Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 15597 ggr
hejpadej
15

heartland tvserie

Hej, jag undrar om man kan köpa heartlandserien på dvd eller nåt här i Sverige? Avsnitten finns på youtube, men i tyvärr dålig kvalité. Måste veta i sånna fall för jag älskar böckerna, och har kollat på 1 avsnitt av första säsongen. Finns 3 säsonger, den 3 sänds nu utomlands tror jag!

Och sen undrar jag har det kommit nya böcker i den serien? det närmsta året? Jag har bara läst 12 st böcker.

emeliekarlssoonn
1

Har ingen aning faktiskt.

Har bara läst en av böckerna, men avgudar den! ^^

CelsiusT
0

Oj finns det 12 böcker nu??? När jag läste dom (började för drygt 8-9 år sedan) så fanns det bara 6 böcker och då skaffade jag alla för jag avgudade dom böckerna.

Hade ingen aning om att det fanns som tv-serie… måste jag ju se!!!

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
0

Dom finns ju att köpa här men frågan är om det går att få med svensk text.. inte kul att lägga en massa pengar åsså inte få textat.. Det kan man ju tänka sig när man streamar, men inte lika kul när man betalar för det… Såg att alla avsnitt ligger ute på deras hemsida, men går bara att komma åt om man bor i canada… Serien kanske kommer till sverige snart?

Svårt att se amy blond tycker jag.. Hon är ju brunett på bokomslaget (och i bokens beskrivning av henne va?, har för mig hon och mamman var väldigt lika enligt boken)

hejpadej
1

Men jag klarar mig utan svensk text ;) Bara det finns engelsk text att ha på när man kollar. Just nu finns alla avsnitt på youtube, men det är väldigt dålig kvalité tyvärr!

TvRoker har bäst kvalité tror jag :)

WhoCares-01
0

tycker inte kvalitén är så dålig på youtube…  kollar första avsnttet nu i hdfunktionen och det är helt ok =)

men usch. lipar som f*n nu bara för det som händer i början =(

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WornOut
0

Jag laddade ner iaf säsong 1 och 2 :) har inte hittat 3e än :P

Ponnyfotografen
2

vart hittade du den att ladda ner? :)

Em--ma
0

#2 det finns 13 böcker nu Tungan ute

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

hejpadej
0

13 böcker oj.. Sen finns det fler som inte blivit översatta, 3:dje dagen jag letar efter fakta om heartland, om det kommer sändas i sverige och vart man kan ladda ner det! (a) hittar inget. Har mejlat kanal5 också men inte fått svar än.

#6 vilken sida laddade du ner från?

WornOut
0

piratebay :)

sök bara heartland season 1  ex. :P

Rynkel
0

Oj, detta programmet var sjukt länge sedan ja såg, jag och min syster satt som fastklistrade när detta gick på tv!

CelsiusT
0

#11 Inte har väl detta gått på tv i sverige? Det enda land jag hittar info om att det gått i är kanada.

har kollat youtube och det är rätt bra kvalitet där.. är det bra kvalitet på Piratebay?

WornOut
0

Helt OK kvalitet :P Ingen perfekt bild men som sagt, helt okej :)

CelsiusT
0

#13 Bättre eller sämre än youtube?

hejpadej
0

#11 Du kanske syftade på Wildfire? :p

Tror inte denna serien gått på tv? Då skulle man väl kunna köpa den på dvd med svensk text?

WornOut
0

#14 Det är väl ungefär samma:P Så det kvittar väl :)

Men jag tycker det är skönare att ha alla avsnitt på datorn och slippa kolla på youtube.

