Ryttare faller av - hästen hoppar vidare
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
hehe :D
Hihi härlig häst ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
han tyckte nog det var roligt att hoppa :D
Det ser så härligt ut, snacka om hopp-glädje ^^
Haha så gjorde min medryttarhäst förra sommaren under en hoppträning, han hoppade bla en trippelbarr från fel håll och såg jättelycklig ut =)
Han är väl van att löshoppa enligt mig, stackars häst när alla hetsar upp honom :'C Bara lite osportsligt på en sån stor tävling att lägga hästen fel i omhoppningen på en oxer O__o Älskar hästen annars :)

#6, osportsligt ? varför då `?
härlig häst :D verkar gilla det helt klart :P
Härlig häst!
#6 osportsligt? alla gör vi misstag

Oj, vad h*n kutade runt! =)
Så gjorde Dandelion också på senaste klubbtävlingen. Jag flög av och han tog nästa hinder på andra långsidan själv ;)
Han hoppade ju 2 hinder själv xD Haha ;)

hihi.. goo pålle!! men tyckte inte om att de jagade honom så bara..
#12. de ät väl inte det de gör. kankse ser ut så, men när de kommer emot hästen för att fånga in den, sprang den fortare, vilket den gjorde för att busa. Det kanske är det som gör att den såg ut att bli jaad, det tror jag dock inte att dom gjorde.

Hur vet du att den gjorde det för att busa?? Han kanske var rädd för vad som skulle hända när de fångade honom.. ;)

jag tror att de försökte fånga in honom, att ha en häst springande lös på tävlingsbana är inte så populärt. sen tror jag att hästen var smårädd/nervös, inte för vad som kanske skulle hända utan han undrade väl varför alla människor sprang mot honom. att springa mot en häst och försöka få tag på tyglar el dylikt är väl inte så lyckat iom att de är flyktdjur.

Jag tror också att de försökte fånga in den. Om inte jag hörde fel så bad speakern publiken att vara tysta tills de hade fångat in hästen. I så fall försökte de inte jaga på den. Men visst kan den ha varit stressad ändå, oftast är ju tävlingshästarna rätt så taggade på tävling. Svårt att veta om man inte var där och såg.
Hehe :)
14. det vet man aldrig (A) haha,

en äckta hopphäst
stackars liten, han vet inte vad han ska göra ju, springer omkring. Duktig häst =)
Helena
Till ni som klagade på att jag skrev osportsligt, när man tävlar 150-160 klasser SKA man veta hur man plkacerar en häst på hindrena, och jag vet att alla gör misstag, jag har också gjort det, på mindre tävlingar. Men men.
Men EmmaFors. Man kan inte hjälpa om man kommer fel. Man får helt enkelt göra det bästa av det. visst man borde/ ska veta hur man placerar en häst framför ett hinder. men alla är inte perfekta, alla gör misstag. kom ihåg det du när du råkar göra fel i en större tävling. Då tycker du säkert att det är ok, vists du blir sur för det. emn du kmr ju inte äsga som du skrev här.
EmmaFors - men nu får du ju sluta! är det någonting som inte är djuurplågeri och elakt mot hästar i din mening? alla gör misstag.. *uppretad och irriterad*

Haha gud va han sprang omkring där. Såg busig ut tyckte jag.

Den hästen gillar nog sitt jobb.
#6 Näe det bästa vore att låta den springa runt där hela dagen eller? Hur hade du själv gjort för att fånga in hästen?

en äkta hoppare :)

#6 vaddå osportsligt. dom hetsade ju inte honom / henne.
Hahaha *asg*

#23 håller fulständigt med dig.
#25 och #27, först #25: Jag sa itne att dom inte skulle fånga in den ? Mina hästar kommer fram till mig på direkten om jag faller av eller ngt O-O men, det är ju inte direkt att man klappar händerna ._.
#27, skulel du klappa händerna om någon åkte av, jag skulle mer bara sitta tyst och vänta eller kolla om hästen går rent

klappar dom händerna för h*n trillar av ? nej, de drar efter andan sedan klappar de händerna för att hästen är så duktig o hoppar själmant.
#31 jag menade så xD men , jag menade att dom fortsatte klappa fast dom såg att hästen sprang av rädsla för att den kände sig instängd med 3572352 personer klappande händer runt om sig O_O! jag skulle dött då xD (jag har cellskräck ;D)

jag tkr inte den ser ut att springa av rädsla.. skulle den då hoppat igen ? + att jag tkr den ser ut som den har öronen frammåt vid vissa tillfällen o tkr det är kul .
Tror inte heller den springer av rädsla, en hopphäst som tävlar sådana höga nivåer är nog van vid såna hurranden och hejarop och klappningar. Och den hoppar ju faktiskt 2 gånger, inte bara 1.

#30 den springer ju inte av rädsla den tyckte säkert det va skit kul att showa lite. En häst som tävlar på i klasserna är ganska vana vid innomhus arenor och mycket folk.

en sån häst är nog dessutom van vid avramlingar också och blir knappast livrädd när nån flyger av..
EmmaFors - en häst som är rädd tar sig inte tiden att hoppa hinder, den flyr för livet.. Denna hästen tycker att det är skitkul att retas med männiksorna som inte kan komma ikapp den.. Hur reagerar din häst när du löshoppar? Brallar inte den runt ibland och lever rövare? Är den kanske rädd då också?
börjar bli lite väl trött på dina kommentarer nu.

Jag slår vad om att Maggan skulle fortsätta hoppa om jag trillade av på en bana. -Eftersom hon tycker att det är så kul att hoppa. Tror att det är samma sak med denna häst. : )

;) hehe!

Om den var riktigt rädd för människorna så skulle den ju ha attakerat dom eller inte ens springa i närheten. Det var gulligt allafall :D

Haha vilken rolig häst. Klart man ska utnyttja tillfället till lite frihet
!
#40, tror du det?
jaja, det är en jäkligt fin häst!
Vad häftig häst <33 :D