Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 747 ggr
Emilia2002
0

Får inte vara ensam i stallet

Hej Det är så att jag inte får vara ensam i stallet för min mamma. Och hon jobbar i ett litet stall där mina två sköt hästar står. Det stallet är väldigt litet och det står bara två hästar där och lite andra djur som 1 åsna, 3 getter, höns, ankor, kaniner, en katt och 2 grisar. Så det står inte många hästar där alls. Och efter som att det bara är jag nästan som tar hand om hästarna så får jag bara hålla på med dem när min mamma är där. Och hon jobbar ju inte varje dag så då kan jag ju inte hålla på med dom när hon inte är där.

Och jag skulle ju vilja vara i stallet på helgerna för det är då jag har mest tid för att hålla på med dem. Men min mamma jobbar inte på helgerna.

Hur ska jag kunna övertala henne att jag kan vara i stallet själv och att jag klarar av det själv ? Och det är inte så mycket folk i det stallet heller. Ps mina sköt hästar är två shettisar och jag kan inte rida på dem då jag är för lång för att rida på dem. Så jag skulle bara gå ute med dem och borsta dem, Träna frihetsdressyr m.m. med dem.

[kerstinthemilklover]
1

Jag tycker att din mor verkar ha ett utmärkt säkerhetstänk. Vore det inte bättre att ta med dig någon annan till stallet de dagar då din mamma inte kan medverka?

Emilia2002
0

Jag har inte precis någon att ta med till stallet då mina kompisar inte är så intresserade av hästar tyvärr #1 Och mina kompisar kan ju inte heller följa med nästan varje dag 😐

[134643]
0

Kan ni inte hitta en till skötare, som tar ena shettisen? Så kan ni åka ut samtidigt? :)

Emilia2002
0

Aa kanske det :) #3 Tack

MoonysElin
0

Jag tycker att det låter klokt att du inte får vara där själv. Om något händer är det inte roligt att vara själv, utan minst två tycker jag absolut att ni ska vara. Hoppas att du hittar en lösning.

Emilia2002
0

Ja jag vet men jag vill ju ändå kunna hålla på med dem oftare :) #5

Caf_Roy
0

Antagligen har din mamma den regeln för att inte riskera att något händer dig och det inte finns någon där som kan kalla på ambulans. Du kanske kan föreslå att du smsar henne en gång i timmen när du är i stallet och alltid berättar var du går med hästarna så vet hon att om du inte hört av dig på utsatt tid och inte svarar när hon ringer för att kolla så att allt är bra ska hon ringa efter en ambambulans (eller gå dit själv om det går fortare). Då vet hon ju också var hon ska leta eftersom du ju berättade det innan. Ta reda på varför du inte får vara i stallet själv och kom fram till en lösning som tar hand om den anledningen och samtidigt låter dig vara i stallet. Lycka till!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Emilia2002
0

Tack så jätte mycket #7 🙂