi Tripp, Trapp och Trull… När kommer lilla Tussilull? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bebbe
0

Se nu bara till att Merry inte får en bebis i magen Flört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

#36 skiljer ju ändå 20 cm.. =)

#38,39 ALDRIG! när hon brunstar ska han gå i egen hage. inga dumma shettis/häst korsningar.

Alex
0

Vad du är tråkig Lisette.. :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

divansson
0

Naj så söt :) väälldigt fin :D

gejsa
0

#40# Ja, ock! 20 cm är väl inget mot Merry och Bragos skillnad ju. *asg*

lisette
0

#36 glömde ju

när jag kollade innan när det ff var ljust så gick han på behörigt avstånd från dem. det är inte lönt att kolla nu, sambon har förlagt den bra ficklampan.

pippa__
0

#39 Nepp Merry ska inte ha bebis…det har hon sagt högt och tydligt!! Hon vill ha nått större sa hon ;)

pippa__
0
gejsa
0

Fy tusan vad Merry vänder baken till. Jag hade nog inte vågat haft en sådan liten häst i samma hage som henne.

pippa__
0

Men det är hästar dom gör upp sen är det bra me det…hon behöver bara kolla på honom nu så flyttar han sej..=)

gejsa
0

Ja, man får ju hoppas det. Men det är inte alltid så.

MiaMaria
0

Men nu har jag missat något, vem är den lilla raringen och vems?? Så otroligt söt!!

gejsa
0

#50# Pippa_s foder häst en hingst. Hon ska ha den över vintern bara. Jag svarar för hon har gått och lagt sig nu. *ler*

pippa__
0

Japp japp stämmer som gejsa säger! =)

bebbe
0

Gejsa, det var väl inte så farligt med Merrys markeringar…fullt naturligt beteende hos hästar som nyss har släppts ihop, men visst är hon underbar min lilla tös? Glad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

__iE
0

söööt :D

gejsa
0

#53# Jag tycker det. Eftersom det är så stor skillnad på hästarna så kan Merry lätt sparka Herkules i huvudet. Så jag hade nog aldrig vågat ha dom i samma hage när dom visar sådant beteende. Ser också att dom fortsatt jaga i natt så dom var blöta av svett. För mig hade det räckt.

Men det är jag det. Så har jag peppar, peppar knappt haft några stora skador på hästar som stått hos mig heller. :)

Jag har hört för många otäcka historier om hur hästar bryter benen i hagen osv. Grannens häst gjorde det i somras. Min inackordering som precis hade flyttat gjorde det förra året osv osv.

Minsta lilla tendens till att dom visar att dom inte trivs med varandra så får dom inte gå tillsammans. Hellre då att jag delar upp dom i två hagar.

LinaN
0

Merrys steg är finfina! :)

Och så farligt var det ju itne…. Tänker på de smällar Harry fick ta av Oskar när Harry släpptes in i flocken. Men jag tror också att om Oskar fortfarande hade vart  iflocken nu så hade han itne vart nådig mot Herkules.

Det Merry gör är ju bara småfjutt o han sparkar ju tillbaka cokså den lille luringen! :D

Bra söt kille det där! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Uno4ever
0

Hejsan !
Stog Herkules i skolkloster sist ?

pippa__
0

#57 Skolkloster?? Han är inte kristen… ;) hihi

bubbelbubbel
0

hur vet du det pippa ? ;)

pippa__
0

Jag har frågat honom :P Han ville inte höra talas om nått sånt ;)

lisette
0

#55 anser att hästarna måste få göra upp om sina platser. vad jag har uppfattat av merry så är hon ranghög och det är väl därför hon betedde sig så mot herkules. en liten ettrig hingst som tror han ska ta över hagen?

sedan idag har det varit annorlunda. brago har skyddat merry från herkules när hon visat intresse för honom och velat hälsa. brago är nog lite sotis.

vi får ju se hur det går. idag har det varit relativt lugnt i hagen.

#56 oskar hade säkert drivit honom under staketet utan problem.

gejsa
0

#61# Ja du, det anser jag med till en viss gräns. Men ser man att det inte fungerar att tex en häst inte får vila eller vara i fred alls så måste man tänka på hästarna först. Du skrev att dom var svettiga även i dag. Och det är en stor skillnad på häst i storlek. Foten hamnar på huvudet.  Jag tar hellre det säkra före det osäkra. För jag är livrädd att något ska hända i hagen. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om något händer. För fort går det ju.

Men det är ju bra att det går bättre nu.

lisette
0

#62 tror inte de sprungit hela natten. snarare så att de såg honom på morgonen igen och kom på att han var ny.