Rynkel
0

#12 och #15 jo jag får stå rättad! Var förstås en annan men väldigt liknande serie jag och min syster tittade på. Men det var så himla lik :)

CelsiusT
0

#16 Okej, är det ungefär samma så fortsätter jag nog att kolla på youtube.. Vill inte behöva belasta hårddisken med massa film i onödan =) Jag sätter på spellista på youtube så blir det inga avbrott och då är det, för mig, lika bekvämt att kolla där..

travare
0

hej de jag vet är att pollux ska ge ut dvd filmer om heartland den första kommer i nästa paket

WhoCares-01
0

vill ni ladda ner season 3 så kan man göra det avsnitt för avsnitt på piratebay.

sök heartland s03e01, heartland s03e02 osv =)

// Alexandra

[Zkold]
1

Finns ungefär 24 böcker 13 översatta på svenska. Har allihopa (A). Har alla tvserier hemma också 3 säsonger, fjärde säsongen sätter igång för sändning i kanada i september, läängtar!!Skrattande

[Zkold]
0

Finns ungefär 24 böcker 13 översatta på svenska. Har allihopa (A). Har alla tvserier hemma också 3 säsonger, fjärde säsongen sätter igång för sändning i kanada i september, läängtar!!Skrattande

[Zkold]
0

oj dubbelt.

btw

#9 har mailat samtliga svenska tvbolag och även fått svar. Många sa att det var för pass dyrt då de bara finns plats för 30 minuters serier, men att det är många som velat ha det.
Något bolag (kommer ej ihåg vilket) hade fått in några avsnitt från cbc och det konstaterades då att det var för dyrt för att sända(!). Men att de hade velat ha det på sändning om det fanns mer intresse!

Linnea
0

#23 Finns garanterat massor av intresse, det är bara det att bolagen inte vet/tror sig veta eller så vill dom egentligen inte ha hästar på tv i onödan.

Skynda långsamt så går det fortare.

[Zkold]
0

#24 precis!! Intresset tror jag verkligen finns! Många hästinresserade svenskar finns det nog allt! Men gubbar i kostymer intresserar sig tyvärr inte av något som har med hästar att göra. Finn INGET hästprogram på tv längre. När ponnyakuten gick satt alla bänkade som små troll.

CelsiusT
0

Nej men hallå.. finns det bara 18 avsnitt i sesong 3? Så jäkla skumt det slutar.. så kan dom ju inte göra… nu måste dom ju se till att få ut sesong 4.. det här går ju bara inte!!!!

WhoCares-01
0

26 september har den premier i canada =)  så strax efter det lär väl första avsnittet dyka upp på thepiratebay =)

// Alexandra

CelsiusT
0

Åhh… längtar.. har abstinens nu ju… *suck*

Hoppas det kommer ut tidigt på youtube!! Det är ju nån där som tidigare har lagt ut varje avsnitt dagarna efter det gått på tv.. hoppas…

[Zkold]
0

#28 HeartlandX1X heter hon som laddar upp avsnitten, det gör hon typ samma dag som det gått på tv eller dagen efter Skrattande

CelsiusT
0

#29 Ja det är väl den bättre av dom.. Det finns en annan också som höll på och kommenterade.

WornOut
0

Ååh, jag har precis kollat klart på s3… läängtar!

gotlandsruss
0

säsong 4 finns på YT, är det nån som vet om det finns ett avsnitt 11?

WhoCares-01
0

#32 det kommer nog på söndag =)  det brukar vara söndagar har jag för mig

// Alexandra

Kassy
0

Hur laddar man ner från piratebay?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

gotlandsruss
0

du klickar på "ladda ner denna torent"

såg att även avsnitt 11 fanns där :D var det sista avsnittet för säsongen?

Kassy
0

# 35 Måste man ha UTorrent för det?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

[Zkold]
0

#35 Nej, vad jag vet så är det i alla fall två till, avsnitt 12 heter Lost song och avsnitt 13 heter The road home

WornOut
0

#36 Utorrent eller liknande :)

WornOut
0

Åh vad jag HATAR att vänta på nästa avsnitt :(

carrrrrooooo
0

Jag började titta på den där serien igår och bara fastnade, satt hela dagen igår framför datorn och kollade på youtube, så nu ska jag kika på dom sista!, Jag bara älskar Heartland! :)

carrrrrooooo
0

Vilket dåligt slut det var.. Besviken jag som ville att dom skulle bli tillsammans och leva tillsammans.. För det va sista avsnittet va eller kommer det fler?..

