Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tävlingar
Läst 1111 ggr
swapp
1

Vad heter sporten?

Jag såg på TV för länge sedan något som såg ut som en blandning av banhoppning och terränghoppning. Ekipagen hoppade en bana i en arena (som på banhoppning) men hindren var typ fasta och det var lite backar och kullar, och hindren såg lite extra stora och udda ut.

Snälla vet nån vad det heter? Har försökt söka fram på google men hittar ingenting!

🙂

★

axa
0
swapp
0

#1 Nope.. 😕

★

axa
0

Vilket land var det ifrån?

Sagolikt
0

Det fanns något på Fasterbo för några år sedan som hette ungefär Falsterbo Hunting. Då hoppade de en bana på gräsbanan som var uppbyggd med lite mer "naturliga" hinder, sen ut från banan något varv runt en skog med riktiga terränghinder och sen tillbaka till banan igen. Det låter ju inte riktigt som det du beskriver, men kanske var det en anpassning/version av det?

swapp
0

#3 Det minns jag inte :/

#4 Det är mycket möjligt att det jag såg kanske inte ens var en egen gren, utan bara som nån engångsgrej för skojs skull. Men dock var det typ riktiga ekipage som hoppade från olika länder..

Svårt när jag inte riktigt minns!

★

LeeKnow
0

Var det inte bara vanlig inomhusfälttävlan?

RomDoll07
0

Som #6 skrev så låter det du beskriver som inomhusfälttävlan, alltså terränghoppning fast på en inomhusbana. Det är en rätt ny gren här i Sverige som man började med för att göra fälttävlan mer publikvänlig och lättare att titta på.

swapp
0

Ja det var nog det! Tack!

★

Smedserods
0

Jag tycker det du beskriver låter som Hickstead derby. 

På youtube finns massor av klipp:

https://www.youtube.com/results?search_query=hickstead+derby

PogoPedagog
0

För tio år sedan när jag senast tävlade kallades dessa klasser Derby.

swapp
0

#9 Det är definitivt det jag sökte efter! Känns mer rätt än inne-fälttävlan :)

Va kul nu kan jag titta på massa youtubeklipp 😃

★