Multivitamin, B- och E vitamin i pelletsform?!?
Har ni sett att krafft har lanserat Multivitamin, B- och E vitamin i pelletsform?
Jag tycker det verkar superbra :) Men när kommer det ut i affärerna? Jag ska köpa Multivitamin till Japp.. Men Granngården hade inte fått in det, eller det fanns inte där igår när jag var där xD
Jag såg det oxå på deras hemsida idag. Kan du berätta priset för 1 hink sen när du har köpt den? Jag vill jämföra lite…
Inget jag skulle använda.. Vill undvika pelletrerat foder så gott det går.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vitaminer brukar ju inte klara upphettning särskilt bra så hur har det lyckats med det?

#1 Japp, när jag fått tag på en spann så kan jag säga xD

#2 vf? nyfiken
#5 För att det inte är naturligt för hästarnas tarmsystem. Det är ju gjort för gräs, så jag kör på stråfoder så långt det går, och pelletrerat kommer i sista hand. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dessutom är pellets upphettade, varför det brukar tappa i näring. Upphettningen gör att vatten försvinner vilket kan göra att det sväller i hästens strupe och orsakar foderstrupsförstoppning. Rimligtvis borde vitaminpellets vara lika små som mineralpelletsen, alltså minimala, så den risken är väl knappast överhängande.

#7 Dem ser ut som miniral pelletserna :)

Håller med Axel här. Pellets i all form ska ju undvikas.
blöter själv alltid mitt pelletrerade foder… mirran käkar ca 15 kilo stråfoder, 1 kilo aplletrerat å 2 kilo havre å korn

Håller med #2