Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettstallet
Läst 793 ggr
Andreag00
0

Vilket stall

Nu ska jag skaffa foder häst men jag har 2 stall att välja mellan så vilket skulle du välja? Jag vet inte så jätte mycket om stall 2 men jag skriver utifrån det jag vet. Stall 1 700kr/månad bara Box, hage och in-och utsläpp Hagar, hästen får stå i egen hage Paddock, lite hinder material Inte jättemycket ridstigar Ca 1h ridväg till ridhus och större anlägning Inte så många att rida med Ingen spolspilta Tar ca 10min med buss från mig Stall 2 Vet inte riktigt pris men ca 200-600kr Box,hage och in-och utsläpp Hagar, stora hagar med kompisar Ingen paddock men tillgång till hagar som går att rida i Hyfsat mycket ridstigar 20-30min ridväg till större anlägning Inte många att rida med Ingen spolspilta Ca 5min med buss 15-20 min med cykel Så vilket skulle ni välja

Wille, Puffe, Doris 

Achatina
0

Stall 2 låter bättre på beskrivningen..

Sarah
0

Det sista, hagarna är viktigast för mig, och att de har kompisar.

JoannaLi
0

Skulle också välja nr 2 - av samma anledning som #2 :)

CorneliaAndersson
0

2 :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

hannaj98
0

Stall 2.  Beror ju självklart även på hästen, om den tycker om att stå själv, men de flesta (utifrån min erfarenhet av hästar) gör inte det. Men stall 2 lät bättre på alla punkter tycker jag, förutom kanske att den inte har paddock då men det var ju betydligt närmare till en större ridanläggning och bättre/fler ridvägar som jag tolkar det.

Andreag00
0

Jag tycker också stall 2 men ville mest höra vad ni andra tyckte och jag tror att hästarna står ute dygnet runt om man vill och boxarna är mest där ifall de skulle bli typ storm de var så jag förstog det iaf😊 tack för att ni svarade😊 jag kommer nog ta stall 2

Wille, Puffe, Doris 

JoannaLi
0

#6 Lycka till! Hoppas ni trivs i stallet!

Andreag00
0

Tack😄

Wille, Puffe, Doris