Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 434 ggr
CBA
0

Första fästingen...NU

Idag plockade jag Mirabils första fästing…HALLÅ hur galet är inte det Förvånad

Han har inte haft en enda fästing eller ett enda bett av flygfän under hela sommaren…men NU idag hittade jag en fästing på honom.

Det måste vara sista rycket innan de går i dvala Fundersam

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

han kan ju ha haft fästing som du missat.. ;)

gejsa
0

Fästignarna är vilda nu. Dom är hungriga och vill äta innan dom vintern kommer. *ler* Vi plockar som aldrig förr på våra djur hemma.

Alex
0

Är väl inte konstigt att de fortfarande är aktiva när vi har sånt här väder… Jag vill att det ska bli kallt, NU, så alla knottj**lar är döda när min häst kommer..! >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

När kommer din häst Alex? Har glömt datumet. Det ska bli rätt så varmt hela oktober har dom sagt.

CBA
0

#1 Jo kanske det men det brukar ju nästan alltid bli en bule kvar i skinnet efter fästingar.

Fast jag undrar om han verkligen har haft några för de andra hästarna i hagen har man kunnat plockat klasar på i sommar men inte en enda från Mirabil :o/

bubbelbubbel
0

jag vet hur det känns charlotte, jag fick min första på tio år för två veckor sen eller nått. det sista ramlade los i söndags.

CBA
0

Äckliga är dom iaf *bläää*

Alex
0

#4 17:e eller 24:e. Vet inte vilken säkert än. Och hästarna slår som galningar med svansarna och är sjukt irriterade hela dagarna nu, och det är verkligen inte vad jag vill hon ska uppleva det första hon gör när hon kommer hit… :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#8# Och jag som tycker att fille har lugnat sig med sitt kliande. Vi har inget medel på honom sedan en vecka tillbaka nu.

Alex
0

Vi har total invasion av knott nu. Men de eksemfria hästarna lugnar sig bara de får komma in. Bara eksemhästarna som fortsätter klia och så då…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Kristina-
0

Fästingarna stortrivs i det varma höstvädret, och kommer bara att bli fler och fler beroende på klimatförändringar. Förra året plockade jag fästingar på mina hundar i December !  Idag tog vi en fästing på en av hästarna, men dom har annars klarat sig väldigt bra mot fästingar denna sommar tillskillnad från mina hundar som jag får ta fästingar från varje dag ! Skrikandes

lisette
0

det är lustigt, vi tog av halsbanden på hundarna för flera v sedan, de har inte fått en enda sen dess. fästingar har jag plockat på hästarna, men inte på ngr månader.

Lindbygarden
0

Hmmm… vi (familjen) var nere i ottenby lund här på södra öland för ngr veckor sedan.. När vi kom hem fick alla klä av sig och gå in och duscha.. Ändå plockade jag FYRA fästingar på lilljäntan som är 2,5 år och TVÅ på Alex som är 8 månader och han satt bara i sin vagn hela tiden!!

Snacka om att vi också behöver fästinghalsband!!!!!

lisette
0

#13 är alex bara två månader äldre än loke?

Alex
0

#12 Uuh.. Jag skulle inte kunna drömma om att ta av fästinghalsbandet på hunden än.. :P Finns alltför många kvar här fortfarande.. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Linjerat
0

Usch, hatar fästingar! Plockade bort en stor, äcklig rosa som satt vid armbågen på hästen…