Mvh Carro

CelsiusT
0

#41 Nej det är klart det kommer fler.. Säsongen har ju bara börjat..

carrrrrooooo
0

#42 åh vad bra.. :) Nu blev jag lättad, ja för jag tänkte väl det, annars hade det ju varit ett olyckligt slut. Någon som vet när dom kommer ut? :)

[Zkold]
0

#41 Jag skrev några inlägg över:

Nej, vad jag vet så är det i alla fall två till, avsnitt 12 heter Lost song och avsnitt 13 heter The road home

sarajanson
0

är det någon som vet vart man kan köpa böckerna !? Jag ÄLSKAR heartland, och skulle göra typ vad som helst för att få köpa alla böcker ! Jag har endast en. Och någon som vet om det kommer komma ut flera böcker ? det finns ju över 20st på engelska, och bara 13 översatta… Vilket är tråkigt men jag skulle vilja köpa även alla engelska ! (och dom svenska såklart)  :) avsnitt 14 kommer nog upp måndag eller söndag ! :) Det heter "Leap of Faith" :D

Det finns även en film ! som heter:

"Heratland - Movie - A Heartland Christmast" ;) som "HeartlandX1X" har laddat upp, finns 7parter ! :D

sarajanson
0

kan man köpa dvderna här (#3 där hon skrev) Jag menar, om frakt oh sådant till sverige ? är det VÄLDIGT dyrt ? :)

Em--ma
0

#45 sök på google vart det finns. Min mamma hittade på en loppis alla 13 böcker (och hon visste inte att jag fullkomligt älskar dom) så hon köpte dom för 10 kr/styck, och böckerna 3 och uppåt var aldrig öppnade ens.. :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

sarajanson
0

okey, tack ! med jag har sökt på google och dom finns ingen stans ! :(

WhoCares-01
0

här kan man beställa i sverige =) men bara säsong 1 tyvärr =/

// Alexandra

sarajanson
0

oh, Tack så mycket, brukar köpa dvd därifrån och har inte tänkt att söka på heartland, jag har skickat ett mejl till dom och frågat om dom kommer att ta in sesong 2 o 3 ! hoppas att jag får svar !

Någon som vet var man kan köpa böckerna ? jag har hittat ett ställe, dock kostar varje bok omkring 100 kr ! :O

Em--ma
0

#50 dom ligger i den prisklassen tyvärr.
Det är pocket böcker du kan hitta för en billigare slant men tror inte det finns ..

/ Emma

[Zkold]
0

Jag köpte alla mina böcker på Bokia, eller ja jag har fått alla nästan i julklapp och sådär. Men har i alla fall alla som är översatta på svenska… hoppas att det kommer fler någon dag… :/

sarajanson
0

aa, jag får ta och köpa en bok då och då, så blir det inte så dyrt ! :)  Tack för alla svar !

Kassy
0

Thunder S01E01

Back with a new season S03E01

S03E02 (The New McLeods Daughters)

S03E03 (Rough Diamond in Canada)

Är det några fler som finns på piratebay?

gotlandsruss
0

säsong 4 finns oxå!

[kadea]
0

Finns Heartland med svensk text någonstans ?

CelsiusT
0

#56 det tror jag knappast. Det sänds ju bara i canada än och eftersom det inte är så stort på fildelningssajterna så är det nog knappast någon som sätter sig och översätter dom gratis, det är ju en del jobb trots allt.

WornOut
0

#54 alla avsnitt finns på piratebay:)

WhoCares-01
0

vill bara fråga er som laddar ner… hur döljer ni eran ipadress?

