Hästlampa

Fint. Synd bara att inte hästen var färgad så man slapp se sladden. Är jag för petig nu? *ler'

haha, nepp. Vi har oxå funderat på det. Har en liten tanke på att fylla den med dekorations stenar så ser man inte sladden.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, det blir ju skitbra. Vad är det för vin?

haha, menar du att jag ska komma ihåg det??
Nu var ju du rolig. *Asg* Trodde du kände mig bättre än så gejsa. Det jag kommer ihåg är att det var ett vitt vin i alla fall, och det var inte gott. hihi Men man får väl offra sig för sina barn.
Nu med facit i handen blev vi lite taggade att göra om den blåa katten vi har stående här hemma också. Det var också ett vitt vin av något märke jag inte kommer ihåg. Men kommer dock ihåg att det vinet inte heller var gott. hihi
Audiatur et altera pars

Ha, ha inte visste jag att ni har haft den liggandes en längre tid. Trodde att ni hade druckit ur det nyss ju. Håller med. Jag gillar inte heller vin. Det är skitäckligt. Man blir ju bara trött av det. Nej, öl och cider och grogg det är gott det.

Skriver under på det du dricker med en liten ändring från grogg till en god drink. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, det är ju samma ska för böveln. grogg eller drink.
Åsa: Det finns färgad sand i välsorterade blomsteraffärer. Det skulle man kunna fylla flaskan med, för att dölja sladden.

#7: en grogg smakar sprit, men det gör inte en drink. hihihi
#8: Japp, ska leta efter något bra att ha i den.
Audiatur et altera pars

Lampan va ju jättefin…vilken fantasi själv skulle jag aldrig ha kommit på den idén…

Jag kom på ideén men sedan fick gubben jobba fram det ur den ideén. hihi
Snacka om att han fick jobba på att borra hålet nere i hästen. Men resultatet blev för en gångsskull lika bra som jag föreställt mig inne i huvudet. hihi
Audiatur et altera pars
#11 Man brukar använder "diamantborrar", när man jobbar i glas och sten. Dom blir inte trubbiga lika fort.
Sen är det bra om borrmaskinen har ett högt varvtal, så går det fortare för borren att ta sig igenom glaset, som är ett hårt material att arbeta i.
Har en liten hobbyborrmaskin, som jag skaffade när jag arbetade med stensmycken, för en del år sedan. Skulle jag köpa en maskin idag, så skulle jag inte ens tänka tanken att köpa den jag har. Alldeles för klen för att orka komma igenom smyckestenar, har inte provat den på glas.
Åsa: Glömde en sak….Tycker han gjorde det otroligt bra, som lyckades utan att flaskan sprack!

Han fick låna min graveringsmaskin när han gjorde det. Annars hade det aldrig gått. Men glaset blev otroligt varmt så det tog sitt lilla tag ändå. ;-)
Ska hälsa honom att du tyckte det var bra. Då kanske han blir så triggad att jag får katten uppborrad snart också;-)
Audiatur et altera pars
Kolla om ni har möjlighet att hålla till och borra någonstans där ni kan kyla med kallvatten medans han borrar. Du får hälla kallvatten på "borrhålet" medans han borrar. Akta så du inte blöter ner borrmaskinen.
cool!

Tackar!! ;-)
Audiatur et altera pars