Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 851 ggr
Cilla89
0

Multivitamin, B- och E vitamin i pelletsform?!?

Har ni sett att krafft har lanserat Multivitamin, B- och E vitamin i pelletsform?

Jag tycker det verkar superbra :) Men när kommer det ut i affärerna? Jag ska köpa Multivitamin till Japp.. Men Granngården hade inte fått in det, eller det fanns inte där igår när jag var där xD

Mandysan
0

Jag såg det oxå på deras hemsida idag. Kan du berätta priset för 1 hink sen när du har köpt den? Jag vill jämföra lite…

Alex
0

Inget jag skulle använda.. Vill undvika pelletrerat foder så gott det går.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mangis
0

Vitaminer brukar ju inte klara upphettning särskilt bra så hur har det lyckats med det?

Cilla89
0

#1 Japp, när jag fått tag på en spann så kan jag säga xD

Lina
0

#2 vf? nyfiken

Alex
0

#5 För att det inte är naturligt för hästarnas tarmsystem. Det är ju gjort för gräs, så jag kör på stråfoder så långt det går, och pelletrerat kommer i sista hand. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mangis
0

Dessutom är pellets upphettade, varför det brukar tappa i näring. Upphettningen gör att vatten försvinner vilket kan göra att det sväller i hästens strupe och orsakar foderstrupsförstoppning. Rimligtvis borde vitaminpellets vara lika små som mineralpelletsen, alltså minimala, så den risken är väl knappast överhängande.

Cilla89
0

#7 Dem ser ut som miniral pelletserna :)

gejsa
0

Håller med Axel här. Pellets i all form ska ju undvikas.

emsems
0

blöter själv alltid mitt pelletrerade foder… mirran käkar ca 15 kilo stråfoder, 1 kilo aplletrerat å 2 kilo havre å korn

Loa-bg
0

Håller med #2