// Alexandra

[kadea]
0

# 57 så synd, ville ha den serien att titta på innan jag somna och då behövs det ofta text för att jag e så trött :P  Men får ta och se den när jag e pigg :)
Tack så mycket :)

WornOut
0

Nu har första avsnittet på säsong 5 kommit!

Jag blir helt galen av den här jävla tvserien, det är farligt att bli så kär i något som inte finns på riktigt.. älsklar den!

[Zkold]
0

#61 I know! fan va bra det är!! *Sitter förväntansfullt och väntar på avsnitt 2*Skrattande

toAlicia
0

vad heter avsnitt 1 på säsong 1 ? :)

WornOut
0

Finns på youtube som : Heartland season 5 premiere part __ …

WornOut
0

Oj förlåt, såg fel. Trodde du skrev säsong 5 :)

[donkeyqueen]
0

Har böckerna! <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3 <3<3 <3

Offbeat
0

Kollade precis trailer till s1, verkade en smula löjligt, är det för barn/tonår eller kan man tycka det är bra trots att man är 20+?

CelsiusT
2

#67 Om man gillar lite romantiska serier så gillar man heartland, oavsett ålder!

WornOut
1

Jag är 20, och jag älskar serien. Tror inte att du skulle bli missnöjd om du tittade på den ;)

Offbeat
0

Det räcker för att övertyga mig :)

Offbeat
0

Har kollat s1 och är mitt i s2 nu rätt bra men en del man stör sig på.. eller jag gör iaf ;) men jo heeelt okej!

NelliZ
0

Har s. 1,2,3,4 fick dem när jag var medlem i pollux :)
Underbar serie! :D

//Julia

CelsiusT
0

#71 Menar du "hästsaker" som man stör sig på? Massa sådana saker som jag tycker är konstigt. Men jag försöker att se förbi det =)

CelsiusT
0

Nån som hittar 2a avsnittet på säsong 5?

komkoma
0

jag stör mig mest på att alla är så förbannat barnsliga (förutom morfar då ;) Stormar iväg, tar åt sig åt varenda lite missriktad kommentar osv
Och sen stör väl babyfejset Caleb allt som går att störa, Urk..

CelsiusT
0

#75 Haha… okej =P Nää det är ju sånt som gör det till en serie. Hade alla varit glada och upskattat allt och förstått allt rätt hela tiden så hade det ju inte blivit något av det =P

komkoma
0

#75 Det är ju sant, med jag tycker att det är så extremt. Alla bara tycker så himla mycket men säger bara halva meningar innan de stormar iväg till stallet osv haha

WornOut
0

Tråkiga ni är :P Förstööör..

Visst finns det lite "fulgrejer" men desa har jag totalt överseende med då jag älskar serien i övrigt!

#74 s05e02 finns på piratebay.

WornOut
0

Nu finns även avsnitt 3 på pb såg jag precis :)

komkoma
0

jag har med överseende och kan inte låta bli att titta på den:P

CelsiusT
0

#78 Ja men jag tänker då inte hålla på med fildelning…

Någon som vet något sätt att streama avsnitten?

WornOut
0

Bara att vänta tills det kommer ut på youtube då

komkoma
0

…

fildelning är olagligt har jag hört men det är det att prata i telefon när man kör bil med ;)

CelsiusT
0

#83 Nej det är det väl inte? Det är olagligt i norge, men tror inte det har slagit igenom i norge än. Sen kan man ta ner telefonen när man ser polisen, fildelar du så lämnar du så är du helt utlämnad. Fildelning är grymma straff på.

komkoma
0

Ja tyvärr är det ju det, vilket som är helt sjukt. men det behöver vi ju inte börja disskutera nu hah

[Zkold]
0

Avsnitt 4 av säsong 5 kommer släppas 16e d.v.s vara på youtube 17-18e.