AusaBausa
0

brukar ordna sig bara man har lite is i magen…

jag provade ju med ludde och min shetttis m föl o han var vansinnig på dem o jagade dem genom hela hagen, fick snabbt dela dem på nytt…sen en vecka eller ngn dag senare går de plötsligt ihop o har själva släppt ihop sig o funkar JÄTTE bra! Nu är det Ludde som har huvudansvaret för fölet o fostrar henne…mamma bryr sig inte ett dyft(tycker nog det bara är skönt m en barnskkötare)ser hur han går på henne men mkt ömt egentligen och bara ger henne en näsknäppa när hon beter sig illa o sparkar mot honom eller dyl…

så jag hade nog låtit dem vara, funkar det bra nu!?!

gejsa
0

#64# Fast nu säger du ju emot dig själv. Du särade ju på dina. Det råkade ju bara bli så att dom kom ihop i samma hage igen.

Jag brukar ha en häst som kommer ny i en hage bredvid i något/några dygn först. Så att den nya hästen iaf luktar hemma. Samma gjorde ju du eftersom dom gick bredvid varandra. Då kan det gå bra när man prövar.

Nu gick det ju bra som tur är. Men man kan ju aldrig vara säker. För som jag skrev förut, fort går det. Ett knä krossas på några sekunder av en spark. Och då är det för sent.

pippa__
0

Ja Åsa det går mkt bättre nu!!! Merry tycker han är riktigt söt, men Brago håller inte me!! hihihi

PimTheGreat
0

håller med gejsa faktiskt lite. Sådan stl skillnad på hästarna. Herkules hade kunnat få hemska skador om Merry träffat honom ordentligt……Men har det lugnat sig nu så är det ju jättebra…..

SÖÖÖT HERKULES!!!!!! sån liten goding….tar du med dig honom i resväskan nästa besök Pippa??? hihi

pippa__
0

#67 Mmm bara manen och luggen rymmer nog hela resväskan ;) Tror inte ägaren blir så glad om jag klipper av den :P

lisette
0

det ser riktigt bra ut i hagen idag.

brago vill jaga undan honom från merry. merry går emellan dem för att avstyra bråk.

så detta kommer att gå jättebra.

PimTheGreat
0

Vad skönt att det går bra och är lugnt mellan dem…..

Uno4ever
0

58 # hahaa.. skrev fel.. ja menade Skokloster, de fannms en liten ponny där som hette samma och ser exakt likadan ut…

AusaBausa
0

#65 ja läste det igen o det blev lite fel formulerat.. eller ska kanske säga att jag skulle skrivit mer hur jag menade..

hade jag låtit dem hållas lite längre o verkligen lärt känna varandra så hade det gått bra utan o sära på dem… tror man får ha lite is i magen o låta dem göra upp…när shettisarna kom hem fr hingsten var han väldigt otrevlig igen men lät dem gå ihop ändå, efter en natt ihop så var det lugnt i hagen igen…

Sorry min svamliga svenska, hihi!

pippa__
0

#71 Jag vet inte om det är han..vet inte var detta stället ligger som du pratar om heller =)

bubbelbubbel
0

det ligger väl uppåt landet om inte jag har heeelt fel.

pippa__
0

Aha ok jaja ingen aning om han har varit där och flirtat oxå ;)

bubbelbubbel
0

aah, det kanske han har ju, han är ju hingst :D

Eve
0

honom får du hålla hårt i.. är han försvunnen någon dag kan du väl aldrig misstänka mig? Oskyldig

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

pippa__
0

#77 hihihi mm du kan ju försöka hitta honom ;)

pippa__
0

hahaha

pippa__
0

1:a gången på presenning

thilda-
0

haha han ser ju fånig ut med den där flätan :D

pippa__
0

..

pippa__
0

på EU-pall 1:a gången

pippa__
0

..

pippa__
0

pippa__
0

Måste bara påpeka att flätan är INTE för att det ska vara snyggt!!!!!

gejsa
0

#86# Nej, jag förstår att det ska vara för att han ska se överhuvudtaget. *fniss* Inte så stor idé att hålla på med pressenningar osv när han ändå inte skulle se dom ju.

lisette
0

#87 han tittade ju inte ens på presenningen, han bara gick över den. men pallen var lite äcklig… =)

vi fick för övrigt tag på en grym pall, den är ju nästan helt täckt av brädor, inte som vanliga EU pallar där det är mellanrum. och helt gratis var denna med :D

lisette
0

#86 klart den är där för att han ska vara snygg.. :S

gejsa
0

Fick ni upp alla 4 hovarna samtidigt då?

lisette
0

hmm jag är inte säker. jag såg bara 3½. det syns på bild i #84

bubbelbubbel
0

åh jösses, vilka små skor han måste ha ! vem vill ta en bild på bebisdojjan ? jag vill se :D

pippa__
0

hahaha bubbel!! jag kan ta en liiiiten bild på dojjan..hihi

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.