Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1695 ggr
[Hästhoven]
0

Börja rida igen...

Hej! Har en fråga, om man inte har ridit på ett tag, låt säga 1-2 år, brukar man då få jobba med att få "tillbaka" sitsen/ bygga upp sin sits igen? Har haft uppehåll från ridningen i ca 1 år, hade tidigare en medryttarhäst som jag tog hand om helt & hållet, samt red 2 gånger i veckan. Har dock flyttat nu. Har funderat på att börja på ridskola igen & har eventuellt ordnat en plats till en grupp nu, men känns pinsamt om jag skulle vara helt "ringrostig" under provridningen… Vill så gärna börja rida igen, hästar är ju ett av det bästa djuren som finns! Ursäkta rörig text :-S

swapp
0

1 år tycker jag inte är så mycket. 🙂 Jag har själv haft uppehåll på flera flera år och när jag väl suttit i sadeln igen har det känts lite ovant såklart, men jag har kommit in i det väldigt snabbt.

Jag tror inte det kommer vara något större problem för dig! Du har ju ridit mycket tidigare skriver du och jag tror att det liksom sitter i ryggmärgen

RebeccaG
0

1 år är inte mycket :) 
Jag har haft ett uppehåll på 5-6 år, jag har tappat en del muskler som "behövs", men teckniken och annat bra tjoff sitter i ryggmärgen 😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Hästhoven]
0

Tack till er båda :-)