valborg
Hur har ni haft det i helgen?
Jag har haft fullt upp med 40 årsfirande, arrangerade ett överrasknings party för maken med 49 personer i lördags, det blev verkligen lyckat! Hann precis få in hästarna i söndags innan smällarna for igång, men det var lugnt, alla stod snällt o mumsade på sitt hö när jag skyndade mig in för att kolla läget. Värst är det ju på nyår då det smäller kors o tvärs…ser att några av er fått tillökning nu, jätte fina och gulliga fölisar!
vi hade det bra med korvgrillning hos min syster och vi var där hela tjocka släkten.

Vi var hos min mamma. Meningen var att vi skulle ta barnen och åka och titta på brasan. tyvärr så blev det stopp i avloppet någonstans så vi fick översvämning på nedervåningen, hela pannrummet och hallen nertill var full av vatten..
Så roligt hade vi, torka upp vatten och ha ut industrisanering…

På söndagen var vi och åka kärra, kompisen ramla ur när hästen skrämde sig så för henne blev firandet lungt efter att ha slagits gul och blå.
Vi andra firade i grillandets tecken!
Nya skötpållen kom hem i lördags kväll, så jag började valborgsmässoafton med att plocka och fixa i stallet så han fick det bra :) Annars hände det inte så mycket, satt hemma hos en kompis och slappade hela kvällen, bakfull… Hihi
en blandad kompott alltså, översvämmning, baksmällor mm

jag var hemma hos bror o tog det lugnt, började jobba kl 7 i måndags morse…

Jag var hos Linda och åt en kanon god middag!
Det blev en mysig valborg med en liten brasa och
lite sällskapsspel lite efter midnatt.
#7 låter perfekt! Hehe…

#8 - jo, det var riktigt trevligt!
Titta på lilla fölet också =). Synd bara att det blåste
annars hade det blitt en liten ridtur.