hovslagare igen....
jaha nu har min hovis börjar krångla….har hon aldrig gjort förut…hon skulle ha kommit i torsdags men hon ställde in då.så hon skulle kommit idag istället.ja då ställde hon in idag med.så nu får jag vänta tills nästa torsdag.jag skulle ju sätta igång arne nu efter skadan.men inte så lätt då han är känslig mor grus.man har ju aldrig nåt att komma med heller utan antingen får man vänta eller byta.

Åhhh suck va irriterande, min gamla hovslagare va ockå så, ett svårt val, han va så duktignär han väl kom, men det va ju hopplöst dom gångerna han inte kom.
Sen om du hittar någon annan hovslagare, för det är så trist att behöva bli irriterad så fort dom inte kommer som dom ska.
Lycka till !!!
jag vill ju inte vänta tills på torsdag…alltså min hovis är super duktig.men denna väntan och få nya tider hela tiden blir jag tokig på.och vem ska man ringa till???om jag får tag på nån som kommer före torsdagen så hoppas jag ju ändå att min riktiga hovis fortsätter att komma ändå.jag har väntat på detta i nästan 6 veckor..

Om det aldrig har varit några problem tidigare så kan det ju faktiskt finnas någon anledning till att hon ställer in två gånger. Hovslagare är ju också människor som råkar ut för problem.
ja första gången förstår jag att hon ställde in då skulle hon på tävling.men idag skulle hon ju träna hästen pga att han gick dåligt på tävlingen.

Håller med din jn84, men det är ju en viktig sak, man kan inte alltid skjuta på att få hovis en hel vecka. Ställer man in så får man ju fixa så man kommer så snart som möjligt.
@nn@ har hon gett någon förklaring ?
vi skrev visst samtidigt

Jo, om det bara är såna anledningar så förstår jag att du blir irriterad!
Jag tänkte att nån kanske har dött eller nåt annat dramatiskt och då förstår jag att man skjuter på det, även om det är en hel vecka.. Men för att träna sin häst.. Näe!
ja det är ju det jag menar.träna häst tar ju inte hela dagen…..

Varför byter du då inte bara hovslagare för en gång om det är så att hästen är så känslig ?
ja jag skulle ju kunna göra det bara jag vet att min gamla kommer tillbaka och fortsätter som MIN hovis.så hon inte blir sur för att nån annan gjort det

Nä, hon lär ju förstå att du tar ut någon annan när hon har ställt in två gånger..
ja man kan ju alltid hoppas.men det finns väl ingen annan som har tid heller.eller vill komma ut för en skoning men jag får ringa runt får jag se om jag hittar nån.
satt och kollade här nu.nån som haft jörgen gunnarsson som hovis??

Hihi, har oxå "problem" med min hovis nu - han har stoppat fingrarna i en vedkap o är sjukskriven ;-)
Det är väl bara att säga som du tycker till din ord. hovis - att om hon verkligen inte kan komma nu när din häst behöver det så är du tvungen till att anlita någon annan, men hoppas att ord. kan o vill fortsätta att sko din häst efter det.
Så har jag gjort ett par gånger o då har jag även fått förslag o telefonnr till andra hovisar som min rekomenderar.
jag håller på att ringer till en nu men inget svar.som vanligt.också är det ju söndag……

#15 var bor du?
jag bor i värmland.filipstad