[Kanintokan]
0

Heter alla avsnitten på Youtube?  Om någon orkar skriva ner alla <3

[Kanintokan]
1

hittat ;)

carrrrrooooo
0

asså sesong 5, när man skriver det så kommer det ju upp massor av sesong 5 med olika namn.. vilken kommer först egentligen?..

CelsiusT
0

#89 prova att skriv seson 5 episode 1 eller 0501 så kommer det upp. Eller så kollar du heartlands hemsida för att se i vilken ordning dom kommer http://www.cbc.ca/heartland/episodes.html

WornOut
0

Skriv : Heartland s05e01 (första episoden) osv..

carrrrrooooo
0

tack för hjälpen jag hittade nu :)

carrrrrooooo
0

Någon som vet när avsnittet efter "Road to nowhere" kommer ut på you tube?.. jag vill se nästa nu!! så spännande! Älskar Heartland! :)

[Zkold]
0

#93 finns, kom förra veckan. Jag väntar på det som gick igår, kommer antagligen ikväll Glad

http://www.youtube.com/user/verney16?feature=g-u-u

WornOut
0

#94 Håller med dig..

carrrrrooooo
0

#94 tack för hjälpen :) men det fanns ju inte nyare än det avsnittet på den sidan du länkade till mig.. det slutade ju så spännande.. jag behöver alltså se nyare än S05E13 .. Någon som vet om det har kommit ut eller när den kommer?

[Zkold]
0

Tydligen så har dom uppehåll just nu så nästa avsnitt kommer inte förän den 12e februariRynkar på näsan

carrrrrooooo
0

Okey Rynkar på näsan

carrrrrooooo
1

Nu finns äntligen ett nytt avsnitt :) Aftermath heter den! så den ska jag se nu..

Gud vad jag älskar den här serien!

carrrrrooooo
0

Alltså jag fattar inte, det avsnittet har ju kommit och dom finns med på Youtube men varför kan man inte titta på dom? jag vill verkligen se dom avsnittet.. vad är det för fel? Gråter

Dom har ju sänt det avsnittet och som sagt finns det på youtube men dom går inte att öppna??

carrrrrooooo
1

Jo nu hittade jag en som funkade :) Är så lycklig just nu!!  :) Det gjorde min dag!

WornOut
0

Någon mer som har problem med att hitta det nyaste avsnittet på youtube? s05e16

Borde verkligen ha kommit ut nu! Gick ju på tv i söndags!

WornOut
0

Ingen?

carrrrrooooo
0

jag har oxå problem med det, men det verkar som om dom har låst alla Heartland avsnitt nu på youtube? på vernys kanal(verny16) som jag alltid brukar kolla igenom är alla raderade?.. Så synd! vill se dom nu ju!, dom 2 sista har jag inte lyckats att komma åt att titta på.

Hoppas att det snart går igen!

WornOut
0

Tråkigt!

Hittade iaf 16 och 17 på piratebay

carrrrrooooo
0

Okey, ja för jag testade att kolla på ett gammalt avsnitt men det gick inte att öppna det heller..

Så jäkla synd! Bra att det finns där iaf :)

CelsiusT
0

Jag har streamat fram till och med avsnitt 17 på tv-links.eu. gha nu vill jag ju se avsnitt 18!!! Teasern gjorde en verkligen teasad =P

WornOut
0

Haha jag pallar aldrig att kolla på teasern/promon ;) Blir alldeles för sugen på att se nästa avsnitt då + att dem kan spoila lite ibland :P

CelsiusT
0

#108 Ja dom spoilade lite väl mkt i denna teasern. Dock så kom den i slutet på avsnittet så jag hann inte stänga av.

WornOut
0

Haha jag klickade bort det snabbt som attans :P

[Zkold]
0

Jaha kommer en säson 6 nu då? säsong 5 slutade väldigt dumt ändå.

CelsiusT
0

#111 Var det slutet på säsong 5? Isf måste det ju komma en säsong 6. För senaste avsnittet är väl #18?

WornOut
0

Ja, 18 var det sista..
Shit vad många kliffhangers :P

Säsong 6 måste komma snart! :)

CelsiusT
0

#113 Ja herregud… Men säsong, är det uppehåll hela sommaren tro? Hur har dom gjort tidigare med säsongerna?

[Zkold]
0

Det brukar ta minst ett halvår innan nästa säsong kommer

CelsiusT
0

#115 Men shit, det är ju hur lång tid som helst.. Hur ska det här gå Skrikandes. Dom kan ju inte avsluta säsongen på ett sånt sätt =S

carrrrrooooo
0

Jag tycker det suger att dom har tagit bort Heartland från youtube.. Kan man se dom GRATIS någon annanstans utan att ladda ner olagligt?

CelsiusT
0

Olagligt är det ju oavsett hur du tittar på det utan att betala. Men det är värre att torrenta då du då även delar ut vilket är större brott än att bara titta på det online.

på www.tv-links.eu så finns den med

carrrrrooooo
0

jo precis, men jag orkar inte ladda ner om jag säger så ;) Utan lättare att bara kolla som man gjorde förut på youtube.. Vill inte att det ska ta någon plats på datan :)

CelsiusT
0

#119 På länken är det stream online, så du laddar inte ner.

carrrrrooooo
0

Okey tack! :) Då ska jag använda den!

CelsiusT
0

Nu står det på cbc.ca att det är 38 dagar kvar till säsong 6 - i Kanada då förstås. Men den brukar ju komma upp på nätet i samband med att den går på tv där.

Så 23 septemeber?!

WornOut
1

Wiihoo!! Inte så långt kvar nu då! :D

Herregud vad jag har längtat…
Funderar på att kolla om på säsong 5 nu innan 6e kommer ;)
Så kommer man in i det igen och längtar ännu mer!

Kollade om på 1-4 medans jag väntade på 5e :P

CelsiusT
0

#123 Bra idé, det kanske man skulle göra =P

CelsiusT
0

Nu är det igång igen! ;P Säsong börjar nu att släppas, verkar som det finns två avsnitt ute redan.

WornOut
0

Äntligen :D

Bara att vänta på det tredje nu då ;)

WornOut
0

Någon som lyckas hitta senaste avsnitten?
Hittar varken att streama eller ladda ner.. Iaf inte på några vettiga sidor.

Miiwijoy
0

Var kan man se första säsongerna? Letat som en galning sen jag läste böckerna, vilket var flera år sedan 😃

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

WornOut
0

Hitta bara fram till s07e12

WornOut
0

på tv-links måste man ju skriva i kortnummer.. Känns inte så bekvämt. Är det safe? ;)

Hästälskaren
0

Man kan se lite på horse1.se men där måste man vara medlem vilket kostar

CelsiusT
0

#130 skulle jag aldrig göra.

WornOut
1

Putt, ingen som hittat avsnitt efter s07e12?

eeriksson65
0

Ni kan kolla i ett biblotek :D det är där jag hittar de :D

❤️

eeriksson65
0

alltså efter böckerna :D

❤️

CelsiusT
0

#135 Fast här pratar vi tv-serien ;P

#133 Jag tror jag har sett 18 episoder på säsong 7.

[MaalinFriberg]
0

Serien finns att kolla på Horse1 & sen kollar jag på watchtvlinks.com… om 6 dagar börjar dom spela in säsong 9 vet ja men hur lång tid det tar innan den kommer till Sverige vet jag inte :P

Miiwijoy
0

Projectfreetv har alla! Hittade nyss😍 Både jag och flera andra vänner har använt hemsidan tidigare för att titta på andra tv serier, så det borde vara säkert 🙂

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

jonnaponny21
0

http://stream-tv2.co/watch-heartland-online-streaming/ Här finns alla säsonger i hd kvalla

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.