Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 608 ggr
Linda
0

Äntligen träning

Nu har vi satt fart efter vintervilan.

-Nu ska vi bli ambitiösa jag och Astra igen..

-Rebecca har lyckats övertala mig om att börja hoppa igen och faktist så är det roligt att ha lite mål.

-Vad blir ert mål för i år?

LinneaG
0

Mitt mål att är börja träna, både dressyr o hoppning.
Men det blir mog mest dressyr.

jen
0

vi har också kommit igång efter vintern. mitt mål är att åka till tränare 2g/månad och vara med på en d-tävling i juli.    pleasure,horsemanship och ev. reining är väl det jag just nu är nyfiken på.   senare kanske även trail Glad

lisette
0

mitt mål är att skaffa ny sadel och sedan börja träna för en tränare så jag kommer tillbaks igen.

CBA
0

Mitt mål är att genomföra de tävlingar jag planerat in, både inom western och distans….de närmsta datumen är 20 maj och 3 juni har jag för mig :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Ok då håller vi tummarna för Charlotte!!

-Nu är jag lite mer utvilad och ser fram mot fikan vi måste planera in;)

CBA
0

Det är bara att hojta till….jag kan nästan alltid dagtid på vardagarna :o)

bubbelbubbel
0

mitt mål är att på nått sätt skaffa häst ;) haha.

CBA
0

#7 Det är inget lite mål :o)

bubbelbubbel
0

#8, nä, det är det verkligen inte.
men jag vet inte om målet kommer uppfyllas, men jag kan ju hoppas :)

CBA
0

Man ska inte ge upp… :o)

Kiara
0

#8 Du är ju snart hästägare, hur är det har du hört något?

#9 Vad är det som är emellan dig och en häst, det är ju en liten tröskel att komma över och sen är man fast.

lisette
0

# 11 det kan jag svara på. hon får reda på om hon får fortsatt jobb på thule till hösten…

Wanilj
0

mitt mål är att få flickorna dräktiga och fosta ny bebis(fölis).. kommer motionsrida Pemlan.. Vi kommer nog satsa på en lite "finare" hingst per säsong då jag gärna vill spara sto! Har jag turen att få två eller tre flickor en säsong så blir det ju lite knivigt!

CBA
0

#11 Nix inget…tänkte försöka ta mig dit ut i helgen igen för att kolla om det är någon skillnad mot när jag var där den 22/4. Dom lovade att de ringer så fort det verkar vara på G…förhoppnigsvis hinner jag dit innan den är född så jag hoppas hon inte väljer föla mitt i natta.

Kiara
0

#13 jag har bokat hingst i dag och det blev inte den jag tänkt från början, utan Coulthard  RW 116. Jag åker ner den 14 maj så ska Kiara gå i brunst veckan efter.

CBA
0

#15 Har du en bild eller länk så man kan få se hunom? :o)

Kiara
0
CBA
0

Han var stilig som attan…ser ut som en welsh lite tycker jag :o)

Kiara
0

#18 Oskyldig kan det bero på att det är en welsh Hemlis

CBA
0

#19 Ja men då var jag inte ute och cyklade iaf…..sen hade jag för mig att du nämnt welsh någon gång :o)

Wanilj
0

#19. han är jättefin!!!! hur kom sig denna ändring?

jen
0

#17 wow! vilken läckerbit! Kyss vad spännande.

bubbelbubbel
0

men kiara ! jag känner dom ! :) haha.
mycket fina hästar, och mycket trevliga människor !
uppväxt med dom ! :)

Kiara
0

#23 Då får du komma över och titta på Kiara, där vi åker dit den 14 maj. Dom var jätte trevliga i telefon och kunniga, det känns tryggt att lämna Kiara där.

#21 Oj, det var mycket som fick mig att ändra mig, ett var att vi började prata om att behålla fölet om Ametist blir godkänd och fölet blir ett sto. Med den förra hingsten så var det 25 % risk att det blev en homozygot häst och betäcker jag en homozygot med Ametist så är risken 50 % för att det blir en homozygot. Jag vill då hellre ha ett enfärgat föl, eller en vanlig heterozygot.

Så surfade jag runt lite och tittade på welsh och föll pladask för denna kille, han är exakt den typ jag vill ha, på häst och bra poäng har han haft på utställning också. Att han tävlas under vintern är ju ingen nackdel, det bevisar ju att han inte bara är vacker han går att använda också. Det bara känns så rätt, jag tror på detta fölet som något extra.

bubbelbubbel
0

14 maj, det är inte så långt borta.
har inte varit hos dom på evigheter, får ta med mig pappa dit. haha.
ingelas man, och pappa har jobbat ihop i ung. 30 år. :)
himlans roligt ! :)
och ja, steget till varför jag inte köper häst, var precis som lisette sa, jobbet, vill ju inte gärna stå med en häst utan jobb i höst…

**och nu drar jag på finlandskryssning, ses på söndag ! :) 
**

Wanilj
0

så roligt Kiara!!! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra! När kommer din kille visas?

[slo]
0

Snygg kille Kiara! Hehe, hoppas det tar sig. *psst, kolla mailen*

Jag har väl inga mål direkt, får äntligen hem lånehästen på söndag så efter det kan jag börja planera! Skrattande 

Får väl se, går hon som äger honom med på det så har jag som mål att vara med i nån d-tävling i sommar, western såklart Flört Annars blir han hopphäst, om inte annat så behöver jag övervinna min hopprädsla Hemlis

Kiara
0

#27 Huh ser inget, går det bra första maj istället??

[slo]
0

Visst, kl 12? Jag kanske misslyckades med att skicka det :P

Kiara
0

Eller så lyckades jag radera det jag har lite fullt i min in box. Måndag klockan 12 blir bra för då kan jag åka på cross på lördag och ta hand om dotter som kommer hem från Spanien. Hon har hotat med att babbla öronen av mig och dt betvivlar jag inte ett dugg. Hon skrev att hon var sugen på grovt brödSkrattande

[slo]
0

Haha, jösses! Du får skola om ungarna till att hålla på med hästar bara, det blir mycket lättare då tror jag Flört Men jag hör av mig innan jag dyker upp, så vet du.

Kiara
0

Skola om eller byta skola, Spanien är spanska lektion hon hade fått det som skolk hela veckan om hon inte åkt ner, det är tuft att gå på friskolaOskyldig

Rebecca
0

my goal is to find a nice little Fullblod mare ( hopefully my friends, who has a wondefl little mae with the perfect working attitde) and perhaps breed or even start riding and competiting again…

Hmmm first I have to get into shape

Tinka
0

inga mål, luffsar vidare på den gråe då och då när maken inte rider, tränar Nicole med div…det blir mycket tid som avsätts för lill fröken.

sweet_candy_
0

Mina mål med ridningen är efter sommaren;

att göra rena galoppombyten,skänkelvikning i trav, hoppa felfri bana 1.10, "få upp" galoppen,bättre kondition.. mm:)

Sehvrin
0

Mitt mål i sommar är att bygga upp konditionen och musklernapå mina shettisar (mest med körning) Dessutom så kanske jag får rida en arabkorsing och då är väl målet att lära mig att rida honom bra (den hästen är lite knepig och hispig, men trevlig ändå)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus